Dan kun je meteen even controleren of die schakelaar niet hapert.
Printable View
Ja,,, dat moet ik dan een tech laten doen.
Waar ik nu ook nog achter kom. Op de middenstaand:
Volume + tone van bridge ingesteld op 10...
dan:
Volume van nek op 0= geen signaal.
tussen 1 en 9 = luid signaal ( van bridge pickup)
tussen 9 en 10= geen signaal
RARA hoe kan dit:???:
Een klont stof in je potmeter?
Koop voor een handvol euro's een multimeter en leer ermee omgaan; leer ook wat elementaire dingen over elektronica (het één en het ander gaan goed hand in hand).
Zelf iets kunnen vaststellen, is zoveel prettiger dan afhankelijk te zijn van de bla bla van anderen (zoals die 'tech' in je verhalen) :sssh:
Ja,,,,, ik wil nog wel eens een cusus ofzo voor mn verjaardag ofzo.
Ik ben weer iets wijzer........
De tech heeft tot aan de direct op de jac test uitgezocht of het element werkt. Hij weet dus zeker dat het een stukke is...
Het fijt dat de volume pot tussen 2 en 9 de gitaar helemaal geen geluid geeft. Is omdat het stukke element dan zulke lage waardes geeft dat het brugelement er helemaal door weggedrukt wordt of zoiets.
Ik heb inmiddels Seymoure Duncan gemaild en die mailde binnen een dag keurig terug. Ze legte uit dat het zou kunnen dat het element stuk is en dat ik eerst maar contact op moet nemen met Music Store. Dat heb ik nu inmiddels gedaan.
Vind het persoonlijk toch een wat raar verhaal dat een "defect" element het enkel nog doet buiten standje 2 en 9...?
Zoals anderen hier al tipten; leer zelf met een multimeter omgaan. Want ik lees nog steeds nergens dat die "tech" zelf een multimeter heeft genomen om het element door te meten. Naar mijn mening kun je dan nog steeds niets zeker weten. Maar bon.
De beste man heeft wel zijn multimeter er bij gehad hoor. En het was extreem veel lagerals het brugelement. De presieze waardes die hij zij weet ik niet meer. Maar direct op de jac deed het element het ook niet. Ik heb hem vandaag nog gebeld. Hij zegt dat als ik voor een nieuwe goede humbucker zorg hij hem zeker aan de praat krijgt. Het ligt dus 100% aan een kapotte nieuwe sd.( waarvoor dank music store!!!!). Ik zou met een uurtje teruggebeld worden door music store, niets meer gehoord... service niet zo top daar dus...
dat is logisch (het gaat toch over de tussenstand).
maar zelfs 4K zou genoeg output moeten geven in singlecoil mode. er is gewoon iets anders naar de knoppen. neem potverdomme zelf de multimeter ter hand en ga ZELF meten!neem niks zomaar aan. en dan nog... music store zou het moeten (kunnen) ruilen. het kan ook in het element zitten, maar dan moet je 'm durven te openen.
Hey jongens, ik ga binnenkort de pickups van mijn Les Paul vervangen. Aangezien ik van actief naar passief ga heb ik dus nieuwe pots nodig, maar ik heb geen idee welke precies. Heb op het web al gezocht naar het verschil tussen Lineair en Logaritmisch, maar ik word er niet echt wijs uit. Kan iemand mij vertellen welke ik precies nodig heb? Daarnaast wil ik ook mijn neckpickup kunnen coilsplitten.
Bij voorbaat dank!
Het schijnt zo te zijn dat we volume niet lineair horen toenemen met de lineaire post.
Daarom logaritmische pots op de.volume.
500k voor buckers
250k voor single coils.
Vandaag een bare knuckle piledriver opgehaald en in mijn tele gezet. Holy shit, wat een ballen heeft dat ding zeg! Vond de brug van de 52 set die er in zat te dun en zocht iets met meer power en bottom end en de piledriver geeft dat zeker!
Ik ben op zoek naar de nieuwe DiMarzio Super Distortion DP100N maar kan die in Europa nog niet vinden.
Volgens DiMarzio is hij al een tijdje bestelbaar en halverwege deze maand ook leverbaar in de EU:
Muziekhandel Joosten wil 'm niet bestellen omdat hij duurder is dan de zwarte en Thomann doet erg lang over een antwoord...Citaat:
Later this month we will begin shipping Super Distortions with nickel
covers. You can order a new DP100N through your DiMarzio dealer in the
Netherlands. The covers do not fit older pickups so they must be factory
installed on new pickups.
Heeft iemand hier nog suggesties voor een EU leverancier?
http://img.sait.nl/gitaarnet/dp100n.jpg
Die zou best ook in het goud geleverd mogen worden!! (Snelle Google gaf mij geen uitsluitsel...)
Verstuurd. En nu wachten op antwoord. Ik PM je zijn antwoord wel. Anders gaat het weer op Spam lijken.
De alternative 8 is zo ongelooflijk gaaf! Enorm veel punch, lekker strak. Het mid zingt, het hoog is flink aanwezig maar niet irritant.het vloeit,het is soepel,niet bijtend of krasserig. Ik hoor van alles wat ik met de dean baker act niet hoorde. De dynamiek en harmonics zijn spectaculair. Alsof de gitaar nu uit zijn coma kwam.
in de hals zit een 59B. Ronkt, zingt en jankt.niks modderig, niks saai, vol karakter.
De slash alnico 2pro set is ook geweldig. De brugpup heeft iets 'chewy' maar scheurt ook geweldig. Niet zompig, maag wel vol kloten. Het halselement heeft echter iets pittigs wat ik al eerder bij de slash set hoorde. Een remedie: 250k volume pot. Maar verder, top.
Weet iemand wat voor pickups er in de gitaar van SRV zaten.
En dan de "Lenny" gitaar...
http://www.youtube.com/watch?v=C0i031-zF7w
Iemand een idee??!
Alvast bedankt..!
Grz
Eddie Vegas vertelt in ieder geval hier iets over de replica
http://www.youtube.com/watch?v=WnTiP...eature=related
Lenny is wel een beduidende andere strat met een andere mildere klank. wordt vooral gebruikt voor nummers als Riviera Paradise en Lenny
Lenny was een gitaar met 100% stock onderdelen, op de hals na. Die was oorspronkelijk dunner met een rosewood fretboard, later dus vervangen met een dikkere maple hals. Het mellow geluid wordt veroorzaakt door de dunnere snaren die hij op deze gitaar zette.
De No.1 gitaar had stock pickups, maar deze waren geshield. Voor de rest zat ook op deze gitaar een dikke hals en later jumbo frets en een linkshandige tremolo. Daarnaast gebruikte hij .13 of zelfs .18 snaren, megadik dus!
Vooral de snaren en Stevie's kolenschoppen maakten zijn sound.
Klopt e!
ordinair knippen en plakken:
Lenny was an brownish-orange 1963 maple-neck Stratocaster. Lenny was named after Lenora Bailey, Stevie Ray’s wife from 1979 to 1988. Apparently, Stevie found the guitar in a pawnshop. He could no afford to pay and so one of Stevie’s roadies, Byron Barr bough it for him. He gave the guitar to Lenora and they both presented it to Stevie Ray for his 23rd birthday in 1976. Apparently, Lenora was supposed to pay Byron for the guitar (she and a few friends helped to raise money), however, it was Stevie who settled the debt, with cash and a leather jacket.
Lenny was originally a think rosewood neck, however, Stevie Ray replaced it with a thicker, non-fender maple neck. This neck was presented to him by ZZ Tops’ Billy Gibbons. Stevie kept the tremelo arm, pickups and frets in their original condition. Sometimes in 1986, Stevie would add a filigree-style decal to the bridge and put his “SRV” initials on the pickguard. Rene Martinez also modified the tremelo unit to be "floating", which enabled Stevie to either pull up or push down on the bar to bend the strings with immense force. Lenny was used with the lightest strings than all Stevie Ray’s other guitars. This would enable Stevie Ray to create a mellow sound that he used for a lot of his slow songs, including, Lenny (Duh?) and Riviera Paradise. Little is known where Lenny is kept nowadays, but rumors persist that Jimmie Vaughan has it.
Dat mildere in klank.... is dat alleen de dikte van de snaren? Beiden komen wel uit dezelfde periode.
Volgens mij hadden beide gitaren alder bodies. Maple klinkt normaal gesproken feller (/edit: hals t.o.v. rosewood dus). Dus dat is t niet. Over Lenny is verder een hoop online te vinden, maar Stevie's spel was toch met name wat zijn sound maakte.
Telefoonkabels als snaren, zeer agressieve picking stijl en high wattages amps die op oorlogsvolume stonden, dat is imow aar srv zijn sound vandaan haalde.
SRV heeft in de studio veel verschillende amps gebruikt, maar zijn main Fender combo's waren zo'n 40 watt. Voor de rest heb je helemaal gelijk.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Stevi...l_instruments/
Dan nog zou ik er niet naast willen staan als die dingen vol open staan:seriousf:
De texas special pickups zijn gemaakt zodat mensen ook een beetje als srv kunnen klinken zonder met telefoonkabels te moeten spelen en versterkers op oorlogsvolume.
Ik heb vandaag in een van de 'zorgenkindjes' van de groep een dimarzio FRED en een superdistortion gesoldeerd. Tot de grote, boze heks binnen kwam wandelen was dit een heerlijk sonisch, orgastisch festijn. Darned, wat een sound! Ik heb de mazzel dat ik 't kan vergelijken met een echte ouwe superD uit de 70ies, en er is eigenlijk niet heel veel verschil! de ouwe is iets 'sweeter' dan de nieuwe (de mijne is uit 1974!) maar dat kan honderd redenen hebben. Dimarzio heeft 't echt goed gedaan met de superD. Waarom ik 'm 7 jaar geleden uit m'n gitaar gegooid heb, om er nu pas weer naar terug te keren: geen idee.
Hebbe, hebbe, hebbe!!!
http://img.sait.nl/gitaarnet/dp100n.jpg
Schijnbaar een NAMM nieuwtje... Tankman is aan het zoeken iig...
@Harold: Ze zien er wel echt vet uit. Beetje als bareknuckles.
ik heb 'm erin zitten, en ik vind 'm echt geweldig. heerlijk element
de alternative 8 is ZO FUCKIN HOT!!!!!!! gewoon niet grappig. zo hot dat ie mijn AFD zo hard over z'n nek laat gaan dat t gaat fizzen. dat afknippen van signaal wat ie schijnt te doen, doet mijn afd niet. zelfs niet bij de motherbucker met gain op 10 op de AFD mode :P maar toch... toch liever de alternative 8 wat lager. past ie ook veel beter bij de '59B in de hals.
de FRED is superdik, maar wel enorm transparant. heerlijk vet, rollend, vloeibaar bijna. alsof m'n amp pannenkoekenstroop door een trechter pompt, haha. en hij matcht perfect bij de superdistortion!
maar... de piece du resistance is de nieuwe bedrading in m'n stratopaul. nja ik noem 'm zo, maar tis gewoon een LP met braziliaans pallisander hals en toets, met een hipshot trem, 5 weg blade en aanwijsbare volume en tonepots.
ik heb dan
brug
brug+mid
brug+hals
hals+mid
hals
in ieder standje heeft een pickup een volume en halspot, maar ik gebruik slechts vier pots in totaal ipv 6. scheelt een hoop.
ik heb onafhankelijke volumes, dus ik kan echt toffe sounds maken.
hals + mid, mid iets dicht en dan tone volledig dicht. tis echt een geweldige tone!!! als ik de tonepot open gooi; instant stratty quack, en die tonepot dicht is dan alsof ik een wahwah half dicht heb. beetje al het intro van dat Joe Bonamassa-liedje, No Slack. tis de perfecte gitaar van eigenlijk alles. Brugpickup vol mid iets erin, en tis die perfecte 'Doug Aldrich' tone :) nee werkelijk; de bill lawrence-set kan alles. echt, alles. jammer dat die pickps er alleen zo fuckin lelijk zijn, ghehe.
Ik ga mijn alternative 8 ook eens terug in de brug van mijn les paul Classic stoppen.
die alnico8 magneten zijn idd wel super, ik heb nu een epiphone annihilation V,
waar de stock pickup een alnico 8 magneet heeft, pickup meet rond de 14K, ongeveer zoals een duncan custom. Klinkt goed strak en vol, geen scherp hoog, wel genoeg.
Ik wil ook nog een alnico8 magneet in de JB hebben.
Oeh, de jb8! Topding. Ietsjes meer mid da t origineel, en ronder in t hoog.