Ja, ik ben niet zo snel van begrip.![]()
Ik zag inderdaad al een LP met zo'n lelijke schakelaar ergens tussen de overige pots weggemoffeld. Het is een idee idd.
@EJ NL: Ik krijg inderdaad een soort van oversturing en het klinkt erg plat allemaal. Er zitten voor zover ik weet burstbuckers in m'n LP Standard.
Met de Strat en Axis (single coil stand) klinkt het wel mooi sprankelend en helder met een heel licht randje.
@Michael: Ik heb een Gibson LP Standard met de standaard burstbuckers volgens mij.
Ik vind de gitaar geweldig klinken en spelen, dus andere elementen hoeft voor mij niet echt.
Is het mogelijk om deze elementen te splitten met een push/pull?
@Marter: Gebruik jij ook een JCM 800 met een LP zoals ik heb?
M.a.w. zijn de burstbuckers splitbaar?
Laatst gewijzigd door Henri H; 9 juni 2009 om 19:33
Burstbuckers zijn niet splitbaar. Je zou ook kunnen overwegen eens een uitfase schakeling erin te kwakken.
Zoals mijn voorganger al zei is dat niet mogelijk inderdaad.
Ik had ook altijd een probleem met de clean sound van mijn LP Classic. Toen ik een R9 kocht was dat probleem over, want die klinkt clean echt prachtig.
Nu zijn er volgens mij een aantal redenen waardoor dat komt, maar een belangrijke factor is de brug van (volgens mij) aluminium. Die geeft meer hoog zonder aan laag of midden te verliezen en daardoor krijg je clean gewoon een veel bruikbaardere sound. Misschien iets om te proberen?
Michael, is de brug op een R9 dan van aluminium?
Volgens mij is de mijne van nikkel/chroom o.i.d.?
Yep, licht gewicht aluminium. Geeft een groot verschil, maar is wel smaakgebonden en is helemaal geen garantie voor succes. Misschien voor jou wel een goede oplossing, maar dat zou je eigenlijk zelf moeten testen.![]()
Ik heb Chris gevraagd of er misschien een modificatie mogelijk is waardoor beide elementen goed klinken.
Hij dacht van wel, maar ik moet nog even wachten op definitief bericht.
Straks heb ik 3 te gekke versterkers.
Ik heb ook een filmpje op youtube gezet:
Zie dit topic
De 6100 is binnen![]()
Samen met z'n broertjes:
De eerste indruk na één avondje prutsen: leuke versterker met een betere crunch (2e kanaal) dan de JVM lijkt het.
Dit is dan ook z'n sterke punt denk ik.
Het cleane kanaal vind ik tot nu toe wat tegenvallen, hij blijft wel goed clean, maar het is een beetje een droge sound vond ik, niet dat sprankelende waar ik een beetje op gehoopt had. De bright switch leek het gisteravond niet of nauwelijks te doen.
Ook moest het cleane kanaal in verhouding erg hard gezet worden om hetzelfde volume te behalen als het 2e en 3e kanaal. Dit is bij de JVM ook wel een beetje zo.
Het 3e kanaal met gainboost, klinkt nagenoeg hetzelfde als het 2e kanaal in C-mode.
De contour knop (midscoop?) geeft je opeens veel minder volume en een lelijke sound. Met de contour knop uit en de gainboost aan, krijg je een goeie (vintage) metal sound, welke met m'n Maxon OD808 nog net even een opdonder kan gebruiken.
De Gain pot van het 2e en 3e kanaal moet je niet helemaal opendraaien lijkt het, standje 7 - 8 maximaal anders "verzuipt" het geluid. Met de tubescreamer komt ie dan weer een beetje tot leven.
Op zich zou ik best tevreden kunnen zijn met deze amp maar ik had er eerlijk gezegd iets meer van verwacht.
Op dit moment denk ik dat de JVM een iets betere clean heeft.
Tevens zijn OD1 en OD2 (kanaal 3 en 4) beter gevoiced dan kanaal 2 in C-mode en 3 met gain boost.
Het crunch van de 6100 is beter dan dat van de JVM maar minder dan de JCM 800.
In eerste instantie had ik getest op de 100W stand, later heb ik nog een kwartiertje op 25 Watt getest, dit leverde (uiteraard) een aanzienlijk volume verschil op met toch best een goeie sound, niet echt minder dan op 100W.
Conlusie: de 6100 gaat er waarschijnlijk weer uit, maar ik wacht er nog even een paar weken mee.
De FX loop heb ik nog helemaal niet onder handen gehad bijv.
Omdat het crunch (behoorlijk) wat beter is/lijkt dan het crunch v.d. JVM, en omdat ik die sound toch eigenlijk het belangrijkste vind, kan het zijn dat ik de JVM toch weg doe...... twijfels, twijfels.
Of: luxe probleem.
Anyway, de situatie is in ieder geval gunstiger dan zo'n 3 jaar geleden, toen m'n enige versterker (JCM 800 combo) kapot ging, en ik geen backup had, maar wel moest optreden. Dat was stressen.
Favorieten/bladwijzers