-
25 oktober 2012, 09:14
Jeffrey moet alles nog leren. Dus ook stemmen. Maar als ik het filmpje bekijk en beluister dan kan ik niet anders concluderen dan dat zijn bas slecht geïntoneerd is. Gefrette tonen klinken tamelijk zuiver rond de vijfde positie, maar zo gauw hij een losse snaar aanslaat zijn ze vals. Dat heeft deels te maken met de beroerde techniek van Jeffrey, maar wordt door het grootste deel veroorzaakt door de afstelling van de brug.
Het verhaal van Elendaeril over de linkerhand is trouwens erg zinnig Jeffrey. Je kunt wel dénken dat je het nu eenmaal zo geleerd hebt en dat je het fijn vindt spelen; jouw techniek beperkt je enorm in je mogelijkheden. Ik zie je linkerhand heel veel van links naar rechts heen en weer schieten terwijl je eigenlijk op de zelfde positie van boven naar beneden over de snaren (EADG) zou kunnen. Dat scheelt een hoop geschuif.
Maar helemáál hopeloos is het niet. Want je hoorde zelf in ieder geval al wel dat er iets mis was. Anders was je dit topic niet begonnen. Dus met je oren is niets mis. :-) Blijf oefenen. Maar oefen zinvol.
Regels voor berichten