Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 5 van 13 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 129
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Waar komt de trussrod, en hoe breed wordt de skunkstripe?
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Senior Member

Thumbs up

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Punt is denk ik dat Hendrix niet een enorm hechte en lange band had met zijn gitaren. Ik denk dat ze voor hem zelf weinig bijzonder waren, maar gewoon een Stratje vanaf de plank bij oom Leo.
    Touche Junkie, Hendrix speelde op alles was 6 snaren had en als die geen plectrum had, gebruikte hij een ring die die even van zijn vinger afhaalde.

Room Full Off Mirrors, heefgt hij ingespeeld met een Flying V en als plectrum gebruikte hij een ring.

Standaard

Element naar keus, sommige zeggen dat 69 custom shop de beste keus is. Andere Lindy Fralin. Plus dat met die veren, Jimi Hendrix had toch een fender brug en 5 veren en die bleef ook gewoon in toon. Dus ik snap die opmerking niet. De hals laat ik maken door een Custom Gitaar bedrijf, ik heb hier de link http://www.musikraft.com/index.php want daar kun je dus kiezen voor een 2 piece maple neck met maple fretboard in plaats van dat het een one piece maple neck is. Daardoor krijg je dus ook de truss rod aan de achterkant implaats van aan de voorkant. Verder draai ik de pickups om (dat betekent dat ik aardig wat houd moet verwijderen bij de body, daar ben ik dus ook ff mee bezig...) Maar dus even in het kort. In America of Japan worden geen goeie 68 replicas gemaakt. Die van Japan hebben HELE dune hals en zijn One Piece Maple. Dus ik moet eerst een 68 replica maken en dan ver Hendrixen.

Bedankt voor je vragen, je stelt tenminste nuttige vragen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Touche Junkie, Hendrix speelde op alles was 6 snaren had en als die geen plectrum had, gebruikte hij een ring die die even van zijn vinger afhaalde.

Room Full Off Mirrors, heefgt hij ingespeeld met een Flying V en als plectrum gebruikte hij een ring.
    en hij gebruikte ook zijn tanden...
    Veni, Vidi, Vagina..., hij kwam en zag dat het kut was

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Punt is denk ik dat Hendrix niet een enorm hechte en lange band had met zijn gitaren. Ik denk dat ze voor hem zelf weinig bijzonder waren, maar gewoon een Stratje vanaf de plank bij oom Leo.

Fender tremrukker bedoel je?
    oeps inderdaad, Fender Rukkers, doen het altijd aan de staaf

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Dus... Je laat gewoon alles door een ander bouwen, en draait het zelf dan ineen? Zo kan ik het ook
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Standaard

geen skunkstripe (dat bedoel ik dus ook met kwaliteit) het is geen compromis, dus de trussrod komt aan het einde.

Bedankt voor je vraag =)

Senior Member

Standaard

hey Topicstarter: post gewoon ff wat foto's, close ups, eventueel videoclips van de gitaren die je bouwt en vertel hoe je ze bouwt (ik mag hopen dat je ze bouwt en niet gewoon samenstelt toch?) en snoer al deze criticasters de mond. Ik denk dat er geen andere uitweg meer is uit deze forumcoaster

edit: en leg ook vlug even uit waarom de aanwezigheid van een skunk stripe zou wijzen op lage kwaliteit.

oei dit loopt fout...
    Laatst gewijzigd door barno; 22 augustus 2012 om 22:48

Standaard

ja maar dit is de Black Beauty, de enigeste gitaar die hendrix ooit een naam gaf, dit is trouwens ook de laatste gitaar die hendrix heeft aangeraakt.

Standaard

Ik heb van alles gebouwd alleen voor me zelf, van daar dat ik beweer dat ik het kan. Maar waar het eigenlijk gewoon omgaat: ik wil de Black Beauty namaken en verkopen, en dus ook echt kwalitatief beter dan fender (niet fender custom shop, maar gewoon standaard Fender)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten