Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 46 van 104 EersteEerste ... 3644454647485696 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 451 t/m 460 van 1037
    Moderator

Standaard

Idd... een beetje aardige geluidsman luistert ook gewoon naar de band en probeert niet versterkers anders te doen klinken dan ze eigenlijk doen. Dan hoeft-ie de band dus nog niet eens te kennen.
    Bepaalde specifieke wensen kan je samen doornemen en als beide zijden een klein beetje comunicatief capabel zijn, dan lukt dat wel.

Ik ben wel met je eens dat eigen geluidsman heel prettig kan zijn, maar dan is 't volgens mij meer voor een soort van rust in de band. Je doet dan immers steeds een beetje 'tzelfde trucje zonder daar echt actief mee bezig te hoeven zijn. Je kan je dan voor je gevoel meer richten op het spelen in plaats van wat je als muzikant nog wel 's als "bijzaken" wilt zien (totdat die bijzaken kut zijn, dan weet je weer ff dat 't óók hoofdzaken zijn).

Ook vooraf hoef je je geen seconde af te vragen of de geluidsman vanavond een lul zal zijn... Aan de andere kant heb je dan op de terugweg weer minder vaak iets om over te vloeken en tieren .
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

Senior Member

Standaard

Ik had 2 weken geleden een beetje hetzelfde als wat Lindstrom vertelde: Ik wilde meer zang op de monitor, heb een minuut ofzo met m'n vinger omhoog gewezen, omdat ik de zangeres wat harder wilde op de monitor, na een minuut nog geen verschil, heb ik m'n duim maar omhoog gestoken, oftewel, laat maar...
    Halverwege het optreden, midden in een nummer, knalde de zang er ineens keihard door. Ikke weer wijzen naar beneden, maar dat duurde ook weer eeuwig voordat dat goed stond, 't is altijd wat.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik had 2 weken geleden een beetje hetzelfde als wat Lindstrom vertelde: Ik wilde meer zang op de monitor, heb een minuut ofzo met m'n vinger omhoog gewezen, omdat ik de zangeres wat harder wilde op de monitor, na een minuut nog geen verschil, heb ik m'n duim maar omhoog gestoken, oftewel, laat maar...
    Halverwege het optreden, midden in een nummer, knalde de zang er ineens keihard door. Ikke weer wijzen naar beneden, maar dat duurde ook weer eeuwig voordat dat goed stond, 't is altijd wat.

Oogcontact is nogal belangrijk. vooral de geluidsman moet goed kijken.
    en vooraf besproken signalen werken ook fijn.
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Ja, uiteraard, maar hij begreep me prima, zat alleen aan de verkeerde knop te draaien/schuiven waarschijnlijk?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fistfunk Bekijk bericht
    Zolang je fatsoenlijk communiceert en een beetje verstand hebt van je eigen geluid (als in: zet je versterker niet te hard, zorg dat alles op het podium al fatsoenlijk in balans is, vraag geen "totale mix" op je monitor, e.d.) valt er met bijna iedereen fatsoenlijk te werken.
    Waarom geen totale mix op je monitor? Ik sta in mn eentje aan de rechterkant van het podium. Als ik geen totale mix heb, hoor ik niks. Behalve de drums (ligt aan het podium) en mezelf.
    Gonna dance all my shit away

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    Och ja, zo heb ik ook eens het geluid voor een bandje gedaan. de monitor af staan stellen, samen met de zanger.

Het is toch nooit goed, zegt hij: "hij moet harder"
    dus ik doe "alsof" ik hem harder zet, maar in principe heb ik niks harder gezet.

steekt hij zijn duim op alsof hij het nu beter kan horen. ik bedoel,.. is het dan echt gewoon het gevoel wat je bij geluid hebt?

ik verbaasde me over het feit hoe ik die zanger heb laten geloven dat zijn monitor harder stond, en dat hij het verschil (dat er niet was) kon horen :S
    Dat flikte een monitorman mij ook eens. Heel irritant. Alleen hoorde ik gewoon geen verschil dus ga ik net zo lang door tot het er bij komt. Dat soort geintjes willen er bij mij niet in . Zo vervelend vind ik dat ook. Alsof ik op mn achterhoofd gevallen ben.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Hans Vandenberg die ook geen sjoege kreeg van de geluidsman op zijn armbewegingen, greep de microfoon": "ïk vind het knap, zo'n soundcheck tijdens het optreden" wat weliswaar niet heel erg sympathiek is maar uitermate afdoende.
    Ik moest daaraan denken toen ik ook merkte dat onze podiummixer een boek las godbetere tijdens de sets. En ja, we zijn dan wel geen Metallica maar goed...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Hans Vandenberg die ook geen sjoege kreeg van de geluidsman op zijn armbewegingen, greep de microfoon": "ïk vind het knap, zo'n soundcheck tijdens het optreden" wat weliswaar niet heel erg sympathiek is maar uitermate afdoende.
    Ik moest daaraan denken toen ik ook merkte dat onze podiummixer een boek las godbetere tijdens de sets. En ja, we zijn dan wel geen Metallica maar goed...
    WHAT THE FUCK Da's wel echt heel slecht..
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Wisselende ervaring met geluidsmensen.

Een voorbeeld: wij komen 's middags binnen, zetten de boel op, we oefenen nog wat, we gaan gezellig eten, en daar komt de geluidsman binnengestapt. Goeie kerel, leuk spul, na even soundchecken klonk het goed. Maar die meneer moest weg, een vriend van 'm kwam het overnemen. Die vriend komt binnenstappen (van het type 'Ik ben Bram, ik moest van Kees ff de boel in de gaten houden'), het eerste wat ie doet is de microfoon van de zangeres zachter zetten, vervolgens draait die de mix van de monitoren (waar er overigens maar 2 van stonden) weg, en zet gooit-ie mijn versterker zo goed als uit. Achteraf reacties: wat een klote geluid, jullie zijn een slechte band, en de bas was niet te horen, en het klonkt nergens naar...

Erg leuk, daar sta je dan als band, voorbereid op een leuk avondje muziek maken, en alleen maar negatieve reacties krijgen omdat de geluidsman totaal geen flauw idee had waar die mee bezig was.

Goed, volgende keer, zelfde tent, andere geluidsman. Wij dachten dit gedoe voor te zijn, en hebben zelf de sound geregeld. Erg leuk, met slechts 1 monitor voor 5 man.
    Wederom het gezeur gekregen dat het nergens naar klonk.

Derde keer; zelfde tent, goeie totaalmix, goeie monitoren, prettige geluidsman om mee samen te werken, en plots waren de reacties een stuk positiever....

Knoppendraaiers, ik houd er niet zo van.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    National Raw Steel | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Jose Ramirez 1E | Vox Night Train 15 | Fender Tone Master Pro | Fender Stratocaster

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CowGuitar Bekijk bericht
    Waarom geen totale mix op je monitor? Ik sta in mn eentje aan de rechterkant van het podium. Als ik geen totale mix heb, hoor ik niks. Behalve de drums (ligt aan het podium) en mezelf.
    Daar zeg je het eigenlijk zelf al. Als je jezelf en de drums hoort, waarom heb je die dan nog nodig op je monitor?
    En je moet wel een erg groot podium bespelen wil je de drummer niet meer kunnen horen...
    Laatst gewijzigd door Fistfunk; 26 september 2009 om 17:18

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten