Die CAE Minimix die te koop staat voor $350 kreeg ik van dezelfde koper aangeboden voor $375 (en voor zover ik weet exclusief verzendkosten) (zie vorige pagina in dit topic).
...
Die CAE Minimix die te koop staat voor $350 kreeg ik van dezelfde koper aangeboden voor $375 (en voor zover ik weet exclusief verzendkosten) (zie vorige pagina in dit topic).
...
Ik zit er toch nog sterk aan te denken om een Switchblade 8 te halen. Op dit moment heb ik nog geen enkel pedaaltje dat ik erin kan stoppen, maar het systeem/principe van de Switchblade spreekt me enórm aan, als ik het toestel tenminste voldoende begrijp. Naar mijn idee fungeert het als centrale unit voor al je gear, waarbij je ook parallelle mixes kunt maken tussen verschillende in/outputs (bv preamp en gmajor). Het combineert dus router (zoals de GCX) met line mixer.
nieuw 800 dollar en da's me wat te gortig. Maar ik krijg een behoorlijk bedrag van de belastingdienst van m'n belastingopgave (1300 euri) dus misschien is het wel de perfecte oplossing. Het is in ieder geval niet veel duurder (zeker tweedehands denk ik) dan een mixer en een router.
Hey guys, staat op HRI een Rane SM26, waar ik al het een en ander over heb gehoord. verkoper wil m voor $90 inclusief verzenden naar Europa aan me verkopen. Is dat een goede deal? En komen er nog extra kosten bij van douane e.d.? Volgens m'n pa was die grens onlangs verschoven. Kzal dr zelf nog ff op googlen, maar kweet niet goed hoe dat heet enzo...
Dit dus: Producten invoeren van buiten De EU per 1 december tot €430 :P
Het is natuurlijk wel een Amerikaans stopcontactgebeuren. Kan ik een adapter voor kopen toch? Maar hoe zit het als ik 'm in een powerconditioner/veredelde stekkerdoos wil stoppen? Dan kom ik toch gigantisch in de problemen? Ik zit er namelijk aan te denken om zo'n toestel te kopen, zodat het aan/uitzetten van m'n rack wat makkelijker gaat. Maar dan zou de Rane mixer er ook in moeten. Dat gaat toch never nooit lukken? Of zou ik dan de stekker van de omvormingsadapter (110>220) moeten knippen en er een Euro stekker van maken?:S
EDIT: overigens, het idee van een router (GCX, Switchblade 8, GRX4) laat ik op dit moment even los. Het is veel te duur en eigenlijk niet nodig. Ik heb nog geen pedaaltjes die ik gebruik. Ik kan wel ff zonder gate, en phaser en compressor zou ik alleen op clean gebruiken. Daarvoor speel ik net wat te weinig clean. Ik haal de phaser dus voorlopig uit m'n G-Major (postgain dus) en speel zonder compressor. Voor het beetje clean dat ik doe kan dat voorlopig wel.
Ik zit er namelijk aan te denken om een nieuwe thuisamp aan te schaffen. Op dit moment gebruik ik een Marshall 8080 icm een Blackstar Distortion X. Is het alleen niet. kHeb liever buizen, maar niet te hard. Daarom ga ik binnenkort de Blackstar HT-5 (5 watt buizen) proberen. Als dat bevalt ruil ik om, en haal ik er een tweede Harley Benton G112 cabinet bij. Kan ik meteen in stereo spelen!!!(mocht dat er ooit van komen op een gig). Het is nog in overweging!! (wederom: hardop denken :P)
Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 8 maart 2009 om 11:42
Hey guys,
ik zit nu een beetje te lezen over tonesuck... ik wist nooit wat dat was, maar het probleem kende ik wel kom ik nu pas achter.
Ik speel met een ENGL E570 preamp en ENGL E840 stereo poweramp en een 4x12 marshall cab in stereo.
Ik heb een paar rack effect units geprobeerd zoals verschillende intellifex, tc g-sharp en nu de g-major. Kwa fx is de major precies wat ik nodig heb (met name de spill over bij delays), en de fx klinken zelf ook niet slecht. Alleen met dat ding in de loop van mijn engl is mijn geluid wel een stuk minder. Beetje gemoffeld ofzo. Het sprankelende is van mijn clean weg.. kan het bijna niet omschrijven. De overdrive kanalen zijn minder direct etc..
Nu las ik iets over mixers of w/d (wet/dry???) setups. Dat lijkt mij wel iets.
Ten eerste, ik gebruik een stereo setup. Je kan veel zeggen, maar ik hoor echt wel een wijde stereo effect als ik mijn 4x12 marshall cab in stereo gebruik i.c.m. stereo fx. De pingpong delay en stereo chorus/flanger etc klinken gewoon wijder dan non stereo. Dus ik wil het liefst een stereo setup. Dus ik neem aan dat een w/d setup dan afvalt?
Hier kan ik eventueel wel mee leven in de oefenruimte en kleine gigs zonder PA, maar hoe zit het bij grote gigs met PA en er maar 1 mic voor je cab staat? Moet ie in het midden staan?? Anders heb je of alleen wet of alleen dry geluid via de PA.
Of moet je altijd om 2 mics vragen? Het probleem van 1 mic met mijn stereo setup heb ik nu al trouwens, maar ik vraag altijd om 2 mics. Zo heb je links van het podium hetzelfde geluid als rechts en dat heb je bij w/d en 2 mics niet. Dan horen de mensen links bijv alleen droog geluid en rechts van het podium alleen wet. Of mixen ze dat weer in de mengtafel??? Sorry dat ik zoveel vragen stel, ik ben echt een noob in dat soort zaken
Ten tweede, een mixer in mijn rack. Kun je deze ook stereo gebruiken? Dus dry geluid uit mijn amp in de mixer, wet geluid uit de g-major in de mixer en dan het gemixte geluid via links en rechts in mijn stereo poweramp sturen? Zo ja, welke mixer moet ik hiervoor nemen? Zijn die ook in 1he uitvoering?
Mijn dank is groot!!!![]()
W/D is de mono-variant van W/D/W. Bij de laatste heb je echter drie poweramps (of drie kanalen) nodig. Dat is ook de reden dat ik niet voor W/D/W ga, maar op dit moment in W/D speel.
Ik heb het liefst echter ook stereo, en dat is de reden waarom ik op zoek ben naar een mixer. Daarmee mix je namelijk droog met je Wet-links, en droog met je Wet-rechts. Dan heb je maar 2 poweramp-kanalen nodig. Stereo mixers zijn bijvoorbeeld de DMC System Mix en CAE Dual Stereo Line Mixer. Ik heb nu hopelijk een dealtje voor de Rane SM26. Dat is een 1HE mixer (de CAE is 1/2 HE).
Als je op een podium staat met een gemixte stereo-set moet je uiteraard ook twee microfoons krijgen. Eentje voor links en eentje voor rechts. Als ze alleen links opnemen is dat ook een vertekend beeld, want een stereo chorus klinkt vaak anders dan een mono chorus (met delay idem). Jij hebt het in stereo gemaakt, dus zo klinkt het ook het beste. Hoe ze W/D/W mixen/micen weet ik niet. Misschien met 3 mics en dan mixen in de PA (dus Dry overal, W1 links pannen en W2 rechts pannen)
Hey thanks voor de info man!! Ik zal eens kijken naar die units.. hopelijk moet ik niet weer bakken geld uitgeven... maar aan de andere kant is het wel beter natuurlijk. Ik ga even kijken of er een goedkope unit is die ik eerst kan proberen. Als het echt zoveel beter is dan ga ik gelijk voor het goeie werk
EDIT: tering... dat zijn nog eens prijzen. Is er niet een goedkopere alternatief om te proberen? Mocht ik helemaal tevreden zijn dan kan ik altijd gaan sparen voor zo'n high end ding natuurlijk, maar voor nu kan ik dat even niet opbrengen![]()
Laatst gewijzigd door alexvdl; 8 maart 2009 om 14:05
Hou er maar rekening mee dat mixers duur zijn. Het leven van tonefreaks en puristen is sowieso duur. De Rane SM26 waar ik nu voor kijk gaat me maar $90 kosten, maar een DMC System Mix (plus), CAE Mixer of Suhr Minimix (die mono is) gaan voor minimaal 200 euro. De DMC Plus en CAE heb ik niet voor goedkoper dan $350 gezien.
Wees kritisch in wat je ZELF hoort. Anderen kunnen wel zeggen dat sommige zaken toon zuigen, maar als je dat zelf niet hoort, is het dan belangrijk? Zou je dan geld uitgeven aan mixers, routers etc? Ik hoor bijvoorbeeld geen verschil tussen een .mp3 bestand met 320kb/sec en een .aac bestand met 320kb/sec, terwijl dat er toch echt moet zijn. Moet ik dan alles in .aac omzetten? Lijkt me niet :P.
Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 8 maart 2009 om 15:00
Alleen als je ze zelf meeneemt ja. Internetaankopen vallen hier dus NIET onder.
Zie: http://www.douane.nl/particulier/int....html#P91_6012
Daar kwam ik inderdaad later ook achter :P. M'n pa zei echter dat de drempel voor die kosten laatst omhoog is gegaan naar 100 euro (of dollar, dat weet ik niet). Ik ga ze dus ff bellen denk ik. Hij heeft laatst earphones (nieuw) uit de US besteld voor 90 dollar en daar zat geen belasting op. Vandaar
Favorieten/bladwijzers