Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 34 van 107 EersteEerste ... 2432333435364484 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 331 t/m 340 van 1063
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Ga gewoon op je oren af en trek zo min mogelijk conclusies mbt merken is mijn advies. Vraag ook om advies en leg duidelijk uit wat je zoekt: ze weten bij Guitarking wel het één en ander (objectief!) te vertellen.
    Ik ga het proberen. Kritisch luisteren ben ik wel goed in, hopelijk vind ik een goed resultaat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    De ruildeal van K&E tegen bogner gaat waarschijnlijk niet door. De verkoper wilde nog 100 euro extra hebben van mijn kant uit. 1 op 1 had ik waarschijnlijk wel gedaan. maar voor 100 euro extra vind ik het te gek worden. Een K&E kost 700 euro plus een flightcase van 180 euro erbij. En dan begint hij over de verkoopwaarde ervan.
    Ik snap best dat K&E minder makkelijk slijt 2e hands dan bogner en de prijs van K&E dus ook lager ligt. maar ik vind ruilen + nog eens 100 euro van mijn kant wat te gek.
    Hij verkoopt vanzelf toch wel. Soms duurt het wat langer, maar als je eigenlijk niet wilt ruilen moet je dat niet doen. Ik heb een ruildeal aangeboden gekregen voor een gitaar (gesloten beurs) maar heb die gitaar eigenlijk niet nodig :P.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Wel doen!
    Ik heb de cabs naast elkaar gehoord. De K&E is kil, steriel, weinig laag en voegt niks toe. De Bogner is veel warmer, vintage en lekker punchy, daar kon de K&E niet tegenop.

Smaken verschillen: testen dus. Bogner zal waarschijnlijk tweedehands makkelijker te slijten zijn (toch een beter bekende naam). Wel is de K&E compacter en lichter, dus stukken handzamer (alhoewel met flightcase erom betwijfel ik dat ook ...).
    Smaken verschillen inderdaad. Ik vind juist dat een kast redelijk kil en steriel moet zijn want ik wil het geluid van mijn amp en gitaar. De Bogner kleurt het geluid heel erg, voegt warmte toe, en klinkt inderdaad vintage maar met een vintage versterker wordt het dan bijvoorbeeld wel heel vintage. Clean vond ik hem wel mooi klinken en gaf veel druk maar met een randje al gauw te vuil, maar proberen is sowieso handig. Vind het geen slechte kast, hij kan alleen het geweld van mijn Brunetti niet aan.

Senior Member

Standaard

Dat is 2x12 brunetti kastje met jensen's? Die lijkt me ook wel erg gaaf, lekker compact.
    Maar goed het speelt beetje door mijn hoofd zelf kastje te bouwen. Aangezien ik hem thuis gebruik onder mijn blackstar. Ik heb nu mijn K&E op zijn kant staan maar ben dus eigenlijk van plan beetje engl vertical 212 te bouwen ofzo.
    Zijn er eigenlijk nog meer merken die verticale 2x12's maken?
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Ik denk dat Sjaak z'n Brunetti (Mercury?) amp bedoelt.
    Mesa Boogie heeft/had ook verticale 2x12 cabs.

Senior Member

Standaard

ah natuurlijk, ik vatte de zin anders op. Gave amp trouwens! uitgeprobeerd bij guitarking maar dat scheurde als een malle. Hoewel ik hem met boost aan bijna altijd lekkerder vond klinken.

Bedankt voor de tip van mesa. Zoiets ben ik idd van plan te kopen/maken voor onder mijn blackstar HT-5 thuis. Ik vind alleen die grill van mesa en van engl heel jammer. zeker onder blackstar en thuis in me kamer heb ik liever een mooi speakerdoekje ervoor.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Standaard

Dat is 2x12 brunetti kastje met jensen's? Die lijkt me ook wel erg gaaf, lekker compact.
    Maar goed het speelt beetje door mijn hoofd zelf kastje te bouwen. Aangezien ik hem thuis gebruik onder mijn blackstar. Ik heb nu mijn K&E op zijn kant staan maar ben dus eigenlijk van plan beetje engl vertical 212 te bouwen ofzo.
    Zijn er eigenlijk nog meer merken die verticale 2x12's maken?
    Koch maakt of maakte ook verticale 2x12's. Een kast zelf bouwen is wel een gok. Als je kijkt naar de kleine constructie verschillen tussen cabs met ongeveer dezelfde specs en als je dan hoort hoe groot het verschil is.

Ik heb een Brunetti 2x12 met v30's, ben er heel erg tevreden mee. Voor mij is het tot nu toe de beste 2x12 die ik gehoord heb. Hij heeft veel diepte in het geluid voor een 2x12, erg strak, In mijn oren een beetje een mix tussen de strakheid van een mesa 2x12, en qua hoog en mids zit hij een beetje in tussen K&E en Orange, wat meer in your face dan K&E maar ook weer niet zo als Orange.
    Heb Bogner, Orange, Kool&Ellfring, Guitar King, Mesa enzenz gehoord.
    Ik heb ook een Brunetti 2x12 met Jensens gehad maar vond de v30's toch lekkerder.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik denk dat Sjaak z'n Brunetti (Mercury?) amp bedoelt.
    Helaas geen Mercury die heb ik (nog) niet. Heb een xl r-evo.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht
    Helaas geen Mercury die heb ik (nog) niet. Heb een xl r-evo.
    Zijn de mercury en xl r-evo niet compleet verschillende versterkers? De Mercury redelijk vintage en de evo een vrij moderne brute metal-amp?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht
    Smaken verschillen inderdaad. Ik vind juist dat een kast redelijk kil en steriel moet zijn want ik wil het geluid van mijn amp en gitaar. De Bogner kleurt het geluid heel erg, voegt warmte toe, en klinkt inderdaad vintage maar met een vintage versterker wordt het dan bijvoorbeeld wel heel vintage. Clean vond ik hem wel mooi klinken en gaf veel druk maar met een randje al gauw te vuil, maar proberen is sowieso handig. Vind het geen slechte kast, hij kan alleen het geweld van mijn Brunetti niet aan.
    Dat had ik me nog niet gerealiseerd. Misschien wil ik ook juist wel een kil cabinet. We zullen zien .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc Oblivian Bekijk bericht
    Engl heeft ook verticale 2x12
    Als ik kil fijn vind (Engl schijnt kil te zijn) lijkt die me ook zeker interessant.

Senior Member

Standaard

Bedankt voor de tip van mesa. Zoiets ben ik idd van plan te kopen/maken voor onder mijn blackstar HT-5 thuis. Ik vind alleen die grill van mesa en van engl heel jammer. zeker onder blackstar en thuis in me kamer heb ik liever een mooi speakerdoekje ervoor.
    Koch heeft ook een verticale 2x12, en Mesa heeft tegenwoordig ook een speakerdoekje hoor
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten