Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
@ Michael: hoezo heeft ie het niet voor elkaar qua gear dan?
Die JMP is toch compromis-loos als het gaat om Marshall-crunch, en ook clean (spelen met volume pot v.d. gitaar) is heel erg lekker, ook al heb je in dat geval het probleem dat je volume gaat missen in een live-situatie. Vandaar mijn opmerking dat je met de JMP ook niet geheel compromis-loos zult zijn.
Al zijn andere amps zijn ook machtig mooie dingen als je het mij vraagt, en als je daar geen toooone uit kunt halen weet ik het ook niet meer.

@Orpheo: In dit filmpje gebruikt ie wel degelijk een SE, en ook op z'n laatste plaat "to the Core" heeft ie gebruik gemaakt van de SE.
In dit nummer, en vooral het intro zit wel een heel lekker soundje vind ik.

Ik heb ooit 's een ander filmpje van Vinnie gezien waarin hij verteld dat ie er maar één soundje indraait, en het daar de hele gig mee doet, maar kan dat filmpje niet zo snel weer vinden.

De SE geeft je wel erg veel opties natuurlijk, en allemaal via switches/midi te regelen, in live situaties kan ik me voorstellen dat je zo'n ding erg goed kunt gebruiken, al was het alleen maar voor de verschillende master volumes, dat ga je volgens mij echt missen met een JMP.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat jij na die enorme zoektocht van 2 jaar geleden nu alweer uitgekeken bent op de SE.
Misschien dat je 's een andere speaker cab zou kunnen proberen, GB's, misschien, maar er zijn er natuurlijk veel meer, Eminence ook niet uitsluiten wellicht.
ik heb 'm 2 weken live gezien,e n hij heeft nu een powerball 2, echt waar. heb er foto's van gemaakt :P geen zin om ze up te loaden. voorheen was 't de SE. en tis waar, hij draait 1 sound in, en doet alles met z'n volumepot (behalve bij de songs die schenker schreef, dan pakt ie wel de marshall).

De Se is veelzijdig, en live handig, in de band handig, maar tis niet waar ik wild van word. voor mezelf wil ik terug kunnen vallen op een paar singlechannel bakken, tones die de SE emuleert maar niet kopieert.

ik heb me al kapot gewisseld aan cabs en speakers (thuis en in winkels, testen testen testen) maar wat i kheb, werkt het best. daarnaast, een kast kan niet meer mojo leveren aan een amp die redelijk neutraal is qua karakter. hij is heel mild, 'vergevingsgezind' en doet wat jij wilt dat ie doet. maar die ronk in het mid van de marshall, die grom in het laag van de mesa, het zingende hoog van een fender, dat doet ie niet, omdat ie daar niet op gebouwd is. ik ben niet compleet uitgekeken op de engl, maar ik heb me langzaam maar zeker gerealiseerd waar michael het altijd over had. hij zei 't bij de meeting, 2 jaar geleden al. hij klinkt te gek. punt. daar houd het mee op. hij heeft geen sound die memorabel is, zoals een vox, marshall, fender of mesa dat wel heeft. en die mank breekt hem feitelijk gewoon op. ik gebruik nu het clean kanaal als crunch, het crunch kanaal als 'mild overdriven lead tone', en lead 1 en 2 als high gain. clean trek ik uit de tubedriver. dat laatste klinkt dan weer te gek, maar hij is er niet op gemaakt. de amp kan er niet stuk door, maar het 'hoort' niet. het zijn allemaal compromissen, en live zou je het niet horen, maar IK hoor het, en ik erger me er een ongeluk aan :P

de rivera heeft een zelfde soort probleem. die heeft 'maar' 2 sounds (je kan er meerdere indraaien, maar niet via toggles/knopjes sounds aanzetten zoals bij de SE). en die 2 klinken te gek, maar missen ook weer iets. de marshall-esque overdrive mist die stuw in het laag, die push. die bite in het mid, die 'gil' in het hoog... het clean mist transparantie. nogmaals, de engl en rivera zijn waanzinnig goed in sounds maken, maar niet in tone maken.

edit: het lijkt alsof nuances uit m'n spel in de engl en rivera verloren gaan, maar bij de marshall en cmw enorm naar voren worden gebracht. de goede en de slechte dingen... ik hoorde dat het meest bij de engl en rivera, en toen ik ze kocht leken channelswitchers me het best voor mij en mijn doel. maar die 'demping' is toch te erg, te kwalijk, en daarom wil ik terug naar singlechannels. ik denk dat dat er ook bij meespeelt.