Volgens mij hebben we de "Orpheo Discussie" al gehad..... zit zelfs een slot op.
Ik vind het prima dat ie er weer is.
Hij heeft het zichzelf er niet gemakkelijker op gemaakt, en dat zal ie weten ook, aan de reacties van Mitch en Marc_o te lezen.
Printable View
Volgens mij hebben we de "Orpheo Discussie" al gehad..... zit zelfs een slot op.
Ik vind het prima dat ie er weer is.
Hij heeft het zichzelf er niet gemakkelijker op gemaakt, en dat zal ie weten ook, aan de reacties van Mitch en Marc_o te lezen.
over wat ging dit toppic ook al weer?
over fout hout!:rockon:
Over het feit dat orpheo de CIA heeft ingelicht toen hij in het regenwoud houthakkers bezig zag tropische bomen neer te halen in hun Gibson bodywarmer. En dat Gibson als instituut zelf niet mag worden neergehaald in een Nederlands forum.
En nu is iedereen boos en warmt de aarde op door de opgelopen lichaamstemperatuur.
Hmmm, pagina 5 alweer en ik zie het voor het eerst. Ach, nooit gezegd dat ik de snelste was. Interessant nieuws over Gibson ! Verder zie ik een hoop mensen die met onderbuikgevoelens posten. Ook interessant, alleen geen nieuws. Welkom terug Orpheo, ik vind je berichten en toon in dit topic prettig.
Wat een onzin. Dit loopt iedereen dus te verkondigen en dat is mij tegen het zere been. Er zijn hier zat mensen met enorm veel kennis, maar hun mening wordt als onzin afgestempeld door de aanhang van Orpheo, omdat Orpheo zogenaamd de alwetende gitaarnetter is.
Als iemand iets met een grote bek en veel woorden zegt, is het niet meer waarheid dan wanneer iemand het subtiel en genuanceerd brengt.
lekker kinderachtig inbashen op 1 persoon, moedig jongens.
On topic
Ik vind het beschamend dat een bedrijf die al belachelijk hoge prijzen vraagt voor zijn gitaren ook nog eens de kantjes eraf loopt met het inkopen van hout. Zeer terecht dat deze zaken aangepakt worden.
Wat een onzin. Als je de Orpheo saga een beetje gevolgd (en voornamelijk begrepen) hebt, dan weet je dat Orpheo zelf op een kinderachtige manier met scheldkanonnades is vertrokken. Dat zijn terugkomst in twijfel wordt getrokken en niet wordt geapprecieerd door sommigen is niet meer dan logisch.
Denk dat de moderators prima zelf kunnen besluiten of dat getolereerd wordt of niet. Als het echt zo slecht was dan was hij gewoon permanent
:blast::blast:geb-b-b-bbanned!:blast::blast: Anyway, ik zie liever dat mensen hier gewoon met elkaar kunnen omgaan. Gun hem een 23345e kans.
we zitten nu al op 50+ posts, en het gaat eigenlijk alleen over mij, en niet over Gibson... als ik een topic wilde hebben dat echt over mij ging, had ik wel een topic geopend in off topic, moet ik dat doen voor de liefhebber?
doe eens even orpheo!lijkt me leuk.ook met foto's?
enne fout hout? fout is bijna altijd leuker en beter.....ik bedoel.
dat is niet netjes van firma gibson.foei!:seriousf:
Idd, waarom moet een topic dat Orpheo opent altijd uitlopen in een immens topic waarin na 1 pagina het niet meer over het onderwerp gaat. Als iemand anders dit topic geopend had waren we nu lekker over gibson aan het discussiëren.
Voor het zeiken kun je wel een apart topic in offtopic maken. Oh nee, die hebben we al. Het ergernis topic of het dieptepunt topic ofzo. Maar laten we het hier tenminste over het onderwerp hebben van de openingspost.
Feit is wel dat Orpheo nog geen kwaad woord gesproken heeft sinds zijn terugkomst, in tegenstelling tot blijkbaar een heleboel forummers.
Zelfs met mods in dit topic drijft dit nog zeer ver af van het punt waarom dit topicje oorspronkelijk gestart is, en dat is niets meer en niets minder dan het feit dat de Gibson-fabriek is ingevallen door de FBI.
Dit heeft overigens niets met kritiek op de mods te maken, absoluut niet moge dat duidelijk zijn ;)
Waarom denk je dat ik expres heb vermeld dat mijn reactie absoluut op persoonlijke titel is?
En kan een mod nu even de irrelevante posts over het onderwerp weghalen of verplaatsen?
Ik denk dat er dan weinig overblijft.
On-topicsgewijs: Mocht gibson inderdaad fout hout gebruiken, dan moeten ze hetzelfde behandeld worden als meubelmakers die het doen. Beboeten die hap! Het zijn maar gitaren hoor...
Nee dank je ik wil niet meewerken aan slavernij en kinderarbeid, dat hebben <<mart smeets modus>> wij <<mart smeets modus>> dankzij het Kinderwetje van Van Houten in 1874 afgeschaft en of de chinezen eerlijk hout gebruiken?, geloof er niets van ,zij lappen alles aan hun laars, als het om het milieu en mensenrechten gaat.
Alleen bami in mijn mond en tussen mijn tanden, maar niet in mijn handen.
Zeg gasten, kunnen jullie niet even een nieuw topic aanmaken over Orpheo's diep en diep verdorven ziel zodat ik en niet continu tussen de posts moet zoeken wat hier wel en niet on topic is?
On topic:
Ik kan me nog herinneren dat GIbson trots met de Gibson Smartwood aan kwam zetten. Nu begrijp ik pas echt hoe uniek die gitaar eigenlijk was bij Gibson :D
Toch even reageren op beide topics:
Gibson: je vraagt je nu bijna serieus af wat er dan in de holtes (jaja soundchambers....) in de les paul verstopt heeft gezeten :seriousf:
Orpheo: mijns inziens had deze hele rel voorkomen kunnen worden door:
1) een andere account te maken onder een ander pseudoniem om het forum te sparen van dit soort komedies
2) met dezelfde bombarie (lees:excuses) zijn terugkeer aankondigen als zijn vertrek, dan ben je gewoon een vent namelijk en kan er weer op gelijkwaardigheid gediscussieerd worden. Verwachten dat niemand er iets over gaat zeggen als je plots weer opduikt is natuurlijk wel vrij naïef. Netiquette heet zoiets toch?
Als je diep graaft vind je altijd wel iets, overal wordt er wel eens met de regels gebogen, ik denk als je bij bv Fender, Gretch noem ze maar op, ook gaat graven zul je onregelmatigheden aantreffen.
Goed voorbeeld is BASF die in de 80er vrolijk tegen alle regels in het goedje Benzeen in de Rijn loosde, was/is een groot correct bedrijf voor de buitenwereld, maar ondertussen:ok:
en dan te bedenken dat ik alleen maar wat info post (aka: mensen wijs op een nieuwtje in de gitarenbusiness), en niet de confrontatie opzoek. dat menen over me miepen: ik zeg er niks over.
en toch zijn mensen boos op mij, of whatever, en word het onderwerp ondergesneeuwd.
:seriousf:
om je te bescheuren.
Volgens mij zoek je sowieso de confrontatie op door eerst met veel poeha te vertrekken om vervolgens een 'stille' trap na te geven op een ander forum en dan terug te komen en weer beginnen te posten alsof je neus bloedt.
Flikker toch op, man... Wat verwacht je dan, dat je lekker scheldend weg kan lopen en dan uithuilen op het Warmoth forum waar je op GN afgeeft op een niet mis te verstane manier, en dan met open armen wordt ontvangen? Je bent gewoon, oh wacht, ik zal het als mijn mening brengen, ik vind je een heel naar, raar en eng mannetje.
En al die Nicks, Nickofzo's en Quicksilvers, (toevallig allemaal leden met een niet zo erg lang forumverleden) jullie hebben duidelijk e.e.a. gemist. Goed hij is nu niet scheldend teruggekomen of wat dan ook, maar dat neemt niet weg dat hij bij zijn vertrek dingen heeft lopen blaten die ik niet zal vergeten. Erger nog hij deed dat ook nog eens achter onze rug om op een ander forum...
Kappe nou!
Dat doen ze bij Gibson ook!
http://img.photobucket.com/albums/v1...ul68/troll.gif
Alhoewel ie zich in dit topic keurig gedraagt.....