-
12 december 2008, 23:04
Ik kom zelf (liever) niet op forums waar niet redelijk strak gemod wordt. Al dat gekrijs, gescheld, beledigen en ander geschreeuw wil ik niet lezen.
Natuurlijk reageer ik ook wel eens op een manier die niet goed is of komt mijn bericht anders over dan ik bedoel. Wanneer ik daar met normale bewoordingen op wordt gewezen heb ik geen probleem.
Er komt steeds meer media aandacht voor reaguurders. Dat is niet voor niets, er is een groeiende groep mensen die alles meent te moeten en willen uiten. De grenzen moeten kennelijk opgezocht en correctie wordt niet geaccepteerd. Ik vind het idioot dat Kassa of Radar het zelfs getest heeft en heeft gekeken op welke site een of andere racistische boodschap niet aangepakt is.
Ook op dit forum vertrekken soms mensen na vinnige reacties over en weer. De steeds maar weer ontluikende discussies over wat een mod wel of niet mag vind ik wel irritanter worden. Goed dat dit topic gestart is, dan kan iedereen zijn zegje doen.
Wanneer je vindt dat mods onterecht ingrijpen, laat ze dat via pm even weten. Kun je er niet mee leven? Koop de site en verander de regels, vertrek van het forum of - en dat lijkt me echt het slimst - accepteer dat anderen je reactie anders wegen. Internet is een vrijplaats waar bijna alles kan en mag, dat betekent niet dat de eindverantwoordelijke van iedere site alles maar moet pikken. Als je in een winkel stennis gaat schoppen wanneer de cassiere je niet heeft begrepen, dan wordt je ook de winkel uitgewerkt (als je al niet zelf weggegaan was). Zo ook hier. De huisregels worden door het huis bepaald en niet door de bezoekers.
Hans
Regels voor berichten