Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
Tja, moeilijke keus. Misschien is dit een optie koop 1 veelzijdige amp, waarmee je eigenlijk alles kunt (de 6100 of je houdt je JVM hiervoor) en dan 1 amp die minder veelzijdig is, maar precies dat ene geluid heeft dat je mist. Soldano zou kunnen, maar zou ik wel eerst even testen ...
Testen is lastig, de Soldano bevindt zich in Ierland.
Voordat ik de JCM 800 weg doe moet er wel heel veel gebeuren hoor, maar de Soldano lijkt me veelzijdig genoeg, 2 kanalen die allebei super zijn lijkt me meer dan voldoende.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robert-gitarist Bekijk bericht
...
Is het trouwens mogelijk dat als je die 6100 hebt, om eens te komen luuster'n? Misschien kan ik dan nog gerichter gaan kijken welke top nou het beste bij mij past
Ja hoor, zo gauw als ik hem heb, ben je de eerste die het hoort.
Lekker een avondje GAS'n.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud Bekijk bericht
Ik heb die Soldano 1 of 2 keer getest, iig Avenger, Hot Rod 50 en de SLO100. Voor mij dé versterker. Maar eerlijk gezegt ben ik een SLO100 niet waard. hehe. Hot Rod of Avenger zou kunnen. Zijn toch wat betaalbaarder.
6100 heb ik eens thuis gehad, geleend van een vriend van m'n pa en was er niet zo onderste boven van. Kan zijn dat de buizen oud waren etc. Denk dat het een goede versterker is, maar denk niet dat hij (veel) beter is als een JVM.
OK, dan heb je het dus uit de eerste hand die info, thx.
Ik twijfel ook heel erg of ik zo'n Soldano nou wel "waard ben", maar aan de andere kant, zoals MacWilliams het zegt: "gewoon omdat ik het mooi vind, voor de heb, ik ben ook heel hebberig."
Ik speel nog wel in een bandje maar da's ook "maar" hobby.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
Waarom wil je van die JVM af eigenlijk? Daar zit de jcm 800 sound toch ook in? Of krijg je die er toch niet uit? Ik vond hem best wel te gek klinken zolang hij maar een beetje hard stond.
De JVM is best een goede versterker, maar ik vind het crunch geluid, met name met de master onder de 2, niet echt lekker klinken.
Daarboven komt ie wel tot leven, maar blijft een beetje dynamiek-loos.
Gisteren in de oefenruimte heb ik hem expres wat harder gezet, net boven de 2, en ik heb een heerlijk avondje gehad.
De rest v.d. band vond het wat minder geloof ik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door casper innosence Bekijk bericht
.....
Overigens, mocht die 800 het veld ruimen, die zou ik dr graag nog es bij hebben (mits ik t financieel trek..)
Er staat er ééntje te koop op Gitaarmarkt. Volgens mij is tie van Ieme (ook van dit forum).