Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 30 EersteEerste ... 9171819202129 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 299

Discussie: Guttlin The Servant

Senior Member

Standaard

WIE ZIT HIER MET POPJES TE "SPELEN" !?!?!!?!!
    "I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Shit, het is toch werkelijk niet te geloven. Ik zou daar ook een gevoel van voodoo bij krijgen.

Nu ik dat zo zie, ik had hetzelfde bij mijn allereerste zelfbouw; ook motip op motip en op een paar plekjes leek het of ik er een afbijtmiddel op had gespoten.

btw aaron, wat heb jij dan gedaan om het opte lossen?
    ik heb net nog es geprobeerd en weer schuimde de lak. En hij wordt er niet mooier op door hem telkens weer te gaan schuren. straks moet hij verdorie terug in de primer, zou zonde zijn.

Senior Member

Standaard

Damn waardeloos Barno,
    Ik krijg al de zenuwen als ik dit zie.
    Mijn electrische kon nog in de Tung-oil, maar mijn akoestische wil ik echt perfect lakken....en dan zie ik zoiets brrrrr
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    btw aaron, wat heb jij dan gedaan om het opte lossen?
    ik heb net nog es geprobeerd en weer schuimde de lak. En hij wordt er niet mooier op door hem telkens weer te gaan schuren. straks moet hij verdorie terug in de primer, zou zonde zijn.
    Op die gitaar heb ik het voorzichtig weer glad geschuurd en nog eens over gespoten; toen gedroeg de lak zich naar behoren.
    Maar toen was nog veel onervarener in lakken dan nu en ook maar wat gedaan eigenlijk.
    Denk dat het nog een klein wonder is hoe die gitaar er toen uit is gekomen
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Op die gitaar heb ik het voorzichtig weer glad geschuurd en nog eens over gespoten; toen gedroeg de lak zich naar behoren.
    Maar toen was nog veel onervarener in lakken dan nu en ook maar wat gedaan eigenlijk.
    Denk dat het nog een klein wonder is hoe die gitaar er toen uit is gekomen
    tja, dat heb ik net ook geprobeerd. Heb heel de grondig geschuurd, waarbij ik hier en daar zelfs door de kleurlaag ging perongeluk (aan de randen). Zowel de kleuracryl die ik bijspoot om te retoucheren als blanke lak die ik nu nog probeerde, krult weer bruisend op. Ik sta mss wel wat bekend om mijn zelfbeklag bij tegenslagen... maar deze keer vind ik het wèl terecht ...

Standaard

Ik sta ook wel vaker bussen lak te lezen in winkels. Ik zie slechts zelden precies genoteerd wat er nu in zit. Ik vind het maar een schimmig gebeuren, zelf als je de lak-faq hier uit je hoofd zou kennen.
    Ik ga het voorlopig zo simpel mogelijk houden. Van de week kreeg ik nota bene van twee onafhankelijk kanten de vraag wat het zou moeten kosten als ik een gitaar bouw. Mocht daar daadwerkelijk iets van komen en men heeft specifieke lakwensen dan denk ik heel serieus over uitbesteden.

Maar dat helpt jou nu allemaal niet verder. Sterkte broeder !!!
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Ik sta ook wel vaker bussen lak te lezen in winkels. Ik zie slechts zelden precies genoteerd wat er nu in zit. Ik vind het maar een schimmig gebeuren, zelf als je de lak-faq hier uit je hoofd zou kennen.
    Ik ga het voorlopig zo simpel mogelijk houden. Van de week kreeg ik nota bene van twee onafhankelijk kanten de vraag wat het zou moeten kosten als ik een gitaar bouw. Mocht daar daadwerkelijk iets van komen en men heeft specifieke lakwensen dan denk ik heel serieus over uitbesteden.

Maar dat helpt jou nu allemaal niet verder. Sterkte broeder !!!
    tja, da's een van de redenen waarom ik absoluut zelf wil leren lakken. lakken uitbesteden maakt je gitaren een heel pak duurder... zeker met bindings enz... (ik weet ondertussen ook waarom ...

edit: en idd, daar krijg ik ook hoorns van: op die spuitbussen staat zelden goede info. Op twee van de drie bussen die ik gebruikte staat nergens iets waaruit je kan afleiden of het acryl is en als je het vraag aan het "personeel" krijg je ook wat vage uitleg in de zin van: ja maar dit is iets soortgelijks enz...
    Laatst gewijzigd door barno; 15 april 2009 om 22:30

Senior Member

Standaard

Ik weet het niet, maar ehhh, Kan het niet aan siliconen liggen???
    Ik heb in het grijs grouwe verleden ooit voor een meubelmaker een professionele spuitcabine gebouwd en daar ook wel het een en ander gespoten met airless spuit instalaties.
    1 van de meest gruwelijke zaken die we daar tegen kwamen, waren meubels die behandeld waren met spuitwas op siliconen basis.
    We konden schoonmaken wat we wilden, maar er kwamen altijd weer kringen op waar de lak losliet.
    Alles waar ook maar even siliconen in verwerkt zit, of waar je mee in aanraking gekomen bent met die troep, kun je gelijk mega problemen krijgen bij het spijten.
    De meest wonderlijke effecten, maar je lak kun je op je buik schrijven.
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grizzly Bekijk bericht
    Ik weet het niet, maar ehhh, Kan het niet aan siliconen liggen???
    Ik heb in het grijs grouwe verleden ooit voor een meubelmaker een professionele spuitcabine gebouwd en daar ook wel het een en ander gespoten met airless spuit instalaties.
    1 van de meest gruwelijke zaken die we daar tegen kwamen, waren meubels die behandeld waren met spuitwas op siliconen basis.
    We konden schoonmaken wat we wilden, maar er kwamen altijd weer kringen op waar de lak losliet.
    Alles waar ook maar even siliconen in verwerkt zit, of waar je mee in aanraking gekomen bent met die troep, kun je gelijk mega problemen krijgen bij het spijten.
    De meest wonderlijke effecten, maar je lak kun je op je buik schrijven.
    ik vrees dat het iets in die aard moet zijn, ik heb eerder twee verschillende spuitbussen gebruikt met hoogglans voor ik terug met motip begon. ik denk dan een van de twee iets kwalijks bevat (maar zoals gezegd, er staat omzeggens geen info op).
    Ik ga proberen olympisch kalm te blijven, de gitaar even terzijde leggen en hem dan maar helemaal terug schuren tot op de primer. Het medelijden van u allen helpt toch al een beetje

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Vandaag zou ik eerste keer schuren en verder blank lakken. Nieuwe Motipbussen gehaald. fijn geschuurd met nat schuurpapier beetje afwasmiddel derbij, extra goed geschud met de nieuwe spuitbus en dan ....the horror
    toen ik dit las vroeg ik mij af of dit niet de oorzaak van het probleem is dat je nu overkomt.
    verf, afwasmiddel en alle andere vloeistoffen en middeltjes die je meer gebruikt verhogen gewoon de kans op een verkeerde reactie.
    je zou om te testen twee test plankje kunnen pakken waarvan je 1 met alleen water en een met een beetje afwasmiddel erbij schuurd en dan kijken of ze toch allebei dezelfde reactie vertonen

daarbij als je nu alles van motip gebruikt zou ik met motip contact opnemen en hen uitleg vragen.
    ik kan me voorstellen dat dit grote ergernis opwekt, vooral omdat je op het laatst niet meer weet waar je mist in gaat.
    of het product is niet goed, of je doet iets niet goed, dat duidelijk hebben zou al grote winst zijn voor later.
    vind dit echt balen voor je

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten