Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 48 van 107 EersteEerste ... 3846474849505898 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 471 t/m 480 van 1063
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    (...)Wanneer iemand het geprobeerd heeft in 1 kast laat dan je bevindingen hier ook zeker horen!
    Prachtige review! En ik kom exact tot dezelfde conclusie. G12-65 vol en warm (vooral clean!) en de G12M voor het smerige werk.

Ik heb nu een tijd een 2x12 kast met een G12M-20H en een G12-65H. Het beste van twee werelden? Ja en nee. Het volle is genoeg aanwezig en de G12M zorgt toch voor wat meer "grid", maar de G12-65 "overheerst" toch meer.

Ik twijfel nog elke week tijdens repetities en opnames of ik toch niet de G12-65 uit mijn 2x12 kast haal, maar ik heb ervoor gekozen om mijn milde overdrive Fulltone fulldrive 2 pedaaltje de deur uit te doen en voor een iets breder instelbaar gain pedaaltje te gaan. Hiermee kan ik ondanks de G12-65 toch weer meer gain-geluid creeeren.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Die G12M-20H dat is de heritage greenback toch? Weet jij toevallig hoe de heritage versie zich vergelijkt met de normale G12M25 versie?
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Die G12M-20H dat is de heritage greenback toch? Weet jij toevallig hoe de heritage versie zich vergelijkt met de normale G12M25 versie?
    Ja, idd. Daar zijn ook 1001 meningen over: volgens de meesten klinken de oude
    pre Rola EN Rola G12M-25 (en uiteraard de pre Rola G12M-20) speakers het best, daarna komt de Heritage serie, daarna de G12M reissue (Engeland?) en daarna de G12M-25 uit Japan/China. In de volgorde van mooi naar lelijk dus. Ik heb ze allemaal gehoord en de verschillen zijn waarneembaar, maar IMHO niet zo wereldschokkend. Ik kon de heritage speakers kopen/bestellen in engeland, voor de prijs van een "el cheapo" made in Japan versie in NL. Dan is de keus snel gemaakt . De hele heritage serie LIJKT wat scheller te klinken, maar deze speakers dienen GOED EN LANG ingespeeld te worden. Dan klinken ze dik, smeuiig en vet.Alle G12M-25 (of 20) hebben duidelijk hetzelfde karakter.
    Laatst gewijzigd door the sure thing; 4 augustus 2010 om 22:40
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Vandaag repetitie gehad en mijn cab nog eens even uitgetest. Kon het niet uitgebreid testen aangezien ik dan de repetitie ophoud. maar in de pauzes even de speakers lekker getest nog.
    De G12-65 zijn super vet! en dan ook echt letterlijk VET van sound. Maar toch mis ik dat smerige randje eraan. Ze klinken wat te lief voor bij ons in de band te gebruiken. Dus voor mij blijven het voorlopig de greenbacks in ieder geval. en de G12-65 blijven thuis onder mijn HT-5 staan voorlopig want ik vind ze wel erg lekker. Ze gaan zeker mee als ik een keer de studio in ga.

Senior Member

Standaard

Mooie review Thiez!
    Voor een dergelijke test is het natuurlijk leuk om te kunnen AB-en, maar ik zou ook zo snel mogelijk weer 4 speakers tegelijk willen gebruiken, dat lukt nu niet met die 2 verschillende impedanties.

Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met Greenbacks, de ene keer vind ik ze geweldig, een andere keer stoor ik me mateloos aan dat smerige, krasserige randje.
    Met 65'ers heb ik in principe altijd een lekker geluid, en ik vind een goed clean ook erg belangrijk, de 65'ers blinken daarin uit naar mijn mening.
    Ik mis dat vieze randje ook niet echt, kan ook aan de amp liggen.

Senior Member

Standaard

misschien ook wel een bericht voor hier.

Kent iemand de Eminence legend GB?
    Dit zou de tegenhanger van de greenback zijn.

Iemand hem ooit getest.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Mooie review Thiez!
    Voor een dergelijke test is het natuurlijk leuk om te kunnen AB-en, maar ik zou ook zo snel mogelijk weer 4 speakers tegelijk willen gebruiken, dat lukt nu niet met die 2 verschillende impedanties.

Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met Greenbacks, de ene keer vind ik ze geweldig, een andere keer stoor ik me mateloos aan dat smerige, krasserige randje.
    Met 65'ers heb ik in principe altijd een lekker geluid, en ik vind een goed clean ook erg belangrijk, de 65'ers blinken daarin uit naar mijn mening.
    Ik mis dat vieze randje ook niet echt, kan ook aan de amp liggen.
    De JCM800 en Stiletto zullen zeker anders gevoiced zijn. Hoewel ik de stiletto zelf ook niet heel rauw vond klinken.

Ik heb gistere mijn G12-65 8ohm speakers geruild tegen de 16ohms versie van willemguida. Hij was er mee geholpen en ik kan nu ook een mixje proberen met greenbacks en G12-65.
    Sterker nog! dat heb ik al even gedaan. Ik vond het op thuis niveau een beetje tegen vallen. De G12-65 en greenbacks vullen elkaar niet echt op lekker punt aan. Je krijgt een beetje overheersend low-mid. Beetje boxy/boomy sound.
    Zondag nog even testen op repetitie.

Senior Member

Standaard

De JCM800 en Stiletto zullen zeker anders gevoiced zijn. Hoewel ik de stiletto zelf ook niet heel rauw vond klinken.

Ik heb gistere mijn G12-65 8ohm speakers geruild tegen de 16ohms versie van willemguida. Hij was er mee geholpen en ik kan nu ook een mixje proberen met greenbacks en G12-65.
    Sterker nog! dat heb ik al even gedaan. Ik vond het op thuis niveau een beetje tegen vallen. De G12-65 en greenbacks vullen elkaar niet echt op lekker punt aan. Je krijgt een beetje overheersend low-mid. Beetje boxy/boomy sound.
    Zondag nog even testen op repetitie.
    De Stiletto is idd wat minder rauw, wat "gepolijster", maar wel veel ballen met een echt Marshall-karakter en een geweldig mooi clean.

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen tijdens de repetitie.

Senior Member

Standaard

Ik heb het getest tijdens de repetitie en moet zeggen dat het opzich toch wel gaaf geluid geeft. Het greenback karakter overheerst wel maar de G12-65 geven het wat meer body.
    Ik denk dat ik ze in een X-patroon erin ga zetten en laat zitten. Het is geen totale verbetering op de greenback maar het bied wel uitgebreidere mogelijkheid voor zowel uitversterken bij optreden als eventueel opnamens in studio.
    De andere greenbacks komen nu in mijn 2x12 kastje onder de blackstar.

Standaard

Ik ben nu op zoek naar een Cab voor bij mijn peavey 6505+. Ik dacht aan een V30 cabje maar omdat ik toch met een strak budget zat, dacht ik aan die van Fame of Harley Benton.

Welk van die 2 is het beste?

Tweedehands zijn V30 cabs vrij moeilijk te vinden

en ik sta nog open voor alle suggesties

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten