Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
We hebben het er langs msn al wat over gehad. Een mark-diy weet ik niet zo direct van, alhoewel er op sloclone layouts staan, maar dan moet je nog zelf alles verzamelen, en je printplaatjes etsen.
Die SLO-preamp lijkt me heel cool, vrij goedkoop, en kan je altijd naar eigen smaak modificeren, daar wil ik je maar al te graag mee bijstaan.
De studio preamp lijkt me super (de helft van de quad preamp). Goeie clean, geweldige leadsound (vrij gelijkaardig aan de mark IIC+ normaal), maar niet direct een super-brutale scheur.
De mark IIC+ ís toch een behoorlijk brutale scheur?
En de Quad Preamp is eenzelfde maar dan dubbel en 4HE right? Kun je daar 2 cleans en 2 drives mee maken en met de Studio de helft? Wat is een normale prijs voor de Quad? En komt die tweedehands een beetje voor?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raffie Bekijk bericht
Randall RM4 (weetniet of RM2 al uit is) of de egnater M4 , met dat modulaire systeem heb je een waaier van mogelijkheden. Heb zelf een RM4 gehad met KH3,1086,Ultra XL, Ultra Lead, Top Boost en clean modules. Vette sound vooral de Ultra XL. Uiteindelijk verkocht omdat de integratie met fx en midi me niet helemaal beviel (wou een digitech GSP1101 en hierin de randall blenden maar signaal was te krachtig...)

R
Die Modular is customizable right? Dat klinkt wel cool, maar klinkt wel erg duur.
Het is wel zo dat ik maar 2 sounds nodig heb: een clean en een harde distortion. En dat kan, volgens mij, een stuk goedkoper dan zoiets met 4 modules. Die waaier aan mogelijkheden klinkt cool, maar ik denk niet dat ik het nodig heb :P.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aikara Bekijk bericht
De Engl E570 is ook gaaf! Super allround (wel met een nadruk op het high-gain 'gevoel' zeg maar), en valt 2e hands wel binnen je budget.
Die heb ik inderdaad ook overwogen. Lijkt me een érg toffe preamp. Maar zoveel kanalen heb ik helemaal niet nodig :P. Is er een ander voordeel voor het hebben van zóveel kanalen?