Vandaag de amp uit post 143 weer terug.

Dit keer zacht en blikkerig geluid. Als ik het ding aansluit lijkt hij wel ingangsbrom op te pikken dus de hele amp lijkt te werken. Moet aan een defecte input denken maar dat is niet het geval. De verbindingskabels lijken ook in orde, alles zit tenminste vast ...... dacht ik zo te zien.

Het signaal gaat van de input jack via een 470K weerstand direct naar de potmeter. Vanaf de loper is volle versterking aanwezig. Scheisse, ik had het kunnen weten. Als je de foto hierboven bekijkt kun je zien dat de weerstand strak tegen de jack is gemonteerd en geen kant op kan. De aansluiting van 470K op de potmeter zit als een snaar zonder enige vorm van expantie mogelijkheid. Dit heeft de aansluiting doen losbreken.

Op opderstaande foto is te zien dat de bouwer van STRAK houdt.

Komende jaren zal ik deze amp nog wel vaker zien want de meeste componenten zitten zo strak als een snaar. Door de temperatuurverschillen ontstaan er mechanische spanningen, als je daar geen rekening mee houdt gaat het een keer breken. Heb wel eens eerder hier een (zinloos?) betoog gehouden voor soepel draad. Dit is het gevolg van stijve verbindingen.