Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
Het blijft raar om een functie de gebruiker aan te bieden -edit- maar dit te verbieden als dit oneigenlijk gebruikt wordt. Oneigenlijk is niet gedefinieerd en dus voor mods willekeurig uitlegbaar. Deze willekeurige uitleg lag ten grondslag aan de wrijving die ontstond.

Je kan dan nog zo hard roepen dat de schuld bij de gebruiker ligt -excessieve voorbeelden uit het verleden aanhalend- maar het blijft een vreemde spagaat.

Barend heeft een goed punt kwa auteursrecht en verantwoordelijkheid. Niettemin kan je het ook omdraaien. Stel dat iemand spijt heeft van kwetsende opmerkingen en deze wil editen, wordt dat ook niet getolereerd?
En zo ja, wie maakt dan uit wanneer wat.
Het is lastige materie. Het is jammer dat wanneer een gebruiker de vinger op de wond legt hij door mods met misplaatste felheid wordt bejegend, 11.000 posts of niet.

Dan is ook de vraag waar je een edit funktie voor gebruikt. Ik gebruik em zelf vrij vaak om posts te "verbeteren" als ik ze nog eens nalees. Dat kan gaan van andere zinsconstructies, toevoegingen aan de post maar ook gewoon typo's. Op het moment dat je veel later dan enkele uren nog wilt editten ben je blijkbaar wel heel erg snel van mening veranderd. Stuur in dat geval effe een PM-etje aan de betreffende mod of anders aan een supermod. Dan is die edit zo geregeld.

En wat betreft de hele discussie.. Sorry maar daar blijf ik bij m'n stelling. Als je al sinds wat is het? 2004? lid bent, dagelijks post en ook dagelijks de standaard forumstront meekrijgt. Er vaak ook nog dito in meepostend trouwens, moet je niet ineens bij een futiliteit als deze helemaal over de pis gaan. Daarvoor ken je het reilen en zeilen van dit forum te goed. Hou er wat dat betreft ook rekening mee dat ik op dat moment als eerste opmerkte om daar even een los onderwerp van te maken. Juist omdat het een andere discussie is.

En wat betreft topicverminking,
Ik ken, en zie, het hier niet zo sterk. Zeker niet met deze user spikenummer. Ik ken wel andere voorbeelden, Harmony central: Zachary Vex, Diystompboxes.com: Puretube, die ladingen aan posts hebben leeggetrokken van inhoud als gevolg van plotselige ongestelheid omdat het forum niet deed wat zij wilden, daarmee lange en voorheen interessante discussies verminkend maar bovenal, nog steeds wél terend op credits voor gedeelde info uit het verleden... terwijl ze die info al lang hebben teruggetrokken.
En daarom zet je een tijdslimiet op die edit funktie.