Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 58
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Maar serieus zijn dit soort projecten sinds het op de markt komen van AVR en PIC controllers niet meer de moeite om discreet uit te voeren. de controller is goedkoper en biedt je een wereld aan extra mogelijkheden.
    Ja, maar wat als ik geen extra mogelijkheden wil, niet, wil programmeren en niet wil debuggen? Ik heb in 1 avond een layout gemaakt, 1 avond om te solderen en vanmiddag heb ik getest. Met een Adruino (oid) zou ik veel meer tijd kwijt geweest zijn.

Beetje KISS dit. Hou ik wel van (niet van de band, overigens)
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 15 juni 2014 om 21:55

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ja, maar wat als ik geen extra mogelijkheden wil, niet, wil programmeren en niet wil debuggen? Ik heb in 1 avond een layout gemaakt, 1 avond om te solderen en vanmiddag heb ik getest. Met een Adruino (oid) zou ik veel meer tijd kwijt geweest zijn.

Beetje KISS dit. Hou ik wel van
    Wel een heel bijzondere manier van redeneren
    Nico

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Dat je (nog) geen ledje met weerstand over het relais hebt staan als indicatie kan ik inkomen. Dat je de in sper staande vrijloopdiode weglaat niet. Dit gaat enorme stoorpulsen opleveren zodra het relais uitschakelt, als je hier audio mee schakelt ga je dat zeker horen.
    Deze testopstelling was om te horen of het relais zou klikken bij het wisselen van presets, er is nog geen audio doorheen gegaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    1µF over het relais kan en als het afdoende werkt prima. Ik zou zelf een kleiner c'tje achter die 100 ohm voor de schakeltor naar massa hebben geplakt, dan kun je makkelijk de RC-tijd bepalen.
    Kan dat ook na de tor? Ervoor is geen ruimte meer op het bordje.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Maar een correcte, toch?

Senior Member

Standaard

Net ff wat kabels aan het DIP-bordje geklust.

Deze komen tussen de 8 torren en de 8 relais om 8 presets van 8 loops mogelijk te maken. Mocht ik echt willen dan kan ik nog 2 DIPs bijprikken om 10 presets te maken.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    +1 en 10 tekens.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    +1 en 10 tekens.
    Ok, nu ophouden met dat geheimzinnige gedoe en zeg het gewoon. Had ik moeten investeren in hoe ik een PIC moet flashen, of zo ver moeten gaan als een paar weken investeren in het programmeren van een Arduino? Alsof dat goedkoper, overzichtelijker of sneller was geweest.

Senior Member

Standaard

Kan dat ook na de tor? Ervoor is geen ruimte meer op het bordje.
    Nee, dat kan niet want daarna is de spanning 0.
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 16 juni 2014 om 00:47

Senior Member

Standaard

Ok, nu ophouden met dat geheimzinnige gedoe en zeg het gewoon. Had ik moeten investeren in hoe ik een PIC moet flashen, of zo ver moeten gaan als een paar weken investeren in het programmeren van een Arduino? Alsof dat goedkoper, overzichtelijker of sneller was geweest.
    Een Arduino UNO kost tegenwoordig minder dan 10 euro en er zijn nog kleinere varianten voor minder.
    De ontwikkel omgeving (ECLIPSE of ARDUINO IDE zijn gratis)
    Relay bordjes koop je kant en klaar op Ebay (7-8 USD voor 8 kanaals)
    pakketje DUPONT draden is iets van 5 USD
    En je had kunnen experimenteren tot je een ons weegt
    Er zijn 2 fora waar je terecht had gekunt met je vragen (arduinoforum.nl en forum.arduino.cc)
    Er is ongelofelijk veel support wereldwijd.
    Op de UNO kun je gerust ontwikkelen voor een kleinere chip (ATTINY series bijvoorbeeld of ATMEGA 23xx series) en via een truuk kun je die zelfs programmeren met een Arduino UNO of je koopt een programmer (7-8 USD)
    Er staat mij iets van bij dat jij in het verleden al eens een bijdrage had geleverd op de Open Source. Dus kennelijk weet je al iets van programmeren. 't is gewoon C/C++ dus appeltje eitje.
    En als je nog niet in de hardware wil investeren voordat je zeker weet of het werkt, heb ik op GITHUB een library gemaakt waarmee je embedded software kan testen door test cases in Excel te maken en deze via een VBA script te integreren in de Arduino. De uitvoer kun je terugzetten in Excel waardoor je kan zien of de pin settings correct zijn.
    zie verder: http://www.verelec.nl/?page_id=324

Of je had het geheel in een waarheidstabel kunnen zetten in excel en genereer je het Arduino programma. zie: http://www.verelec.nl/?page_id=375
    Nico

Standaard

Eeh, Ja, nogal.
    Al was het maar omdat de kennis en ervaring die je opdoet in die "paar weken" (Een zondagmiddag) veel gemakkelijker te herbruiken is dan dit 4017 project.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten