Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: Welke amp voor mij?

Aantal stemmers
90. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Bogner Ectacy

23 25,56%
  • HOOK Captain 34

31 34,44%
  • Soldano SLO

30 33,33%
  • Rivera Knucklehead

12 13,33%
  • ENGL Steve Morse

8 8,89%
  • ENGL SE

12 13,33%
  • Anders nl: licht je antwoord a.u.b. toe.

8 8,89%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 17 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 167
    Senior Member

Standaard

Ik denk dat je met die Soldano een heel stuk blijer gaat zijn dan die 6100. Is ook van een heel andere orde uiteraard. Als je het geld hebt, koop die SLO en verkoop degene die je niet bevalt door. Ik denk dat je dat Robert blij kunt maken met die 6100, hehe.

succes

@ Robert: Zie mijn sig.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robert-gitarist Bekijk bericht
    Verkoop die 6100 door aan mij?

Maare gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ik had die 6100 ook nogeven op het oog op marktplaats maar goed, ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil nemen (DSL50/6100) dus ik kiek nog ff'kes.
    Enne ook nog een Soldano op het oog? Je hebt echt een luxe probleem haha

Gas, zeg ik Henri, gas!!
    Thx Robert, wie weet kun je de 6100 van me overnemen, haha. Geen interesse in de JVM?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud Bekijk bericht
    Ik denk dat je met die Soldano een heel stuk blijer gaat zijn dan die 6100. Is ook van een heel andere orde uiteraard. Als je het geld hebt, koop die SLO en verkoop degene die je niet bevalt door. Ik denk dat je dat Robert blij kunt maken met die 6100, hehe.

succes

@ Robert: Zie mijn sig.
    Ken jij de Soldano en de 6100?
    Ik heb ze beide nog nooit bespeeld maar ze lijken allebei erg goed en inderdaad, de Soldano is in ieder geval van een andere prijsklasse.

Senior Member

Standaard

Tja, moeilijke keus. Misschien is dit een optie koop 1 veelzijdige amp, waarmee je eigenlijk alles kunt (de 6100 of je houdt je JVM hiervoor) en dan 1 amp die minder veelzijdig is, maar precies dat ene geluid heeft dat je mist. Soldano zou kunnen, maar zou ik wel eerst even testen ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Thx Robert, wie weet kun je de 6100 van me overnemen, haha. Geen interesse in de JVM?
    Henri, je weet hoe ik over de JVM denk gave bak maar too much for me. 2/3 kanalen heb ik meer dan genoeg aan. 2 heb ik sowieso nodig. Zal wel erg stoer staan hé, die 3 Marshall heads
    Is het trouwens mogelijk dat als je die 6100 hebt, om eens te komen luuster'n? Misschien kan ik dan nog gerichter gaan kijken welke top nou het beste bij mij past
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

Senior Member

Standaard

Ken jij de Soldano en de 6100?
    Ik heb ze beide nog nooit bespeeld maar ze lijken allebei erg goed en inderdaad, de Soldano is in ieder geval van een andere prijsklasse.
    Ik heb die Soldano 1 of 2 keer getest, iig Avenger, Hot Rod 50 en de SLO100. Voor mij dé versterker. Maar eerlijk gezegt ben ik een SLO100 niet waard. hehe. Hot Rod of Avenger zou kunnen. Zijn toch wat betaalbaarder.
    6100 heb ik eens thuis gehad, geleend van een vriend van m'n pa en was er niet zo onderste boven van. Kan zijn dat de buizen oud waren etc. Denk dat het een goede versterker is, maar denk niet dat hij (veel) beter is als een JVM.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Waarom wil je van die JVM af eigenlijk? Daar zit de jcm 800 sound toch ook in? Of krijg je die er toch niet uit? Ik vond hem best wel te gek klinken zolang hij maar een beetje hard stond.

Senior Member

Standaard

Een 6100 is een super amp, ik heb zelf de zwarte head. Er zitten verrassend veel mogelijkheden op. Niet zo uitgebreid als de JVM, die heeft naar mijn idee gewoon té veel opties. Crunch-kanaal is mijn favoriet.

Voor meer informatie: zie mijn topic.
    Laatst gewijzigd door Ace 1.15.19; 4 juni 2009 om 16:56
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

Senior Member

Standaard

Ik heb dus de 6100 gekocht maar heb het volgende "probleem": Ik heb dus nu 3 Marshall tops; JCM 800, JVM en 6100 (de laatste moet ik nog krijgen, hopelijk volgende week).
    Vorige week zag ik een Soldano SLO 100W head op ebay staan, in Ierland.
    Ik heb de verkoper toen een berichtje gestuurd maar kreeg geen antwoord tot gisteren, terwijl ik de 6100 al gekocht had.
    Nu zit ik te twijfelen; zo gauw als de 6100 binnen is de JVM verkopen en de Soldano alsnog kopen en daarna de 6100 (of JCM 800) weer verkopen?
    Drie tops wordt me teveel, laat staan 4!

De SLO lijkt me persoonlijk, samen met de Ecstacy en de HOOK (en misschien ook wel de 6100?) de ultieme rock/old skool-metal-versterker.
    Ik las op Harmony Central dat de FX loop behoorlijk toon zuigt maar bij de latere versies zou dat probleem opgelost zijn?
    Het bouwjaar van deze Soldano is mij niet bekend.
    Edit: het serie nummer is: 06/834
    Er zijn trouwens erg weinig goede youtube filmpjes te vinden van deze amp.
    Ik kan hem voor €2100,- incl. shipping, veilig via ebay overnemen.

Wat vinden jullie?
    Ik denk dat een 2100 euro voor n SLO geen slechte prijs is. IK speel zelf n Avenger, en ik ben nog steeds helemaal verliefd op dat ding. En ik denk zeker dat die een goed rock/oldschoolmetal sound kan geven, dat is ook waar ik m voor heb gekocht. Ik was die metal sound uit de recto spuugzat. Daarbij, de Soldano is veelzijdig door zn eenvoud. Ik zie onze gitarist vaak "stoeien" over welk kanaal/instelling ie nou toch vetter vind op zn 2ch Dual recto, en dan kijk weer naar de Soldano, en denk, tja, t kan zo veel makkelijker.

Overigens, mocht die 800 het veld ruimen, die zou ik dr graag nog es bij hebben (mits ik t financieel trek..)
    Te Koop:
    EMG 81+60, incl 3 pots en batterij clip
    Audiotechnica ATW 1451 wireless
    1000 Miles Ahead RIP

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Tja, moeilijke keus. Misschien is dit een optie koop 1 veelzijdige amp, waarmee je eigenlijk alles kunt (de 6100 of je houdt je JVM hiervoor) en dan 1 amp die minder veelzijdig is, maar precies dat ene geluid heeft dat je mist. Soldano zou kunnen, maar zou ik wel eerst even testen ...
    Testen is lastig, de Soldano bevindt zich in Ierland.
    Voordat ik de JCM 800 weg doe moet er wel heel veel gebeuren hoor, maar de Soldano lijkt me veelzijdig genoeg, 2 kanalen die allebei super zijn lijkt me meer dan voldoende.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robert-gitarist Bekijk bericht
    ...
    Is het trouwens mogelijk dat als je die 6100 hebt, om eens te komen luuster'n? Misschien kan ik dan nog gerichter gaan kijken welke top nou het beste bij mij past
    Ja hoor, zo gauw als ik hem heb, ben je de eerste die het hoort.
    Lekker een avondje GAS'n.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud Bekijk bericht
    Ik heb die Soldano 1 of 2 keer getest, iig Avenger, Hot Rod 50 en de SLO100. Voor mij dé versterker. Maar eerlijk gezegt ben ik een SLO100 niet waard. hehe. Hot Rod of Avenger zou kunnen. Zijn toch wat betaalbaarder.
    6100 heb ik eens thuis gehad, geleend van een vriend van m'n pa en was er niet zo onderste boven van. Kan zijn dat de buizen oud waren etc. Denk dat het een goede versterker is, maar denk niet dat hij (veel) beter is als een JVM.
    OK, dan heb je het dus uit de eerste hand die info, thx.
    Ik twijfel ook heel erg of ik zo'n Soldano nou wel "waard ben", maar aan de andere kant, zoals MacWilliams het zegt: "gewoon omdat ik het mooi vind, voor de heb, ik ben ook heel hebberig."
    Ik speel nog wel in een bandje maar da's ook "maar" hobby.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Waarom wil je van die JVM af eigenlijk? Daar zit de jcm 800 sound toch ook in? Of krijg je die er toch niet uit? Ik vond hem best wel te gek klinken zolang hij maar een beetje hard stond.
    De JVM is best een goede versterker, maar ik vind het crunch geluid, met name met de master onder de 2, niet echt lekker klinken.
    Daarboven komt ie wel tot leven, maar blijft een beetje dynamiek-loos.
    Gisteren in de oefenruimte heb ik hem expres wat harder gezet, net boven de 2, en ik heb een heerlijk avondje gehad.
    De rest v.d. band vond het wat minder geloof ik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door casper innosence Bekijk bericht
    .....
    Overigens, mocht die 800 het veld ruimen, die zou ik dr graag nog es bij hebben (mits ik t financieel trek..)
    Er staat er ééntje te koop op Gitaarmarkt. Volgens mij is tie van Ieme (ook van dit forum).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19 Bekijk bericht
    Een 6100 is een super amp, ik heb zelf de zwarte head. Er zitten verrassend veel mogelijkheden op. Niet zo uitgebreid als de JVM, die heeft naar mijn idee gewoon té veel opties. Crunch-kanaal is mijn favoriet.

Voor meer informatie: zie mijn topic.
    Hé, dat is een topic van bijna precies zo'n jaar geleden, grappig.
    Het schijnt dat er wel degelijk ook een (kwaliteits)verschil tussen de blauwe en de zwarte versie zit.
    De blauwe versies zijn de Limited Editions (LE) en de zwarte zijn de LM's (weet niet meer precies maar de M staat voor Modified dacht ik).
    De blauwen hebben EL34 eindbuizen, de LM's 5881's (als ik het goed gelezen heb op Harmony Central)
    De LE's hebben ook betere, hoogwaardige componenten dan de LM's.

Ze willen nog wel 's haperen schijnt het, reparatie kan een ramp zijn omdat ze zo ingewikkeld zijn.
    Alleen daarom zou je al een Soldano of een 5150III willen......

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten