Dan nog zou ik er niet naast willen staan als die dingen vol open staan
De texas special pickups zijn gemaakt zodat mensen ook een beetje als srv kunnen klinken zonder met telefoonkabels te moeten spelen en versterkers op oorlogsvolume.
Ik heb vandaag in een van de 'zorgenkindjes' van de groep een dimarzio FRED en een superdistortion gesoldeerd. Tot de grote, boze heks binnen kwam wandelen was dit een heerlijk sonisch, orgastisch festijn. Darned, wat een sound! Ik heb de mazzel dat ik 't kan vergelijken met een echte ouwe superD uit de 70ies, en er is eigenlijk niet heel veel verschil! de ouwe is iets 'sweeter' dan de nieuwe (de mijne is uit 1974!) maar dat kan honderd redenen hebben. Dimarzio heeft 't echt goed gedaan met de superD. Waarom ik 'm 7 jaar geleden uit m'n gitaar gegooid heb, om er nu pas weer naar terug te keren: geen idee.
@Harold: Ze zien er wel echt vet uit. Beetje als bareknuckles.
ik heb 'm erin zitten, en ik vind 'm echt geweldig. heerlijk element
de alternative 8 is ZO FUCKIN HOT!!!!!!! gewoon niet grappig. zo hot dat ie mijn AFD zo hard over z'n nek laat gaan dat t gaat fizzen. dat afknippen van signaal wat ie schijnt te doen, doet mijn afd niet. zelfs niet bij de motherbucker met gain op 10 op de AFD mode :P maar toch... toch liever de alternative 8 wat lager. past ie ook veel beter bij de '59B in de hals.
de FRED is superdik, maar wel enorm transparant. heerlijk vet, rollend, vloeibaar bijna. alsof m'n amp pannenkoekenstroop door een trechter pompt, haha. en hij matcht perfect bij de superdistortion!
maar... de piece du resistance is de nieuwe bedrading in m'n stratopaul. nja ik noem 'm zo, maar tis gewoon een LP met braziliaans pallisander hals en toets, met een hipshot trem, 5 weg blade en aanwijsbare volume en tonepots.
ik heb dan
brug
brug+mid
brug+hals
hals+mid
hals
in ieder standje heeft een pickup een volume en halspot, maar ik gebruik slechts vier pots in totaal ipv 6. scheelt een hoop.
ik heb onafhankelijke volumes, dus ik kan echt toffe sounds maken.
hals + mid, mid iets dicht en dan tone volledig dicht. tis echt een geweldige tone!!! als ik de tonepot open gooi; instant stratty quack, en die tonepot dicht is dan alsof ik een wahwah half dicht heb. beetje al het intro van dat Joe Bonamassa-liedje, No Slack. tis de perfecte gitaar van eigenlijk alles. Brugpickup vol mid iets erin, en tis die perfecte 'Doug Aldrich' tonenee werkelijk; de bill lawrence-set kan alles. echt, alles. jammer dat die pickps er alleen zo fuckin lelijk zijn, ghehe.
Ik ga mijn alternative 8 ook eens terug in de brug van mijn les paul Classic stoppen.
die alnico8 magneten zijn idd wel super, ik heb nu een epiphone annihilation V,
waar de stock pickup een alnico 8 magneet heeft, pickup meet rond de 14K, ongeveer zoals een duncan custom. Klinkt goed strak en vol, geen scherp hoog, wel genoeg.
Ik wil ook nog een alnico8 magneet in de JB hebben.
Oeh, de jb8! Topding. Ietsjes meer mid da t origineel, en ronder in t hoog.
Favorieten/bladwijzers