Haha ja dat moet eigenlijk ook wel. Maar ik heb een poos geleden jiust mijn Marshall (wel een Valvestate, maar toch) weggedaan om dat de sound van Marshall me gewoon niet meer aanstaat. En niet alleen de valvestate, maar het grootste deel daarvan.
Haha ja dat moet eigenlijk ook wel. Maar ik heb een poos geleden jiust mijn Marshall (wel een Valvestate, maar toch) weggedaan om dat de sound van Marshall me gewoon niet meer aanstaat. En niet alleen de valvestate, maar het grootste deel daarvan.
Ik heb laatst als backup twee pre-amps gekocht omdat deze niet al te duur in de aanschaf waren en om ze zo goed te kunnen testen (en dan de minste weer te verkopen) Dit waren de marshall MGP-9004 en de Rocktron Chameleon.
De Marshall was niet erg veelzijdig en niet bepaald high gain maar toch ook zeker niet verkeerd (en kostte me maar 30 euro!) De Rocktron zit nu permanent in het rack van de andere gitarist in de band, en klinkt verrassend goed over een buizen eindtrap. Zeer geschikt als backup aangezien hij ook ingebouwde effecten heeft.
Moraal van het verhaal: soms moet je gewoon iets kopen om het echt goed te kunnen testen en beoordelen, vaak kun je het voor dezelfde prijs of zelfs meer weer kwijt.
Ja voor 30 euro zou ik zo'n preamp ook wel kopen ja! (heb je 'm nog btw?) Maar een quad van 700 euro koop ik niet ff. Dan wil ik eerst goed testen. En als je bij de eerste clips op internet al een afkeer krijgt, en die bij het testen versterkt wordt (meestal ga je dan sowieso niet testen) is de kans groot dat je er zelf ook niet veel moois uit kan halen.
Nee de Marshall is alweer weg. Bij welke pre-amp kreeg je afkeer van de clips?
O ik had niet echt iets in m'n hoofd hoor, maar ik heb volgens mij nog nooit een Marshall JMP-1 gehoord waarvan ik zoiets had van "ja, da's echt mijn geluid!"
Dat met die EQ vind ik eigenlijk wel érg moeilijk. Hij wordt al snel veel te dof. Gisteren wat mee lopen pielen maar het is toch wel erg moeilijk om de toon goed te houden.
En HCAF dude die een SE en een Fireball had vond een Fireball met een EQ in de loop op het leadkanaal, de leadkanalen van de SE benaderen, zelf een keer geprobeerd met de Fireball maar vond het vrij weinig verschil opleveren. En bij de e530 valt het blijkbaar harder tegen![]()
Favorieten/bladwijzers