Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 28 EersteEerste ... 81617181920 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 272
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Oké, voor elkaar, klopt.
    Wow, gaat lekker. Op naar V1. had je nog zaken los liggen, dan die eerst herstellen volgens jouw layout. Twee keer nakijken .

Als je klaar ben en V1 werkt kun je weer je meetsnoer op pin2 zetten. Hij wordt wel steeds harder hoor.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Wow, gaat lekker. Op naar V1. had je nog zaken los liggen, dan die eerst herstellen volgens jouw layout. Twee keer nakijken .

Als je klaar ben en V1 werkt kun je weer je meetsnoer op pin2 zetten. Hij wordt wel steeds harder hoor.
    ga ik zo doen, eerst thee drinken +- 15 min. Bedankt zeg.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Hey, ruis is ietsje toegenomen, Maar hij oscilleert tenminste niet standaard.

Pin 2 doet helemaal niets als ik er tegen aan tik of met de hand erop.

Plus als ik de volume potmeter opendraai schiet hij in oscillatie
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.

Senior Member

Standaard

Hey, ruis is ietsje toegenomen, Maar hij oscilleert tenminste niet standaard.

Pin 2 doet helemaal niets als ik er tegen aan tik of met de hand erop.

Plus als ik de volume potmeter opendraai schiet hij in oscillatie
    Dat klopt, door de lage weerstand aan het stuurrooster zal er geen output zijn als je pin2 aanraakt. Maak de loper van de potmeter maar even los op de buisvoet, (die blauwe draad). Dan moet hij knoerthard brommen als je pin2 aanraakt. Als het te hard is voor je speaker kun je ook alleen het snoer tegen pin2 houden zonder je vingers te gebruiken.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Dat klopt, door de lage weerstand aan het stuurrooster zal er geen output zijn als je pin2 aanraakt. Maak de loper van de potmeter maar even los op de buisvoet, (die blauwe draad). Dan moet hij knoerthard brommen als je pin2 aanraakt. Als het te hard is voor je speaker kun je ook alleen het snoer tegen pin2 houden zonder je vingers te gebruiken.
    Ik heb hem losgesoldeerd op de taper van de pot, en hij bromt nu sowieso knoeterhard. Hoef ik hem nog niet eens aan te raken.

Edit; losgesoldeerd van de buisvoet, en een flinke ruis en hele lichte oscillatie. staat hij nu wezenlijk maximaal?
    Laatst gewijzigd door kassie; 26 oktober 2010 om 16:33
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Ik heb hem losgesoldeerd op de taper van de pot, en hij bromt nu sowieso knoeterhard. Hoef ik hem nog niet eens aan te raken.
    Oke maar je moest hem loshalen aan de buis, dit stukje draad is er mogelijk de oorzaak van dat hij oscilleerd. Ga maar na, de brom die je nu hoort wordt opgepikt door dit stukje draad. Ik denk dat de gain erg hoog is want je eerste gainstage is nog niet eens in gebruik. Je bent vandaag een heel eind gekomen maar ik moet er ff vandoor. Misschien dat ik vanavond nog verder kan of iemand anders die je kan begeleiden. Probeer anders alles aan te sluiten en kijk op laag volume eens hoe hij werkt. Heb je toch nog last van oscilleren dan zou ik beginnen met dat blauwe draadje te vervangen door een afgeschermt kabeltje. Kun je meteen die dikke kabels eruit gooien want dat blijft niet lang zitten. Hoor je straks wel.

greetz

frans.

edit
    lees nu pas jouw edit, je hebt wel bewezen dat je dit kabeltje idd moet vervangen door een afgeschermde kabel
    /edit
    Laatst gewijzigd door cluseau; 26 oktober 2010 om 16:42
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Oke maar je moest hem loshalen aan de buis, dit stukje draad is er mogelijk de oorzaak van dat hij oscilleerd. Ga maar na, de brom die je nu hoort wordt opgepikt door dit stukje draad. Ik denk dat de gain erg hoog is want je eerste gainstage is nog niet eens in gebruik. Je ben vandaag een heel eind gekomen maar ik moet er ff vandoor. Misschien dat ik vanavond nog verder kan of iemand anders die je kan begeleiden. Probeer anders alles aan te sluiten en kijk op laag volume eens hoe hij werkt. Heb je toch nog last van oscilleren dan zou ik beginnen met dat blauwe draadje te vervangen door een afgeschermt kabeltje. Kun je meteen die dikke kabels eruit gooien want dat blijft niet lang zitten. Hoor je straks wel.

greetz

frans.

edit
    lees nu pas jouw edit, je hebt wel bewezen dat je dit kabeltje idd moet vervangen door een afgeschermde kabel
    /edit
    Ja dat was mijn plan,

Wat denk je ervan dat ik alle draden op v1 intape met kopertape en dat gezamenlijk doorlus naar één massapunt? En ik ben van plan om de Heater Wiring nog wat ruimer neer te leggen bij V1.
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Ja dat was mijn plan,

Wat denk je ervan dat ik alle draden op v1 intape met kopertape en dat gezamenlijk doorlus naar één massapunt? En ik ben van plan om de Heater Wiring nog wat ruimer neer te leggen bij V1.
    Geen goed plan, dat wordt smerig. Neem gewoon voor de draad aan de potmeter een afgeschermde en misschien ook die aan de input, ligt een beetje aan de lengte ook. Als je de potmeter aansluit is de gain een stuk lager
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Zo heb ik v1 bedraad in een London City. Bromt nog wel wat, maar ik vind hem ook nog een beetje te hard gaan, dat ga ik eerst eens doen. Maar dan toch ook nog een stukje afgeschermd snoer solderen.

Uploaded with ImageShack.us

Senior Member

Standaard

Kas, ik weet niet of je een oud audiosnoertje in huis hebt met tulpstekkertjes of zo iets. Die kun je namelijk makkelijk splitsen. Stekker eraf knippen en je hebt een mooi stukje voor je amp.

Frans
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten