Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 47 van 107 EersteEerste ... 3745464748495797 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 461 t/m 470 van 1063
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    zeker je bevindingen posten! ben erg benieuwd hoe het uit gaat komen.
    Ga ik doen! Nog 1 week en dan sta ik weer een avond te repeteren in mijn 9 koppige band. Met 9 muzikanten is een ideale situatie om te horen in hoeverre mijn geluid "door de mix heen prikt"
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Vandaag in de repetitie hokken gespeeld over een marshall 4X12 en een 2X10 bas cabinet. die 2X10 had meer ballen dan de marshall cab die als een natte krant klonk. Zelf met het geweld van de mark III was hij niet vooruit te branden. De 2X10 zorgde voor een lekkere mid scoop en bottom end.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    zeker je bevindingen posten! ben erg benieuwd hoe het uit gaat komen.
    Nou, net terug van een avondje repetitie. Ik had 2x een G12M-20H in mijn kast, waarvan ik dus 1 had vervangen voor een G12-65H.

Mijn bevindingen: het geeft een heel wezenlijk verschil. Ik ken de gevoeligheden van beide speakers niet, maar de G12-65 is zeker duidelijk aanwezig. De verhouding in geluid is 50-50%. Clean is weer verbeterd, de oversturing is IMHO weer ietsjes minder geworden. Maar.... ik had al last van een mid-hump die nu nog iets erger is geworden. Dus ik ga de G12-65 eruit halen en de G12M er weer terug in.

Maar goed: iedereen die een combi van beide speakers wil uitproberen: het loont de moeite want geen van beide speakers sneeuwt de andere onder. Ze vullen elkaar goed aan!
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Ok ik ga het ook zeker een keer proberen. In combinatie met de G12M25 greenbacks.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allochthomas Bekijk bericht
    Vandaag in de repetitie hokken gespeeld over een marshall 4X12 en een 2X10 bas cabinet. die 2X10 had meer ballen dan de marshall cab die als een natte krant klonk. Zelf met het geweld van de mark III was hij niet vooruit te branden. De 2X10 zorgde voor een lekkere mid scoop en bottom end.
    Heb je die 2x10 ook alleen gehoord? Ik heb ook wel eens basspeakers aangesloten om te kijken of het wat was en als toevoeging kan het soms leuk zijn maar stand alone klinken ze erg hol voor gitaar, en ze komen echt totaal niet door de mix. Dat was wel een 15" dus misschien is het met 10" anders...
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Alleen lukte dat aardig(bassist was wel ziek die dag), maar icm de 4X12 ging dat prima. Ik wil zelf nog echt eens een 15 inch icm een 4X12 proberen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Senior Member

Standaard

Even een oud topic weer ophalen:

Vakantie, Regen, tijd voor een test.
    Wij nemen een marshall 1960AX cabinet met daarin 4x G12M25. Verder nemen we twee G12-65 speakers, wat draad en een soldeerbout.
    Vervolgens heb ik twee G12M25 speakers verwijderd uit mijn marshall (boven elkaar) en daar de G12-65 speakers voor in de plaats gezet. De G12-65 waren 8ohm en de G12M25 16ohm dus ik kan zo helaas niet beide te gelijk aansluiten maar voor heb A-B'en heb ik 2 losse speaker inputs gemaakt. De greenbacks parallel als 8 ohm en de G12-65 in serie als 16ohm.

Alles aangesloten, kastje dichtmaken, Engl blackmore erop en daar gaan we:
    - Clean low gain:
    Ik begon met de G12M25 greenbacks. Ik gebruik de kast altijd voor repetitie dus dit was niet veel anders als een rep. Erg heldere en open clean sound. Brug pickup (sh-4) vind ik wat te schel en dun, neck pickup (sh-2) word het al beter.
    Vervolgens wissel ik naar de G12-65 speakers. NICE! een stuk warmer en voller dan de greenbacks. Zeker met de neck pickup erg lekkere jazzy/bluesy sounds. 1-0 voor de G12-65 speakers!

- Clean high gain:
    Begonnen met de gain net iets voor de helft. G12-65 speakers zaten nog aangesloten. Lekkere bluesy tone met klein randje eraan. Neiging om gelijk naar boven te rennen om me strat te pakken maar dat beinvloed de test dus dat heb ik uitgesteld tot na het testen.
    Dan de greenbacks. Klinken heel stuk schreeuwiger en geef ook zeker voor blues net niet de warmte die je zou willen hebben. Zodra ik de gain verder open draai en we in AC/DC achtige sferen terecht komen geniet ik weer met volle teugen van de greenbacks. Lekkere crispy crunch. Snel ook de veel belovende G12-65 speakers proberen met dit crunch geluid.
    Hier waren de greenbacks voor mijn smaak beduidend beter. De G12-65's miste dat smerige randje eraan. Te lief, te rond. Op dit kanaal hadden beiden speakers dus hun eigen sterke kant.

- Lead low gain:
    Beginnend met de G12-65 speakers. Zeker lekkere sound. Beetje tweaken met de EQ en er kwamen zo Led zeppelin achtige overdrive sounds naar voor. Gewoon een lekkere dikke volle rocksound. Ook de leads klonken erg mooi rond en vol. Zeker een goede beurt voor de G12-65.
    Daarna de greenbacks. EQ moest even wat anders ingesteld worden maar al snel zat ik weer op het oude vertrouwde soundje wat ik de laatste tijd bij repetitie gebruik. De speakers klinken een heel stuk dunner dan de G12-65. Minder warme mids. Maar daarvoor in de plaats krijg je weer die lekkere smerige boventoon. Het scheurende geluid ala eddie van halen. Opnieuw hebben beide speakers dus weer hun voordelen.

- Lead high gain:
    High gain ga je automatisch wat meer richting de metal sferen. De greenbacks scheurde heerlijk. Lekker smerig geluid. Palm mutes waren niet heel strak in het laag maar zeker acceptabel en voldoende oomph.
    Naar de G12-65 dan maar weer. Hele dikke sound. Redelijk wat bass en mids eruit moeten draaien om het een beetje strakker en minder wollig te krijgen. Zeker acceptabele sound maar niet de goede speakers voor het echte high gain ritme werk.
    Naar de leads dan maar. Mooie rond sounds. Erg lekkere solo sound vind ik zelf. Niet te veel en schel hoog. Maar meer mid georienteerd. Zeker een nette sound.
    De greenbacks op lead. Klinken veel agressiever dan de G12-65. Veel schreeuwender en smeriger solo geweld. Met volume iets terug zeker wel wat ronder te krijgen maar nog niet te vergelijken met de G12-65 sound.

Conclusie:
    Om het heel kort te zeggen, G12-65 Vol en rond, G12M25 greenbacks iets dunner en wat smeriger.
    Welke is het beste? Geen idee. Ze hebben voor mij allebei echt hun positieve kanten. Ik vind het volle geluid van de G12-65 wel erg lekker. Lekker dikke rocksounds mee te verkrijgen, dikker dan de greenbacks naar mijn mening. Maar de greenbacks hebben dat lekkere schreeuwende erin zitten. Die smerige scheurende rocksound wat ik ook weer erg lekker vind maar ik mis toch wat dikte in de sound af en toe.
    Voor mij zou het dus eigenlijk tussen de G12-65 en de greenback in moeten zitten. G12-65 voor het volle en beukende, G12M25 voor het smerige randje.

Het is allemaal getest op huis volume. Dat is met de blackmore aardig afgeknepen. Aangezien ik erg benieuwd ben wat de speakers gaan doen op hoger volume waar de blackmore wat opener word laat ik de test setup zitten tot en met zondag bij de repetitie. Ook hiervan zal ik mijn bevindingen posten.

Senior Member

Standaard

Heeyy Thiez leuke review!
    Ik wil zelf die G12-65's ook wel eens horen, greenbacks zijn het niet voor mij, iets te schel ofzo denk ik.

Maar nu rest de vraag; Hoe klinken ze samen? Na jou bevindingen zouden ze elkaar best goed kunnen aanvullen.
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Senior Member

Standaard

Mooie review!

Ik heb een 1960A kast met oude G12-65's en een 1960B met oude G12M-25's en ik zit er al een hele tijd aan te denken om ze te gaan combineren. Ik kan me heel goed vinden in jouw review en wissel ook heel vaak van voorkeur voor de ene of andere kast.

Op dit moment vind ik de G12-M25's het gaafst, maar voor lead is de G12-65 weer lekkerder.

Toch maar eens een combi-kastje maken

Senior Member

Standaard

Het was eigenlijk mijn bedoeling idd een combi kastje te maken. Maar helaas waren de G12-65's 8ohm en de greenbacks 16ohm. Ik denk zeker dat een combinatie wel gaaf zal klinken.
    Het probleem van een combinatie vind ik alleen weer dat bij de meeste optredens er maar 1 speaker uitversterkt word. Zijn maar zelden zaaltjes waar 2 speakers uitversterkt kunnen worden (zeker in band met 2 gitaristen).

Maar goed, zoals ik al zei lijkt de combinatie me geweldig lekker klinken alleen het liefst zou ik deze combinatie hebben in 1 speaker.
    Wanneer iemand het geprobeerd heeft in 1 kast laat dan je bevindingen hier ook zeker horen!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten