Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 19 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 184
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Haha. Dat moet ook wel lukken. Maar ik vroeg me gewoon af of ik de 3 sounds die ik wil gebruiken tegelijkertijd uit de amp kan halen (dus 3 kanalen waarbij ik tussendoor nergens aan hoef te draaien).
    Tsja, Lead en Rythm delen per kanaal wel (deels) controls, dus als je 3 sounds wil zul je ergens een (klein) compromis moeten sluiten. Het is een 2 kanaals preamp met 2 sounds per kanaal (lead en rythm) en per kanaal een grafische eq. Check de layout anders eens. En rythm is wel rythm met een boogie voicing, geen marshall sounds.

Senior Member

Standaard

Ik wil ook helemaal geen Marshall-rhythm. Nu heb ik die van Engl en die bevalt me. De klank van de riffs van Petrucci vind ik erg fijn.

Senior Member

Standaard

Ik heb geen haast en da's precies mijn budget. Het klinkt als een héle vette versterker. Misschien kan ik er eens eentje bij iemand beluisteren. En anders w88 tot er een verkoper is.
    Hoe zou je overdrive rhythm spelen? Op Rhythm2 of op Lead1?
    Ik heb het al eerder neer gezet als je bereid bent om een tripje van een ruim uurtje te maken kan je mijn Quad komen beluisteren!

Gebruik nu zelf rhythm 1 voor clean, lead 1 voor ronde solo sound, rhythm 2 voor het palmmute en slagwerk met scheur, lead 2 voor de riffs en klein beetje solo, deze staat dus in het algemeen stukje zachter dan lead 1 en harder dan rhythm 2.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    ouwe meuk = instant mojo, kan het niet vaak genoeg zeggen!
    Doe ik je een plezier met het telefoonnummer van het bejaardenhuis hier?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sinneD Bekijk bericht
    Ik heb het al eerder neer gezet als je bereid bent om een tripje van een ruim uurtje te maken kan je mijn Quad komen beluisteren!

Gebruik nu zelf rhythm 1 voor clean, lead 1 voor ronde solo sound, rhythm 2 voor het palmmute en slagwerk met scheur, lead 2 voor de riffs en klein beetje solo, deze staat dus in het algemeen stukje zachter dan lead 1 en harder dan rhythm 2.
    Da's hoe ik 'm ook zou willen gebruiken. Tenzij ik Lead 2 lekkerder vind klinken dan Lead 1, maar da's natuurlijk uitproberen.
    Waar woon je, dat het ruim een uur reizen zou zijn? Ik overweeg het .

Senior Member

Standaard

stuur je wel ff pm voordat we slowchats gaan krijgen ^^
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    ouwe meuk = instant mojo, kan het niet vaak genoeg zeggen!
    Doe ik je een plezier met het telefoonnummer van het bejaardenhuis hier?

Senior Member

Standaard

Ik gebruik rhythm 1 voor clean, lead 1 voor overdrive/slag en solo,
    rhythm 2 voor crunchy sounds/slag en lead 2 voor meer zwaar metaal en solo.
    Er zijn veel mogelijkheden natuurlijk en je moet je wel even in de controls verdiepen om de juiste instellingen te vinden.

Met een midiswitcher kun je ook nog, mocht je dat willen, alle kanalen tegelijk aan hebben...

Mooi spul.
    wie heeft er nog een groene Cyclone-gitaar te liggen mét handvat?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AART Bekijk bericht
    Niet super brutaal? Man, die studio preamp wil prima hoor, doet niet onder voor een Mark II/III/IV.
    Ik bedoelde niet super-brutaal in de zin dat ik de meeste marks niet als super-brutaal bezie. Ik krijg uit mijn mark III een geweldige metal sound, maar hij is bijvoorbeeld niet zo brutaal gevoiced als ENGL. Dat maakt het een niet beter of slechter natuurlijk .

Ik heb geen haast en da's precies mijn budget. Het klinkt als een héle vette versterker. Misschien kan ik er eens eentje bij iemand beluisteren. En anders w88 tot er een verkoper is.
    Hoe zou je overdrive rhythm spelen? Op Rhythm2 of op Lead1?
    Je gewone (heavy) rythm zou ik op lead 1 spelen. Crunch geluiden op rythm 2 of lead 1 met je gain een beetje toe. Rythm 1 gewoon clean, lead 2 vind ik overdreven veel gain hebben (vrij lang geleden dat ik nog uitgebreid over een quad heb gespeeld, maar ik vond lead 2 meer gain hebben dan mijn mark III) ik zou het persoonlijk misschien voor lead gebruiken. Lijkt me best dat je er eentje test. Als ik me niet vergis heeft metallica de quad gebruikt op enkele nummers op master of puppets en and justice for all, maar dan met een vreselijke GEQ-setting (vroeger vond ik de MOP/AJFA sound ongelofelijk maar ben er ook van terug gekomen).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiegersma Bekijk bericht
    Ik gebruik rhythm 1 voor clean, lead 1 voor overdrive/slag en solo,
    rhythm 2 voor crunchy sounds/slag en lead 2 voor meer zwaar metaal en solo.
    Er zijn veel mogelijkheden natuurlijk en je moet je wel even in de controls verdiepen om de juiste instellingen te vinden.

Met een midiswitcher kun je ook nog, mocht je dat willen, alle kanalen tegelijk aan hebben...
    Daar zal ik inderdaad wel een switcher voor nodig hebben ja. Mijn G-Major heeft 2 relays, maar deze amp heeft er nogal wat meer nodig denk ik. Ik zal de manual er eens op naslaan maar ik gok op 2 voor de kanalen (1e is 1->2 en 2e is rhythm->lead), twee voor de EQ's (eentje per EQ?) en een voor de reverb. Of ik de reverb ga gebruiken is de vraag, maar de kanalen en de EQ moet ik sowieso kunnen schakelen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Ik bedoelde niet super-brutaal in de zin dat ik de meeste marks niet als super-brutaal bezie. Ik krijg uit mijn mark III een geweldige metal sound, maar hij is bijvoorbeeld niet zo brutaal gevoiced als ENGL. Dat maakt het een niet beter of slechter natuurlijk .
    Je gewone (heavy) rythm zou ik op lead 1 spelen. Crunch geluiden op rythm 2 of lead 1 met je gain een beetje toe. Rythm 1 gewoon clean, lead 2 vind ik overdreven veel gain hebben (vrij lang geleden dat ik nog uitgebreid over een quad heb gespeeld, maar ik vond lead 2 meer gain hebben dan mijn mark III) ik zou het persoonlijk misschien voor lead gebruiken. Lijkt me best dat je er eentje test. Als ik me niet vergis heeft metallica de quad gebruikt op enkele nummers op master of puppets en and justice for all, maar dan met een vreselijke GEQ-setting (vroeger vond ik de MOP/AJFA sound ongelofelijk maar ben er ook van terug gekomen).
    Dat lijkt mij idd ook het meest logische gebruik van de kanalen. Uiteraard pas echt te bepalen als ik zelf kan gaan draaien.

Senior Member

Standaard

8 switchers kunnen er op, maar ik gebruik er zes. 4 voor de kanalen en 2 voor de EQ (maar die laatste heb ik altijd aan, dus hoeft daar eigenlijk geen switcher op). Reverb haal ik uit effectenbak.

kijk ook eens: http://www.tubefreak.com/quad.htm
    wie heeft er nog een groene Cyclone-gitaar te liggen mét handvat?

Senior Member

Standaard

4 voor de kanalen?! Is dat dan inclusief de Pull Deep/Pull Bright functies? Lijkt me niet dat je 4 switches nodig hebt om 4 kanalen te schakelen (mijn Engl doet het met 2).
    Dat wordt dus een héle grote switcher. En moet ik dan ook al naar een Axess FX-1 gaan? :S M'n GCP krijgt nu al te weinig Instant Acces knoppen :S.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten