Hey Frans, ik gebruik nu een coax kabel, zowel geshield met aluminium folie als met koperdraad, voldoende afstand tot de kern, nog net iets dunner dan een doorsnee gitaarkabel, en de kern is van stug koperdraad. Prima dus, ik zet hem gewoon vast aan bepaalde punten met 'Tie-rippies', Heb de blauwe gitaarsnaar draad al vervangen met die coaxkabel, hij geeft nog heel licht hoge oscillatie,
maar ik ben ook van plan om de negative feedback 'Oranje richting Presence' draad geshield te doen, evenals de PPIMV draden.
Wel ervaar ik nog rare brommetjes en krasjes als ik aan de potmeters draai. Maargoed, alsof ze zachtjes beginnen te motorboaten maar dat zien we wel weer als ik het helemaal af heb. Ik wist niet dat deze versterker zo gevoelig voor storing en oscillatie zou zijn.
Verder heb ik ergens gelezen dat een 68K gridstopper op V1 ook prima kan ipv de 15k, en dat het nog beter schijnt te zijn voor de gevoelige v1 buis, En ik wil alle resistoren rond V1 vervangen door metalfilm wat het wat stiller rond die regionen maakt. Dan houdt ik de carbon comp voor iets verder in het circuit waar ze lekker zullen distorten.
Favorieten/bladwijzers