Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 58 van 58
    Senior Member

Standaard

Ik ga sowieso met een "hello world" beginnen, maak je maar geen zorgen ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    waar zit het analoge dan? Tot nu toe heb je het alleen over relais gehad......
    Ik heb gelezen dat mijn Arduino maar 4 analoge outputs heeft, ik moet 10 relais aan gaan sturen ...

Wat ik ook moet doen is mezelf niet voorbij rennen: eerst maar een paar weken wachten tot de Arduino binnen is.

Senior Member

Standaard

Een relais stuur je digitaal aan (daar heb je er 20 van[14 digitaal + 6 analoog in/digitaal). Echter ga niet direct uit een poortje sturen maar gebruik een transistortje met 1K weerstand op de basis. Als je plek zat hebt kun je ook van die relais strippen kopen (1-2-4-8-16 stuks op een pcb op ebay). En dan bijvoorbeeld de opto geïsoleerde. Kost minder dan 1 euro per relais.... daar kun je het niet voor bouwen
    Nico

Senior Member

Standaard

Een relais stuur je digitaal aan (daar heb je er 20 van[14 digitaal + 6 analoog in/digitaal). Echter ga niet direct uit een poortje sturen maar gebruik een transistortje met 1K weerstand op de basis. Als je plek zat hebt kun je ook van die relais strippen kopen (1-2-4-8-16 stuks op een pcb op ebay). En dan bijvoorbeeld de opto geïsoleerde. Kost minder dan 1 euro per relais.... daar kun je het niet voor bouwen
    Ik heb al leuke 12V low current relais'jes aangeschaft, dus dat is niet nodig ... transistortje ging ik er sowieso voor zetten.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik heb al leuke 12V low current relais'jes aangeschaft, dus dat is niet nodig ... transistortje ging ik er sowieso voor zetten.
    Kan je die Arduino ook op de 12V zetten. Dat beetje stroom gaat prima via de on board regulator.

@edit: En als je nog pinnen tekort hebt kun je altijd nog 8 keer deze :http://www.ebay.com/itm/PCF8574-IO-E...item3ce41bdf99
    in serie zetten . Dan heb je nog eens 64 pinnen extra tegen inlevering van 2 pinnen voor I2C (A5 en A6)
    Laatst gewijzigd door nico verduin; 14 juli 2014 om 17:53
    Nico

Senior Member

Standaard

Kan je die Arduino ook op de 12V zetten. Dat beetje stroom gaat prima via de on board regulator.
    Met een beetje mazzel kan ik straks een AT* programmeren; dan gaat de Arduino er weer uit.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Met een beetje mazzel kan ik straks een AT* programmeren; dan gaat de Arduino er weer uit.
    AT*? (4 tekens )
    Nico

Senior Member

Standaard

AT*? (4 tekens )
    ATtiny, ATmega, etc.

Senior Member

Standaard

Dan kun je nog steeds het handigste op de UNO ontwikkelen. En dan de code overzetten op een ATTinyxx of Atmegaxxx. Ik doe niet anders
    Nico

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten