Knarph.nl, je hebt kennelijk een ander ander idee bij de term 'intonatie' dan de meesten hier. Bij het afstellen van (bas-)gitaren betekent 'intoneren' het zodanig afstellen van de brugzadels dat de flageolet boven de twaalfde fret dezelfde toonhoogte heeft als de gefrette toon in de twaalfde positie (hetzelfde verhaal gaat op voor de negentiende positie).

Voor de topkam geldt in principe hetzelfde verhaal maar daar valt in het merendeel van de praktijk, behalve de diepte, niets aan af te stellen en in dezelfde praktijk blijkt dat als de topkam eindigt op de plaats waar de bovenkant van een nulfret zou zitten alles dik in orde is.