Ik kom ook op heel veel met name buitenlandse forums zoals gearslutz en daar wordt zeker vrij veel gemodereerd. Gearslutz is een beetje vergelijkbaar met gitaarforum maar dan nog veel drukker en daar zitten ook veel mods. Er wordt ook heel veel 'onzichtbaar' gemodereerd.
Een voorbeeld van hoe het niet moet vind je hier.. Dat is een forum waar ik bij toeval via een link terecht kwam, in een discussie die vrij technisch is. Dekkerj ken ik toevallig persoonlijk en hij is een ingenieur electronica met twee patenten op zijn naam en weet dus heel erg goed waar hij het over heeft. Twee andere posters zien hun heilige huisjes van voodoo materiaal afgebroken worden en hebben de pech dat de ingenieur zeer vasthoudend is, bijna een pitbull.
En de moderator mist de kennis van de materie en ziet niet dat de ingenieur duidelijke argumenten heeft die door de andere posters niet kunnen worden ontkracht, dus gaan ze op de ad hominem tour en behandelen degene met het gelijk aan zijn kant als een troll. Waarop de moderator de ingenieur een ban geeft.
Ik heb die mod een email gestuurd, een vriendelijke email overigens, want je zal daar mod zijn.

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers