Interessante discussie aangezien ik zelf dus ook een epi les paul heb, blijf dit zeker even volgen. Mijne komt ook bij Guitar King in Boekel vandaan, deze zaak is een paar posts hierboven genoemd. Kan er toch wel vanuit gaan dat zij gewoon de echt verkopen of niet? Aangezien zij zich officiele Epiphone/Gibson dealer noemen.
Er worden zeer interessante posts geplaatst, waarvoor dank!
Cool MacWilliams dat je precies dezelfde tegengekomen bent, denk dat je weleens dicht in de buurt van de waarheid zou kunnen met het fabriek verhaal. Voeg daarbij toe dat er ook weleens een maandagmorgen modelletje zou kunnen zijn waar ze gewoon maar de quality control sticker op hebben geplakt en het klinkt nog aannemelijk ook.
Ik zal vanavond van de verkoper wel horen waar die hem vandaan had, ben benieuwd
Net even netjes afgesteld, plug hem weer eens in
Het lijkt me inmiddels ook wel duidelijk dat de verschillen tussen een goede kopie en een orgineel steeds kleiner worden...
Laatst gewijzigd door Schuey; 1 december 2009 om 17:33
mja weet je wat het is... hij is dus na iets minder dan twee maanden al kapot en heb hem zaterdag terug naar de winkel gebracht. Als je dan een paar dagen later zo'n topic leest over neppe epi's dan begin ik mezelf toch al een klein beetje zorgen te maken. Als dan de naam van de winkel waar ik 'm gekocht heb dan ook nog eens in het topic voorkomt... (ook al wordt het niet vermeld als zijnde een verdachte winkel, maar toch..)
naja zal in ieder geval eens duidelijke foto's maken als ik 'm terug heb.
Zoals al gesteld werd: wie zegt dat er nog verschil is? Het is ongeveer dezelfde situatie als in Japan aan het begin van de jaren 70.
In China staan een groot aantal fabrieken dag in dag uit gitaren uit te p**pen. Epiphone zal steeds op zoek zijn naar de fabriek die voor de laagste prijs gitaren wil bouwen die aan hun (naar mijn idee inmiddels te ruime) kwaliteitscriteria voldoen. De ene keer zal fabriek A de order voor 10.000 LP Customs binnenslepen, de andere keer fabriek B.
In China is er echter niemand die optreedt als fabriek A na het beëindigen van het contract gewoon Epiphones blijft maken en ze zelf op de markt dumpt (een kopie van de freesmallen en stickers is zo gemaakt)... Deze Nepiphones zullen dus identiek zijn aan de kort daarvoor gebouwde Epiphones.
Enige oplossing? Epiphone zoekt een ander lagelonenland waar copyrightregels wel worden nageleefd... Maar ja, dan zou de prijs van hun gitaren flink omhoog moeten...
Hoogachtend,
Bambufan
Oorspronkelijk geplaatst door jannest
Te koop: Randall RX 15W oefenampje in nieuwstaat, mag weg voor €30... Niet misse prijs voor een oefenampje!
Gezocht: tweedehands V30 2x12 / Dunlop Crybaby Wah tegen een goeie prijs.
Favorieten/bladwijzers