Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 37 van 42 EersteEerste ... 273536373839 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 361 t/m 370 van 419

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Qua chorus en flanger is mbt het volume misschien wel een leuke oplossing te bedenken, die ik nog nooit ben tegengekomen: 1 speaker is zonder effect gewoon droog en met effect wet (dus niet aan/uit maar wel/geen effect). Dat lost het volumeverschil op.
    Alleen komt er nu dus een probleem met delay. Als je delay op 100% aanzet is je droge signaal op de wetspeaker weg en valt je volume dus ook terug. lolol. Ik ga er een oplossing voor bedenken jongens! (nee de Axe wordt de oplossing niet, maar wss wel mono/stereo :P).

EDIT: misschien heb ik de oplossing al tijden in gebruik. Ik vond de delay namelijk altijd al te zacht dus de output van m'n patches is -1 dB. Bij het inschakelen van de delay gaat ook de preset boost aan (zelfde CC) en gaat 'ie naar 0 dB. Dat zou nu ook kunnen werken maar dan moet het iets extremer (bv -4 naar 0 dB). Wie weet .
    Als je de kill dry functie gebruikt voor je wet kanaal en op het dry kanaal ook echt alleen dry signal hebt zou je geen volume problemen hoeven te hebben.

Bij mij is het verschil in volume tussen alleen links (100% dry) zonder iets aan de rechterkant en links (100% dry) met een delay rechts (100% wet) heel erg klein. De problemen beginnen juist wanneer je de wet en dry niet goed uit elkaar laat. Dus iets dry op het wet kanaal en andersom.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ME. Bekijk bericht
    Als je de kill dry functie gebruikt voor je wet kanaal en op het dry kanaal ook echt alleen dry signal hebt zou je geen volume problemen hoeven te hebben.

Bij mij is het verschil in volume tussen alleen links (100% dry) zonder iets aan de rechterkant en links (100% dry) met een delay rechts (100% wet) heel erg klein. De problemen beginnen juist wanneer je de wet en dry niet goed uit elkaar laat. Dus iets dry op het wet kanaal en andersom.
    Daar ben ik het niet mee eens. Als ik alleen dry heb en daar een chorus bij gooi heb ik twee speakers met hetzelfde volume waardoor je een enorme toename in volume hebt (niet 2x zoveel, maar wel een hoop). Bij delay vind ik de toename eigenlijk wel prettig.

Senior Member

Standaard

>> Als ik alleen dry heb en daar een chorus bij gooi heb ik twee speakers met hetzelfde volume waardoor je een enorme toename in volume hebt (niet 2x zoveel, maar wel een hoop). Bij delay vind ik de toename eigenlijk wel prettig.

Zeg, kende jij deze al? :-)
    http://www.liquidmetalguitars.com/
    Laatst gewijzigd door Yek1; 11 september 2010 om 11:48
    Alexander van Engelen

Standaard

Daar ben ik het niet mee eens. Als ik alleen dry heb en daar een chorus bij gooi heb ik twee speakers met hetzelfde volume waardoor je een enorme toename in volume hebt (niet 2x zoveel, maar wel een hoop). Bij delay vind ik de toename eigenlijk wel prettig.
    Heb ik geen last geen, vreemd. Zal het komende week eens met een chorus proberen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    >> Als ik alleen dry heb en daar een chorus bij gooi heb ik twee speakers met hetzelfde volume waardoor je een enorme toename in volume hebt (niet 2x zoveel, maar wel een hoop). Bij delay vind ik de toename eigenlijk wel prettig.

Zeg, kende jij deze al? :-)
    http://www.liquidmetalguitars.com/
    Waarom quote je me als je er niet op reageert?
    Die company kende ik niet. Cool bedacht, maar vind de drie modellen die ik heb gezien niet echt bijzonder.

Senior Member

Standaard

Ah, ik wou wat schrijven maar bedacht me :-)
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Ik doe het maar even in dit topic want het heeft uiteindelijk toch met W/D te maken. Wie is er bekend met de TC Electronic D-Two? Dat lijkt me een toffe delay en als ik de G-Major in W/D gebruik vooral modulatie en een D-Two parallel erachter zet lijkt me dat best wel tof.

Standaard

Ik doe het maar even in dit topic want het heeft uiteindelijk toch met W/D te maken. Wie is er bekend met de TC Electronic D-Two? Dat lijkt me een toffe delay en als ik de G-Major in W/D gebruik vooral modulatie en een D-Two parallel erachter zet lijkt me dat best wel tof.
    Heb er geen ervaring mee, maar heb er destijds serieus naar gekeken. Lijkt mij een heel erg gave unit.

Heb hem toen niet gekocht omdat ik er gewoonweg geen geld voor had en ben voor een G-sharp gegaan (Uitverkoop voor iets meer dan €100)

Maar, als ik er komend jaar de financiële middelen voor heb zou het best nog wel eens zo kunnen zijn dat hij er alsnog komt.

Mocht je hem kopen, laat dan vooral even weten hoe hij bevalt. Ben wel erg benieuwd namelijk.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ME. Bekijk bericht
    Heb er geen ervaring mee, maar heb er destijds serieus naar gekeken. Lijkt mij een heel erg gave unit.

Heb hem toen niet gekocht omdat ik er gewoonweg geen geld voor had en ben voor een G-sharp gegaan (Uitverkoop voor iets meer dan €100)

Maar, als ik er komend jaar de financiële middelen voor heb zou het best nog wel eens zo kunnen zijn dat hij er alsnog komt.

Mocht je hem kopen, laat dan vooral even weten hoe hij bevalt. Ben wel erg benieuwd namelijk.
    Ze hadden er een poos geleden eentje bij Nederland Muziek. Misschien ga ik die binnenkort eens testen.
    Overigens, hoeveel merk je van W/D als je de boel uitversterkt? (dus 2 microfoons). Blijft er dan nog veel van over of is mono dan net zo cool?

Senior Member

Standaard

Joehoe!

Het voordeel van W/D (je droge tone blijft onaangetast) is, naar mijn bescheiden mening, in een live setting sowieso wat minder ertoedoend. Je bent afhankelijk van de FOH mix en in de totale mix hoor je toch geen (of een zéér klein) verschil tussen gewoon Mono t.o.v. W/D.. Publiek hoort er al helemaal niets van.

Ik zou gaan voor parallelle mixer en dan gewoon mono. Zelfde idee, compactere uitvoering.

Studio of opnemen, ander verhaal...

YMMV

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten