-
Wat Hendrix daar zegt, kan ik volledig onderschrijven.
We geven elkaar er goed van langs achter de schermen als we het niet eens zijn over hoe iemand iets heeft gedaan of opgelost.
Als er voor de schermen een mod over de grenzen van de forumregels heen gaat, krijgt deze mod 't ook voor de schermen te horen... plus nog 2x zo hard achter de schermen.
En daarachter komt 't veel harder aan, omdat je 100% zeker weet dat degene met kritiek deze niet ventileert om je op de kast te krijgen
.
Berispingen en dergelijke zullen bij mods misschien minder snel uitgedeeld worden. Daar kan ik heel eerlijk over zijn: dat weet ik niet, maar ik kan 't me goed voorstellen.
Mods kunnen namelijk geen ban krijgen, dus heeft een officiele berisping ook weinig zin. Die berisping komt dan in de vorm van een bak shit over je heen in het mod-forum.
En jij weet waarschijnlijk nog wel dat ik met een specifieke ex-mod juist problemen had over het gebrek aan communicatie en dat kritiek uiten eigenlijk direct een ban kwam te staan of genegeerd werd. Nu durf ik te zeggen dat we al langer hard met dat vroegere manco bezig zijn. Onderwerpen als deze hier in algemeen zijn daar toch een duidelijk teken van?
En ik ga niet beweren dat dat allemaal perfect gaat en dat we daar geen fouten in maken. Ook ga ik niet beweren dat we bereid zijn ALLES hier te bespreken. Als je moeite hebt met een specifieke actie van een mod, dan zal je die mod, of juist een andere, via PM moeten aanspreken.
De stap om hier in het openbare het algemeen beleid te bespreken (en heel soms kort hoe een specifieke beslissing daar dan binnen valt) is toch al een flinke stap vooruit?
Sommige reacties vanuit het mod-team kunnen handiger of diplomatieker. Dat ga ik niet ontkennen. Ja moet maar aannemen dat ook DAT achter wordt besproken. Echter, een fout in de communicatie maken dat is iets anders dan niet communiceren of niet luisteren.
Dat je het verplaatsen van het onderwerp als cover-up wilt zien, is sowieso geheel aan jou.
Ik zou denken dat we 't dan wel zouden verwijderen... ZO knullig schat je ons toch niet in?
.
Regels voor berichten