Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 30 EersteEerste ... 6141516171826 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 299

Discussie: Guttlin The Servant

Senior Member

Standaard

hey bedankt gasten, doet me echt plezier dat deze bij jullie in de smaak valt.
    Ik merk wel al dat ik nog een paar kleine wijzigingen zal doen voor een eventuele volgende Servant. Dit is prototype, en ik merk dat je een nieuwe vorm/gitaar pas echt kan beoordelen als ie helemaal af is.
    Voor dit model zal de upperhorn nog een cm verder komen dan nu. Ook de onderste hoorn zal ik iets smoother maken.

Als ik een model teken, optimaliseer ik het daarna normaal volgens de meest ideale curves met de computer (dat had ik nu nog niet gedaan) Het gaat om minimale verschillen die imo wel een verschil maken tussen
    een goed getekende body en de perfecte uitvoering ervan.

Ook zal ik de body enkele procenten verkleinen. Dit is best okee maar het mag net iets compacter. Het gekke is dat ik eerst een mal had gemaakt die me bij nader inzien te klein leek, dus iets vergroot. Nu merk ik dat die eerste mal wel goed was geweest.

Ook de neckjoint wordt in de toekomst anders. Ik zal dan een long tenon gebruiken die stuk verder dan fretboard loopt maar onder de slagplaat.

Senior Member

Standaard

Dit lijkt me ook een heel mooi model voor een tele achtige pickup opstelling. Met humbucker aan de voorkant en een single bij de brug (of als de huidige beter klinkt.....
    Als semi hollow kan ik m ook nog goed voorstellen, ik zou alleen voor e headstock overwegen deze iets strakker te maken om bij t model te passen. T heeft iets van een jazz achtig gitaartje.. Zo'n 'yes' moment zonder dat je je vinger er op kan leggen.
    mooi dingetje

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door espike Bekijk bericht
    Dit lijkt me ook een heel mooi model voor een tele achtige pickup opstelling. Met humbucker aan de voorkant en een single bij de brug (of als de huidige beter klinkt.....
    Als semi hollow kan ik m ook nog goed voorstellen, ik zou alleen voor e headstock overwegen deze iets strakker te maken om bij t model te passen. T heeft iets van een jazz achtig gitaartje.. Zo'n 'yes' moment zonder dat je je vinger er op kan leggen.
    mooi dingetje
    thx espike

Ik heb al een aantal andere modellen ontworpen en gebouwd en ik probeer een soort totaal gamma te ontwikkelen. Iets met telecaster configuratie heb ik al gedaan en een semi hollow staat in de steigers.
    Leuk dat je ook nog andere toepassingen ziet voor dit model maar ik ga 'm voorlopig houden als "instapmodel" met heel eenvoudige setup (think LP JR / Esquire) Ik heb ook de neiging om er nog een tweede pup in te gooien, maar die onderdruk ik (voorlopig nog)

headstock: je moest es weten hoeveel moeite het me gekost heeft om deze headstock te ontwerpen, dus voorlopig laat ik die headstock lekker het gemeenschappelijke ding zijn op al mijn modellen. Niet dat ik in commerce wil gaan, maar ik denk wel een beetje marketing gewijs

Thumbs up

Hey Barno,
    Ik zie nu ook het ontwerp van de slagplaat enzo... Echt SUPER gewoon. Dit is geen gewone flauwe rip-off van een LP Jr. Dit is echt een Servant. Mooi, man.
    En zeg alsjeblief dat je die headstock nog zwart gaat lakken?
    En wat betreft dat headstock ontwerp... Gewoon zo laten. 't Is iets dat ondertussen bij de Guttlins hoort. Net zoals die van Fender of Gibson... Sommige mensen vinden die van een Strat (ikke) of een Tele lelijk, anderen dan weer niet. Love it or hate it, no way in between. That's the way it should be.

Cheers. Mathias
    It's not the fall that kills... It's the sudden stop at the end.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thunders1988 Bekijk bericht
    Hey Barno,
    Ik zie nu ook het ontwerp van de slagplaat enzo... Echt SUPER gewoon. Dit is geen gewone flauwe rip-off van een LP Jr. Dit is echt een Servant. Mooi, man.
    En zeg alsjeblief dat je die headstock nog zwart gaat lakken?
    En wat betreft dat headstock ontwerp... Gewoon zo laten. 't Is iets dat ondertussen bij de Guttlins hoort. Net zoals die van Fender of Gibson... Sommige mensen vinden die van een Strat (ikke) of een Tele lelijk, anderen dan weer niet. Love it or hate it, no way in between. That's the way it should be.

Cheers. Mathias
    thx! leuk om te horen dat de gitaar een eigen identiteit uitstraalt want dat is toch telkens waar in naar op zoek ga.
    Zal ik je geruststellen en maar zeggen dat deheadstock idd zwart wordt ?
    barno

Banned

Standaard

@ barno

over het te groot zijn van de body,zou het er niet 'raar' uit gaan zien ald je het
    ietsje kleiner maakt.
    Ik vind het een prachtige gitaar en het ding schreeuwt lp junior, maar die kont dat is net iets teveel van het goeie imho (let wel imho !)
    heb het even grof gedaan (tis nog steeds géén flauwe junior rippoff zo) maar
    met een rond kontje is dit ding toch ook supersexy hoor en heeft nét dat beetje meer vind ik.
    En het blijft nog steeds de 'take' van guttlin op de junior zo....

Senior Member

Standaard

zo heeft hij idd ook wel wat, hoewel wel wat minder eigenwijs.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saf Bekijk bericht
    zo heeft hij idd ook wel wat, hoewel wel wat minder eigenwijs.

edoch wel weer praktieser qua strap plaatsing

Senior Member

Standaard

kan idd ook, meer mainstream en mss iets "easyer on the eyes". nu, ik probeer beetje uniciteit na te streven en soms moet je daarom wat gekke ingrepen doen (alles is immers al es gedaan). Het idee van de verschoven bodydelen en het gekke trapje zijn hier dus die gekke ingrepen.

Senior Member

Standaard

begint een aardig complete reeks te worden zo.met deze servant en natuurlijk de mini.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten