Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 46 van 107 EersteEerste ... 3644454647485696 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 451 t/m 460 van 1063

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Dat ligt volgens mij helemaal aan je amp. Als je een mid-heavy amp hebt zou de greenback inderdaad wat kunnen overheersen.

Let wel op dat het maar een 50 watt kastje wordt als je er 1 Greenback in zet!
    50W is geen probleem, de speakers moeten dan wel in serie (8ohm versies, maakt 16ohm), dan kan ik er twee aansluiten op een 100W versterker (mijne heeft geen 4ohm aansluiting). In eerste instantie zijn ze voor een 2x50W eindtrap.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Dat de greenback beter door de mix prikt, komt dit doordat ie middentonen wat sterker doorgeeft dan G65? Verschilt het rendement tussen de twee zoveel dat ze niet samen in een 2x12 cabinet kunnen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Kheb het over de nieuwe G12M25 die in 1960AX en BX kasten zitten van marshall.

Ik ben benieuwd wat het gaat geven als je ze mixt. Ik vind ze los beide erg lekker en heb idd ook ondervonden dat G12-65 wat ronder en mellower klinken maar daarom leek het mij een ideale combinatie. Greenbacks lekker crispy distortion, geven lekker die rauwe scheur en dan de G12-65 zorgen voor wat voller geluid op clean en distortion en geven misschien het geheel meer beuk.
    Ik heb ze niet samen in één cabinet getest, alleen twee 4x12 kasten naast elkaar, en toen overheersten de Greenbacks toch wel behoorlijk. Het "beukende" effect van de 65's hoorde ik niet echt meer terug.
    Mij bevallen de 65's erg goed, mooie volle sound, zowel clean alsook met rock en (old skool) metal.
    Gisteravond heb ik m'n Greenbacks kast weer 's gebruikt, en dat beviel me toch ook wel weer prima.
    Met de GB's kast heb ik een beetje een haat/liefde verhouding, de ene keer vind ik het perfect, de andere keer klinken ze me wat te krasserig ofzo.
    Waarschijnlijk heeft het ook met je gemoedstoestand te maken, kweenie precies of dat ook daadwerkelijk zo is.
    Ik heb gisteren wel eerst even de tijd genomen om even wat aan de EQ v.d. amp te draaien (wat hoog eruit), dat doe ik eigenlijk maar heel weinig, maar met een andere speakerkast is dat toch wel een must heb ik het idee.

Senior Member

Standaard

ik heb nu met mijn 1960AX kast treble op 9 uur staan maar. Mids op 3 uur. bass op 1 uur. Presence helemaal uit.
    Anders worden ze idd wat te krasserig en scherp. Bij de G12-65 onder mijn blackstar merkte ik idd dat ik wat meer treble bijdraaide omdat deze wat ronder en voller klinken.

Ben opzich zeker wel tevreden met mijn greenback kast alleen clean vind ik af en toe was leeg klinken. Dat zou iets voller mogen. Maar dat komt miss ook door de gedeelde eq op mijn amp dat hij voor distortion en clean kanaal niet goed met zelfde eq klinkt.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Nou, op die ene demo van jullie klonk het scheurgeluid in ieder geval prima.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Dat de greenback beter door de mix prikt, komt dit doordat ie middentonen wat sterker doorgeeft dan G65? Verschilt het rendement tussen de twee zoveel dat ze niet samen in een 2x12 cabinet kunnen?
    Ik heb ze nu samen in een 2x12 kastje zitten. Volgende week donderdag weer repetitie en dan weet ik of het werkt!
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Standaard

Hee, ok! Ben zeer nieuwsgierig!

Senior Member

Standaard

Ik heb nu een '65 en een H30 (beide jaren 70) in mijn HOOK 2x12 zitten.

Ik vind het een betere combi dan 2 65's, veel opener en mooier/feller hoog. Het laag gaat ook wat dieper en klinkt strakker. Het klinkt ook wat meer 3D als het ware. Je hoort wel de H30 duidelijker aanwezig zijn, op de achtergrond voel je meer de midlaag duw van de 65's. Lekkere combi vind ik zelf.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Hmmm, interessante combi!
    De (nieuwe) H30 heeft volgens de Celestion specificaties een rendement van 100dB tegenover 97 dB voor de 65's.
    Ben je niet bang om die 60W kast op te blazen met je 100W top?

Senior Member

Standaard

Opt moment gebruik ik mijn HOOK niet om mijn huis op te blazen, dus heel erg bang ben ik niet...

Mocht hij weer wat meer opengedraaid worden dan ga ik wel ff wat beter luisteren en uitkijken natuurlijk.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ik heb ze nu samen in een 2x12 kastje zitten. Volgende week donderdag weer repetitie en dan weet ik of het werkt!
    zeker je bevindingen posten! ben erg benieuwd hoe het uit gaat komen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten