Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 25 EersteEerste ... 111920212223 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 244
    Senior Member

Standaard

Ja, ik ben ook best wel onder de indruk eigenlijk.
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Eigenlijk de enige oplossing, maar inderdaad, wie gaat tegenwoordig zover nog?
    Zeker een klus om trots op te zijn!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ik vraag me af hoeveel reparateurs zo ver zouden gaan om een trafo af te gaan wikkelen en weer opnieuw op te wikkelen
    Ligt dat aan de reparateurs of aan het gebrek aan bereidheid van klanten om de reparateur hiervoor te betalen?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ligt dat aan de reparateurs of aan het gebrek aan bereidheid van klanten om de reparateur hiervoor te betalen?
    Beide?
    Als reparateur pak je een zeker risico door zo'n klus aan te nemen. Als je niet goed doet wat je weet wikkel je plots een trafo met andere karakteristieken dan het origineel en aangezien dit een buizenversterker betreft voor audioweergave kun je verwachten dat de eigenaar van de versterker heel kritische oren zal hebben.

En het is een massa werk en dus tijd. Zelfs met een schappelijk uurtarief loopt zo'n grap snel in de papieren. Juist daar zou een vertegenwoordiger of importeur het verschil maken. . Echt petje af voor Frans. Ik zou er niet aan beginnen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Dàt je het doet, ok, mijn vraag zou meer zijn hoé
    daar moet je toch iets van apparatus voor bedenken en de tel bijhouden is misschien ook niet onbelangrijk,
    moet budget blijven want anders schiet het zijn doel voorbij lijkt me
    aan de andere kant, AliExpress is al snel goedkoper dan wanneer je er zelf veel tijd in gaat steken

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    ... Als je niet goed doet wat je weet wikkel je plots een trafo met andere karakteristieken dan het origineel en aangezien dit een buizenversterker betreft voor audioweergave kun je verwachten dat de eigenaar van de versterker heel kritische oren zal hebben...
    Aangezien dit een Hijg End versterker betreft, zou een operatie als deze ook nog een risico kunnen zijn. De eigenaar kan zomaar vinden dat de versterker minder goed klinkt dan voorheen
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Dat Hijg End is ook maar een label. Na iedere reparatie kan de klant vinden dat het niet meer goed klinkt, werkelijk voor ieder audio apparaat geldt dit.

Senior Member

Standaard

Je moet realistisch zijn in deze,
    het is een reparatie met niet originele onderdelen en zonder spec sheet: je doet je best het weer aan de praat te krijgen
    en daarna valt er nog wel wat bij te sturen maar meestal komt het toch neer op het is wat het is

Senior Member

Standaard

Beetje kosten-baten plaatje bij dit soort reparaties. Een gemiddelde trafo heb je voor 100-200 euro. Dan kun je er als reparateur dus al niet te veel uren insteken wil je hier onder blijven. Uiteraard telt hier ook weer mee of de importeur een losse trafo wil/kan regelen en wat voor levertijd hier aan hangt.

Maar hoe dan ook, vakwerk hoor Frans! En top dat je het doet en het hier wilt delen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Manne, kan me helemaal vinden in jullie argumenten maar .....

Klant wil perse dit ding gerepareerd hebben. Alles in overleg en als hij bereid is diep in de buidel te tasten ben ik bereid heel ver te gaan. Uiteraasrd gemeld dat er verschillen kunnen ontstaan. Natuurlijk is een nieuwe trafo het eerste waar je naar kijkt maar niet leverbaar of vervangbaar is een ander verhaal. Nu is er nog meer met dit ding aan de hand waaronder een geheel nieuwe buizenset dus ik ga nog even achter de oren jeuken hoe dit op te lossen. Heb m voorlopig even opzij gezet ivm het reguliere werk, moet wel leuk blijven he.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten