Vind die middelste ook erg leuk, moet ik zeggen...![]()
Vind die middelste ook erg leuk, moet ik zeggen...![]()
I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
staat al in posttitel, maar ik zeg het nog es:
THE HORROR
Had de gitaar al kleurgelakt en al drie lagen blanke lak opgezet, allemaal heel nauwgezet, juiste wachttijden enz... ik haat lakken maar wil het wel leren en dus deze keer echt goed doen.
Vandaag zou ik eerste keer schuren en verder blank lakken. Nieuwe Motipbussen gehaald. fijn geschuurd met nat schuurpapier beetje afwasmiddel derbij, extra goed geschud met de nieuwe spuitbus en dan ....the horror
Op een viertal plekken krijg ik dit na een halve minuut ! (dit is de grootste)
Dit is fucking niet eerlijk! En wat ook stom is, is dat ik dacht te moeten wachten tot het gedroogd was. De dikke brokken die je hier zit heb ik eraf geveegd toen het nog niet droog was, komt vrij goed los. Nu is alles droog en moet het er allemaal afgeschuurd worden.
Ik vraag mij af hoe dit kan. Het enige dat ik kan bedenken is dat er een reactie is met het eventuele zeepsop dat nog restte (al heb ik na het nat schuren alles heel goed drooggeveegd). Heb enkel acryl gebruikt.
fuckerdefuckbummer
normaal ben ik lastig op mezelf maar nu zou ik niet weten wat ik fout heb gedaan. Heb er helemaal geen zin meer in.
dit kreeg ik ook wel eens met acryl van motip. soms echt spontaan zonder dat er een duidelijk reden voor was, vaak omdat ik te snel na de vorige laklaag wilde lakken
(danwel de vorige laklaag te dik had opgebracht)
bij motip heb ik geleerd 1 dunne laklaag per dag te lakken
life sucks and then you die
Water en nitro wordt een witte suikerspin. Niets aan doen, wachten, goed laten drogen en wegpoetsen of heel erg fijn schuren. De volgende blanke laag smelt er weer netjes in.
gewoon ff een paar dagen laten rusten. Heb het ook gehad, en is goed op te lossen.
No stress.
thx folks
at G.G. 't is gewoon acryl hoor
at Fred: de laatste blanke laklaag zat er al twee weken op.
beetje faalangst nu omdat het gebeurde terwijl ik eigenlijk niks fout had gedaan. lakken is voodoo
Damn das niet grappig.
Lak is a bitch. Sterkte ermee!
![]()
ik zei al soms gebeurd het ook spontaan, bij motip ging het de laatste jaren goed maar met de lak van Halfords (geen idee welk merk dat was) had ik een kans van 1 op 2 dat dat gebeurde en daarom ben ik toen over gegaan op motip (voordat ik uiteindelijk naar cellulose ging)
life sucks and then you die
Shit, het is toch werkelijk niet te geloven. Ik zou daar ook een gevoel van voodoo bij krijgen.
Nu ik dat zo zie, ik had hetzelfde bij mijn allereerste zelfbouw; ook motip op motip en op een paar plekjes leek het of ik er een afbijtmiddel op had gespoten.
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Favorieten/bladwijzers