Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Ja,,, dat moet ik dan een tech laten doen.
Waar ik nu ook nog achter kom. Op de middenstaand:
Volume + tone van bridge ingesteld op 10...
dan:
Volume van nek op 0= geen signaal.
tussen 1 en 9 = luid signaal ( van bridge pickup)
tussen 9 en 10= geen signaal
RARA hoe kan dit![]()
Een klont stof in je potmeter?
Aaron Stonebeat
Koop voor een handvol euro's een multimeter en leer ermee omgaan; leer ook wat elementaire dingen over elektronica (het één en het ander gaan goed hand in hand).
Zelf iets kunnen vaststellen, is zoveel prettiger dan afhankelijk te zijn van de bla bla van anderen (zoals die 'tech' in je verhalen)![]()
Aaron Stonebeat
Ja,,,,, ik wil nog wel eens een cusus ofzo voor mn verjaardag ofzo.
Ik ben weer iets wijzer........
De tech heeft tot aan de direct op de jac test uitgezocht of het element werkt. Hij weet dus zeker dat het een stukke is...
Het fijt dat de volume pot tussen 2 en 9 de gitaar helemaal geen geluid geeft. Is omdat het stukke element dan zulke lage waardes geeft dat het brugelement er helemaal door weggedrukt wordt of zoiets.
Ik heb inmiddels Seymoure Duncan gemaild en die mailde binnen een dag keurig terug. Ze legte uit dat het zou kunnen dat het element stuk is en dat ik eerst maar contact op moet nemen met Music Store. Dat heb ik nu inmiddels gedaan.
Vind het persoonlijk toch een wat raar verhaal dat een "defect" element het enkel nog doet buiten standje 2 en 9...?
Zoals anderen hier al tipten; leer zelf met een multimeter omgaan. Want ik lees nog steeds nergens dat die "tech" zelf een multimeter heeft genomen om het element door te meten. Naar mijn mening kun je dan nog steeds niets zeker weten. Maar bon.
De beste man heeft wel zijn multimeter er bij gehad hoor. En het was extreem veel lagerals het brugelement. De presieze waardes die hij zij weet ik niet meer. Maar direct op de jac deed het element het ook niet. Ik heb hem vandaag nog gebeld. Hij zegt dat als ik voor een nieuwe goede humbucker zorg hij hem zeker aan de praat krijgt. Het ligt dus 100% aan een kapotte nieuwe sd.( waarvoor dank music store!!!!). Ik zou met een uurtje teruggebeld worden door music store, niets meer gehoord... service niet zo top daar dus...
dat is logisch (het gaat toch over de tussenstand).
maar zelfs 4K zou genoeg output moeten geven in singlecoil mode. er is gewoon iets anders naar de knoppen. neem potverdomme zelf de multimeter ter hand en ga ZELF meten!neem niks zomaar aan. en dan nog... music store zou het moeten (kunnen) ruilen. het kan ook in het element zitten, maar dan moet je 'm durven te openen.
Hey jongens, ik ga binnenkort de pickups van mijn Les Paul vervangen. Aangezien ik van actief naar passief ga heb ik dus nieuwe pots nodig, maar ik heb geen idee welke precies. Heb op het web al gezocht naar het verschil tussen Lineair en Logaritmisch, maar ik word er niet echt wijs uit. Kan iemand mij vertellen welke ik precies nodig heb? Daarnaast wil ik ook mijn neckpickup kunnen coilsplitten.
Bij voorbaat dank!
Favorieten/bladwijzers