Waar komt de trussrod, en hoe breed wordt de skunkstripe?
Printable View
Waar komt de trussrod, en hoe breed wordt de skunkstripe?
Touche Junkie:), Hendrix speelde op alles was 6 snaren had en als die geen plectrum had, gebruikte hij een ring die die even van zijn vinger afhaalde.
Room Full Off Mirrors, heefgt hij ingespeeld met een Flying V en als plectrum gebruikte hij een ring.
Element naar keus, sommige zeggen dat 69 custom shop de beste keus is. Andere Lindy Fralin. Plus dat met die veren, Jimi Hendrix had toch een fender brug en 5 veren en die bleef ook gewoon in toon. Dus ik snap die opmerking niet. De hals laat ik maken door een Custom Gitaar bedrijf, ik heb hier de link http://www.musikraft.com/index.php want daar kun je dus kiezen voor een 2 piece maple neck met maple fretboard in plaats van dat het een one piece maple neck is. Daardoor krijg je dus ook de truss rod aan de achterkant implaats van aan de voorkant. Verder draai ik de pickups om (dat betekent dat ik aardig wat houd moet verwijderen bij de body, daar ben ik dus ook ff mee bezig...) Maar dus even in het kort. In America of Japan worden geen goeie 68 replicas gemaakt. Die van Japan hebben HELE dune hals en zijn One Piece Maple. Dus ik moet eerst een 68 replica maken en dan ver Hendrixen.
Bedankt voor je vragen, je stelt tenminste nuttige vragen.
Dus... Je laat gewoon alles door een ander bouwen, en draait het zelf dan ineen? Zo kan ik het ook :stop:
geen skunkstripe (dat bedoel ik dus ook met kwaliteit) het is geen compromis, dus de trussrod komt aan het einde.
Bedankt voor je vraag =)
hey Topicstarter: post gewoon ff wat foto's, close ups, eventueel videoclips van de gitaren die je bouwt en vertel hoe je ze bouwt (ik mag hopen dat je ze bouwt en niet gewoon samenstelt toch?) en snoer al deze criticasters de mond. Ik denk dat er geen andere uitweg meer is uit deze forumcoaster :)
edit: en leg ook vlug even uit waarom de aanwezigheid van een skunk stripe zou wijzen op lage kwaliteit.
oei dit loopt fout...
ja maar dit is de Black Beauty, de enigeste gitaar die hendrix ooit een naam gaf, dit is trouwens ook de laatste gitaar die hendrix heeft aangeraakt.
Ik heb van alles gebouwd alleen voor me zelf, van daar dat ik beweer dat ik het kan. Maar waar het eigenlijk gewoon omgaat: ik wil de Black Beauty namaken en verkopen, en dus ook echt kwalitatief beter dan fender (niet fender custom shop, maar gewoon standaard Fender)
Ehm heb ik dat beweerd? Alleen de hals? Zodat je niet troep krijgt met Skunkstripe of een truss rod aan de voorkant.
Ja? Ik maak het even makelijk. 3 veren is niet genoeg kracht (ja zelfs al doe je die schroeven helemaal in de body). 5 is te krachtige
5 minder sterke veren is gewoon perfect, hij blijft in toon. Wat je ook doet.
Zegt een persoon die "steenless" schrijft...:D
De Fender CS maakt zo'n replica wel voor je. Je kunt daar immers dingen op maat bestellen en ja, ok, dan is dat wel wat duurder als € 2000,-
Dan heb je in ieder geval wel Fender en geen in elkaar geschroefde partscaster van één of andere praatjesmaker die hier een poging tot verkapte spam doet en daar keihard in faalt en per slot van rekening nog een grote bek heeft ook.
Met mijn diploma's zit het overigens goed, ik mag niet klagen;)
Ik zeg juist dat ik een Replica maak. Met brand sporen. Met groen tape.
hahahaha zwem diploma is niet wat ik bedoel meid.
HAHAHAHA ben je dom? Gast gebruik google ff
Yep dit is em
Je hebt het over diploma's maar jij zegt hier de domste dingen. Forums die je maakt (....?), veel spelfouten, je reageert met allemaal losse berichten op berichten van anderen die toch onder elkaar komen te staan, hebt het over namaken van de black beauty terwijl je toch de losse onderdelen koopt (dat kunnen de meesten hier wel zelf doen als ze dat willen...) en inderdaad wat je zegt over Fender.... Moet jij niet over diploma's gaan beginnen hahahaha.
Je assembleert dus eigenlijk gewoon, nadat je eerst lustig in de body hebt lopen hakken.
Niet iedereen vind een trussrod verstelling in de hiel fijn hoor, indien je deze moet verstellen, moet je eerst weer def hals losdraaien, trussrod bijstellen, hals weer erop draaien, gitaar stemmen, met eren beetje pech opnieuw intoneren en dan maar hopen dat je de juiste slag aan de trussrod hebt gegeven, anders kun je weer opnieuw beginnen.
Maar een skunkstripe betekend slechtere kwaliteit.
Wie garandeert trouwens dat de body's en halzen van Musikkraft beter zijn, dan die van Fender?
nee eigenlijk niet, replica houd gewoon in dat je dat product volledig namaakt. Een 1968 Stratocaster in zon staat word verkocht voor iets van 20.000, en dan heb je niet eens de groene tape =). Kort om wat ik doe is: Ik maak een strat identiek aan die van Jimi. Geen lelijke skunkstripe geen trussrod aan de voorkant. Gewoon echt zoals die van hem. Dat doe ik door middel van foto's, notities etc etc. Wat het namelijk is: de dag voor zijn dood zijn er foto's gemaakt van Jimi en de Black Beauty gitaar. Daar kun je dus precies zien hoe die gitaar er toen uitzag. Dat doe ik.
en wat stel jij dan voor?
Maar goed, als commercieel econoom/marketeer ben ik nu toch wel benieuwd wat mensen over hebben voor zo'n "praatjescaster"...
Zijn er nog mensen die geraakt worden door deze onorthodoxe verkooptechniek? Begint de portemonnee al te branden? Hoeveel wilt men hiervoor betalen?
Ik bied een perfecte replica van mijn B zwemdiploma en een bos brandnetels voor de moeite.
Mijn portemennee jeukt totaal niet, mede omdat ik vermoed dat ik een betere in elkaar sleutel/assembleer voor minder centjes.
Als rechtshandige gitarist, zou ik dus een linkshandige strat kopen, die qua specs het dichtst in de buurt komt, of een linkshandige body en hals kopen met dezelfde specs en die opbouwen met de juiste hardware etc.
Hendrix speelde linkshandig op een rechtshandige gitaar, dus als rechtshandige moet je dus een linkshandige nemen (snappen we het allemaal nog?
Hahahahaha
K lach lekker mee.
Wat ik bedoel te zeggen is dat een Replica een exacte kopie is van het orgineel ze worden ntb gemaakt door de CS van Fender.En die hebben er al een gemaakt van Jimi,SRV,David Gilmour...enz,enz...
Dat weet jij,dat weet ik, maaaaar de.... niet of toch nee die van Jimi was een Olympic White en niet Zwart....
Hahahaha;)
Dit is gewoon echt zo dom, gewoon omdat een paar mensen domme/overbodige vragen stelde mede omdat zij nog niet in staat zijn nederlands te lezen, draait het uit op een discussie over mijn fouten. IK STEL EEN SIMPELE VRAAG: ZIJN ER MENSEN DIE GEINTERESSEERT ZIJN IN EEN BLACK BEUATY REPLICA VAN TOP KWALITEIT. ZOJA DAN MAAK IK ER 1 EN LAAT HEM HIER ZIEN. IS DAT ZO MOEILIJK OM DAT UIT MIJN VERHAAL TE HALEN? Waarom gelijk zo doen? Als je vragen hebt over hoe ik het aanpak. Best, prima, beter zelfs. Maar niet gelijk van die domme Nick en Simon opmerkingen waar ik niks aan heb. Ik vraag gewoon om advies niet om niet relevante informatie.
.
Weet ik, maar het is dus ook bedoelt voor echte Hendrix fans, die dat dus weten.
Je vraagt om advies maar niet om relevante informatie? Wat is dat nou weer voor zin? En wat zijn in hemelsnaam Nick & Simon opmerkingen? En wij moeten lezen? Als jij leert schrijven misschien... Jij kon wat duidelijker zijn, dan had je andere antwoorden gekregen. Jij bent degene die onbeleefd werd hoor...
Ah, eindelijk weer een soap-topic. Op je vraag of er interesse is: mocht er interesse geweest zijn denk ik dat je potentiële afnemers wel afgeschrikt hebt.
-.- dit bedoel ik, ik begon niet. Als je het forum had gelezen zou je dat weten. Dit is gewoon exact wat ik bedoel.
Ik spreek liever van PickinSimon, maar das een andere discussie (ik moet altijd braken als ik die gasten hoor)
Je lokt het zelf uit met je uispraken met nogal pocherich gedrag en dan gooi je ook nog een aantal quote's neer, waarvan ik en misschien ook wel anderen toch ernstig gaan twijfelen aan je capaciteiten.
EN.. jij bouwt niet, jij assembleert.
Als ik een exacte kopie/replica wil en geen Fender en ik zie het zelf niet zitten om deze te ASSEMBLEREN, ga ik wel naar Oigun of Barno, die geven mij toch iets meer vertrouwen
Het hele forum?...
boeie ik ga me best niet doen voor een stelletje laagbegaafden...
Je kunt er beter een pot bier en een zak chips bij pakken...
Wat een topic weer. :seriousf: