Komt bijna wiskundig over....
Komt bijna wiskundig over....
Door de clips van die SLO Clone twijfel ik nogal. Daarom zit ik sterk te denken aan een Mesa Boogie Quad. Die heeft twee kanalen met elk twee functies en nu ik beter heb nagedacht lijkt drie kanalen me wel wat. Met deze amp zou ik clean en rhythm waarschijnlijk uit het eerste kanaal kunnen halen en lead uit het tweede kanaal (2e functie). Klopt het dat ze nog steeds voor 600/700 euro weggaan? En hoe vaak duiken dit soort amps op?
Metallica schijnt dat ding op oudere albums veel gebruikt te hebben. Als ik iets lelijk vind is het de sound van Metallica, vooral op oudere albums! Ik wil warmte, mids en punch.
Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 9 augustus 2009 om 17:23
Je moet dat ding totaal niet refereren met de sound van Metallica, dan kun je er perfect uithalen, maar ook sounds ala petrucci gaan prima. Zeker door de GEQ is dat ding super veelzijdig. Je moet alleen wel even weten hoe hem in te stellen. Met de draaiknoppen regel je een soort input signaal, en met GEQ doe je eigenlijk het echte EQ werk.
gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster
Niet super brutaal? Man, die studio preamp wil prima hoor, doet niet onder voor een Mark II/III/IV.
De Studio preamp is een monster. Precies wat de topic-starter zoekt volgens mij. Ook nog eens lekker betaalbaar. Enige probleem kan zijn dat een goede lead en een goede clean gelijktijdig minder goed mogelijk zijn, ze delen immers de tone en gain controls. Mocht gitaarvolume terugdraaien voor clean een optie zijn dan is er echter goed mee te werken.
Laatst gewijzigd door AART; 9 augustus 2009 om 18:18
Maar dan zouden het wel twee studio-preamps worden denk ik. Gedeelde EQ zie ik niet zitten en ik zit nu ook te gassen (kan dat) op amps met 3 kanalen :P.
Dan is een Quad misschien nog goedkoper. Maar wederom: hoe goed zijn die verkrijgbaar?
De studio preamp leadsounds zitten tussen lead 1 en lead 2 van de quad. De studio preamp komt van alle mesa amps het dichtst bij de IIC+ op 'de graal' zelf na (aldus MB).
Lead 1 van de quad is wat liever (IIC) en lead 2 meer richting Mk III. De studio preamp verschilt nog steeds wel van de IIC+, zeker ook omdat je er waarschijnlijk een andere poweramp bij hebt.
Favorieten/bladwijzers