Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 19 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 184
    Senior Member

Standaard

Maar ik speel ook vaak cleanere stukken, met grote open noten enzo, dus hij moet niet alleen strak klinken, maar ook dreamy (de Petrucci-kant dus. Die sound vind ik echt geweldig). Ik gebruik best vaak delays en reverbs, en ook nog wel 'ns chorus (dus da's niet echt metal)

Senior Member

Standaard

Ik snap wat je bedoelt en als je de Petrucci tone wil benaderen zit je natuurlijk juist bij de marks. De open akkoorden waar je het over hebt, zou ik wel onder strak klasseren, maar dat is definiëring.

Senior Member

Standaard

Ik zou ook graag willen dat de open akkoorden strak klinken (dus goede definitie van de hoge tonen terwijl de lage tonen vol klinken). En ik denk dat ik daarvoor bij een Mark wel goed zit.

Senior Member

Standaard

Ik merk de laatste tijd ook hoe erg de mark excelleert in lead spel. Zó smooth, terwijl de Fireball snel schel wordt, en iets mist voor lead spul.

Senior Member

Standaard

Ik denk idd dat ik wel voor smooth ga. Soms vind ik de Engl goed klinken, maar vaak vind ik 'm toch te schel (en écht 100% mijn toon is het eigenlijk nooit, dus voor thuis prima, maar als 'main amp' toch iets anders dan een Engl).

Senior Member

Standaard

Voor zware rythm vind ik weinig tegen een ENGL opkunnen, maar dat schelle is in lead-dingen soms wel te aanwezig.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Voor zware rythm vind ik weinig tegen een ENGL opkunnen, maar dat schelle is in lead-dingen soms wel te aanwezig.

eq erbij :-)
    Noud Smeets plays BO-EL guitars, Curt Mangan usa strings and Taurus pedals exclusively

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Maar ik speel ook vaak cleanere stukken, met grote open noten enzo, dus hij moet niet alleen strak klinken, maar ook dreamy (de Petrucci-kant dus. Die sound vind ik echt geweldig). Ik gebruik best vaak delays en reverbs, en ook nog wel 'ns chorus (dus da's niet echt metal)

mischien toch eens een marshall jmp1 proberen? Marcel Coenen haalde daar echt een vette sound uit.
    Noud Smeets plays BO-EL guitars, Curt Mangan usa strings and Taurus pedals exclusively

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door newbreed Bekijk bericht
    eq erbij :-)
    Moet ik ook nog steeds eens goed afstellen. Heb een 3bands EQ in de G-Major2 zitten, dus dat moet lukken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door newbreed Bekijk bericht
    mischien toch eens een marshall jmp1 proberen? Marcel Coenen haalde daar echt een vette sound uit.
    Ik hou niet van de Britse sound.

Standaard

Proberen lijkt me sowieso het devies ipv 14 pagina's lang collectief over een nieuwe pre-amp nadenken
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten