Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
Dan wil ik graag van je horen hoe jij denkt dat WD aangesloten dient te worden. Naar mijn idee heb je je droge signaal op 1 speaker en dat blijft in volume altijd gelijk. Op het moment dat je een chorus aanzet, zet je die aan op de tweede speaker. Die speaker produceerde daarvoor nog geen geluid (right?!) en nu heb je dus twee speakers die herrie produceren in plaats van een. En dat is altijd harder (een van de redenen dat 412 toffer klinkt dan 212).
Uit de 2e speaker hoort alleen het effect te komen. Met de Level parameter (Mix moet bij een effect in serie dan altijd op 100% dus volledig wet) draai je gewenste effect-niveau erbij. Het is mogelijk om voldoende chorus-, phaser- enz. effect te krijgen (50% dry - 50% wet), zonder dat het volume toeneemt. Heb de GM2 niet meer dus ik zou 123 niet weten hoe je het moet instellen.

Er zijn denk ik 2 manieren.
1) Je doet het in de GM2 zelf. Dus een parallelle routing waarbij bv. L dry is, en R wet. Wellicht loop je tegen beperkingen van de GM aan.
2) Je doet vóór de GM. Dus je splitst het signaal met een mixer. Een kanaal hou je droog. Het andere kanaal maak je 100% wet door de GM in dat kanaal te zetten met KillDry aan.

PS Een 4x12 klinkt uit zichzelf niet harder dan een 2x12 bij hetzelfde ingangsvolume en ohmage. Een 4x12 kan meer hebben zodat je er meer signaal in kan stoppen, en de basrespons is over het algemeen beter.
Je krijgt wel een harder volume als je één signaal op hetzelfde niveau tweemaal uitversterkt en dan de output van beide combineert.