Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 13 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 126
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Een serie nummer is zo nagemaakt, er zijn nummers die zo vaak gebruikt zijn dat wanneer je ze bij Google invoert dat je zeker wat zult vinden.
    Het is trouwens goed mogelijk dat er fabrieken zijn die eerst nepperds maakten nu onder licensie "echten" mogen produceren. Ik kan dit op geen enkele manier hard maken maar wanneer je naar de gitaren kijkt die beginnen met EE gevolgd door het nummer dan zijn de overeenkomsten zo sterk dat dit zomaar zou kunnen. Nogmaals ik vermoed het en heb het nergens kunnen staven.
    Het maakt ook niet uit verder wie ze maakt of waar ze vandaan komen. Veel belangrijker is dat de specificaties kloppen en dat de halscontour overeenkomt met het "origineel" !

Zelf heb ik een gehad uit de Sain fabriek, Korean made. Na een bepaald jaartal is er ook een Sain fabriek in China gekomen. Deze serienr's worden vooraf gegaan door de letter i.

Ik ga nog eens grondiger en nauwkeuriger kijken naar ondelinge verschillen.
    Mac, de letter I staat voor Sain Korea

Van Unsung zijn er bijvoorbeeld een Koreaanse en een Chineese.

De Unsung Korea exemplaren beginnen met de letter U en de chineese Unsung exemplaren beginnen met UU

Standaard

Interessante discussie aangezien ik zelf dus ook een epi les paul heb, blijf dit zeker even volgen. Mijne komt ook bij Guitar King in Boekel vandaan, deze zaak is een paar posts hierboven genoemd. Kan er toch wel vanuit gaan dat zij gewoon de echt verkopen of niet? Aangezien zij zich officiele Epiphone/Gibson dealer noemen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rudolf Bekijk bericht
    Interessante discussie aangezien ik zelf dus ook een epi les paul heb, blijf dit zeker even volgen. Mijne komt ook bij Guitar King in Boekel vandaan, deze zaak is een paar posts hierboven genoemd. Kan er toch wel vanuit gaan dat zij gewoon de echt verkopen of niet? Aangezien zij zich officiele Epiphone/Gibson dealer noemen.
    maak een goede foto's van de headstock (voorkant, zijkant en achterkant) en een goede shot van de body, waarbij de lens recht op de body gericht staat.

Plaats ze vervolgens hier

Senior Member

Standaard

Er worden zeer interessante posts geplaatst, waarvoor dank!

Cool MacWilliams dat je precies dezelfde tegengekomen bent, denk dat je weleens dicht in de buurt van de waarheid zou kunnen met het fabriek verhaal. Voeg daarbij toe dat er ook weleens een maandagmorgen modelletje zou kunnen zijn waar ze gewoon maar de quality control sticker op hebben geplakt en het klinkt nog aannemelijk ook.

Ik zal vanavond van de verkoper wel horen waar die hem vandaan had, ben benieuwd

Net even netjes afgesteld, plug hem weer eens in

Het lijkt me inmiddels ook wel duidelijk dat de verschillen tussen een goede kopie en een orgineel steeds kleiner worden...
    Laatst gewijzigd door Schuey; 1 december 2009 om 17:33

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    maak een goede foto's van de headstock (voorkant, zijkant en achterkant) en een goede shot van de body, waarbij de lens recht op de body gericht staat.

Plaats ze vervolgens hier
    mja weet je wat het is... hij is dus na iets minder dan twee maanden al kapot en heb hem zaterdag terug naar de winkel gebracht. Als je dan een paar dagen later zo'n topic leest over neppe epi's dan begin ik mezelf toch al een klein beetje zorgen te maken. Als dan de naam van de winkel waar ik 'm gekocht heb dan ook nog eens in het topic voorkomt... (ook al wordt het niet vermeld als zijnde een verdachte winkel, maar toch..)

naja zal in ieder geval eens duidelijke foto's maken als ik 'm terug heb.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schuey Bekijk bericht
    Het lijkt me inmiddels ook wel duidelijk dat de verschillen tussen een goede kopie en een orgineel steeds kleiner worden...
    Zoals al gesteld werd: wie zegt dat er nog verschil is? Het is ongeveer dezelfde situatie als in Japan aan het begin van de jaren 70.

In China staan een groot aantal fabrieken dag in dag uit gitaren uit te p**pen. Epiphone zal steeds op zoek zijn naar de fabriek die voor de laagste prijs gitaren wil bouwen die aan hun (naar mijn idee inmiddels te ruime) kwaliteitscriteria voldoen. De ene keer zal fabriek A de order voor 10.000 LP Customs binnenslepen, de andere keer fabriek B.

In China is er echter niemand die optreedt als fabriek A na het beëindigen van het contract gewoon Epiphones blijft maken en ze zelf op de markt dumpt (een kopie van de freesmallen en stickers is zo gemaakt)... Deze Nepiphones zullen dus identiek zijn aan de kort daarvoor gebouwde Epiphones.

Enige oplossing? Epiphone zoekt een ander lagelonenland waar copyrightregels wel worden nageleefd... Maar ja, dan zou de prijs van hun gitaren flink omhoog moeten...
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1 Bekijk bericht
    Zoals al gesteld werd: wie zegt dat er nog verschil is? Het is ongeveer dezelfde situatie als in Japan aan het begin van de jaren 70.

In China staan een groot aantal fabrieken dag in dag uit gitaren uit te p**pen. Epiphone zal steeds op zoek zijn naar de fabriek die voor de laagste prijs gitaren wil bouwen die aan hun (naar mijn idee inmiddels te ruime) kwaliteitscriteria voldoen. De ene keer zal fabriek A de order voor 10.000 LP Customs binnenslepen, de andere keer fabriek B.

In China is er echter niemand die optreedt als fabriek A na het beëindigen van het contract gewoon Epiphones blijft maken en ze zelf op de markt dumpt (een kopie van de freesmallen en stickers is zo gemaakt)... Deze Nepiphones zullen dus identiek zijn aan de kort daarvoor gebouwde Epiphones.

Enige oplossing? Epiphone zoekt een ander lagelonenland waar copyrightregels wel worden nageleefd... Maar ja, dan zou de prijs van hun gitaren flink omhoog moeten...
    Helemaal mee eens. En wat is dan nog het voordeel van en 'echte' Epiphone hebben? Antwoord: Je eigen emotie.
    fietsi veni vidi

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rudolf Bekijk bericht
    mja weet je wat het is... hij is dus na iets minder dan twee maanden al kapot en heb hem zaterdag terug naar de winkel gebracht. Als je dan een paar dagen later zo'n topic leest over neppe epi's dan begin ik mezelf toch al een klein beetje zorgen te maken. Als dan de naam van de winkel waar ik 'm gekocht heb dan ook nog eens in het topic voorkomt... (ook al wordt het niet vermeld als zijnde een verdachte winkel, maar toch..)

naja zal in ieder geval eens duidelijke foto's maken als ik 'm terug heb.
    Nja, daar moet je niet ongerust over doen, als het aan de pups lag tenminste. Epiphones hebben wel goeie stock pickups, maar erg betrouwbaar zijn ze niet, mijn rhythm pup was na een paar weken al de mist in, gewoon setje SD '59s erin en hup.
    Te koop: Randall RX 15W oefenampje in nieuwstaat, mag weg voor €30... Niet misse prijs voor een oefenampje!
    Gezocht: tweedehands V30 2x12 / Dunlop Crybaby Wah tegen een goeie prijs.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flitslicht Bekijk bericht
    Helemaal mee eens. En wat is dan nog het voordeel van en 'echte' Epiphone hebben? Antwoord: Je eigen emotie.
    nee niets daarvan, als jij de prijs voor een Epi betaald, hoor je er ook eentje te krijgen, ik heb jou andere tele topic gelezen en begin dat gelul nu niet hier.

Mijn advies: ga als je een deugdelijke Epi wilt, gewoon op zoek naar een oudere Koreaan.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Mac, de letter I staat voor Sain Korea

Van Unsung zijn er bijvoorbeeld een Koreaanse en een Chineese.

De Unsung Korea exemplaren beginnen met de letter U en de chineese Unsung exemplaren beginnen met UU
    De letter I staat idd voor de Sain. Tot 2001 (dacht ik) uitsluitend Korea daarna ook uit China.

De UU heb ik niet zo vaak gezien, behalve eens op een custom zack wilde. Weet ik niet zeker meer.

Die van jou is 100% korean Geert no doubt there

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten