Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 58

Threaded View

Senior Member

Standaard

Even in het algemeen: ik heb een dochter van 4 maanden oud, een baan en een band (waarmee we nu ons 2e album op aan het nemen zijn). Mijn vriendin werkt regelmatig weekenden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Een Arduino UNO kost tegenwoordig minder dan 10 euro en er zijn nog kleinere varianten voor minder.
    De ontwikkel omgeving (ECLIPSE of ARDUINO IDE zijn gratis)
    Relay bordjes koop je kant en klaar op Ebay (7-8 USD voor 8 kanaals)
    pakketje DUPONT draden is iets van 5 USD
    En je had kunnen experimenteren tot je een ons weegt
    Er zijn 2 fora waar je terecht had gekunt met je vragen (arduinoforum.nl en forum.arduino.cc)
    Er is ongelofelijk veel support wereldwijd.
    Op de UNO kun je gerust ontwikkelen voor een kleinere chip (ATTINY series bijvoorbeeld of ATMEGA 23xx series) en via een truuk kun je die zelfs programmeren met een Arduino UNO of je koopt een programmer (7-8 USD)
    Er staat mij iets van bij dat jij in het verleden al eens een bijdrage had geleverd op de Open Source. Dus kennelijk weet je al iets van programmeren. 't is gewoon C/C++ dus appeltje eitje.
    En als je nog niet in de hardware wil investeren voordat je zeker weet of het werkt, heb ik op GITHUB een library gemaakt waarmee je embedded software kan testen door test cases in Excel te maken en deze via een VBA script te integreren in de Arduino. De uitvoer kun je terugzetten in Excel waardoor je kan zien of de pin settings correct zijn.
    zie verder: http://www.verelec.nl/?page_id=324

Of je had het geheel in een waarheidstabel kunnen zetten in excel en genereer je het Arduino programma. zie: http://www.verelec.nl/?page_id=375
    Bedankt voor je uitgebreide reactie!

* Ik ben PHP-programmeur; C/C++ is nieuw voor mij (als zal dat wel redelijk makkelijk aan te leren zijn).
    * Excel/VBA heb ik niet (werkt ook niet op Linux)
    * "experimenteren tot je een ons weegt" wil ik absoluut voorkomen, ik wil gewoon een paar uur solderen/werken en iets tastbaars hebben
    * Ik heb geen kant-en-klare Arduino/ATTINY projecten kunnen vinden voor een programmeerbare relais switcher (wiel opnieuw uitvinden?)
    * Op het Newtone-forum hebben ze er weken over gedaan zo'n project te maken: http://www.newtone-online.nl/forum/i...ic,5752.0.html
    * Bij elkaar opgeteld is de Arduino/ATTINY (veel) duurder dan de 4017

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Eeh, Ja, nogal.
    Al was het maar omdat de kennis en ervaring die je opdoet in die "paar weken" (Een zondagmiddag) veel gemakkelijker te herbruiken is dan dit 4017 project.
    Alhoewel het programmeren van en werken met een Arduino nog op m'n X-jaren-plan staat, zie ik dat dankzij mijn drukke schema niet snel gebeuren. De leercurve is gewoon veel te hoog om er maar een paar uur per week aan te kunnen besteden.

Dus: in mijn geval was de keuze voor de 4017 goed. Dat jullie het er niet mee eens zijn is niet iets waar ik me druk over maak, ik hoop alleen dat jullie ondanks dat ik niet jullie keuze over heb genomen toch de moeite willen nemen om de vraagstukken van de 4017/4093/DIPs/relais mee op te lossen.

-tnx!-
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 16 juni 2014 om 14:45

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten