Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    295

    Standaard OS 2x12 cab; eindelijk af.

    Ik ben er drie jaar geleden aan begonnen en nu eindelijk helemaal af.

    Alvast een teaser:



    Genesis:



    Berken multiplex, 18 mm, het bekende recept.



    Zere vingers van het deuvels zagen. De volgende keer toch kant en klaar kopen.

    Lijntjes getekend en de doos eerst met schroeven gefixeerd:



    Heel veel gaatjes boren:


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    295

    Standaard

    Winkelhaak erop, haaks maken en een schoor erop:





    24 uur wachten, klemmen eraf, deuvels bijschuren en afronden. Dit is altijd een mooi gezicht:



    Latjes er allemaal ingelijmd. Geen schroeven dus:



    Na het lijmen van het binnenwerk gelijk de binnenkant even zwartgespoten voor de verzorgde afwerking:


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    295

    Standaard

    Ik heb twee handgrepen gekocht bij Tonefactory. Ik wilde deze netjes doen dus eerst een mal gemaakt daarna met hulplijntjes gecentreerd en afgetekend:





    Daarna uitgezaagd met de decoupeerzaag en netjes afgewerkt met het kopieerfreesje. Ik kon daar helaas geen foto's van vinden.

    Toen het paneel voor de speakers gemaakt. Ik wil hier geen discussie gaan voeren over het juiste "bafflemateriaal", maar op de website van Koch las ik dat die jongens MDF gebruiken. Omdat ze daar toch geen koekebakkers zijn heb ik dat ook maar gedaan. 15 mm MDF dus:

    Laatst gewijzigd door Ewoud Kuijt; 18 oktober 2012 om 22:27

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    295

    Standaard

    Al het bovenstaande is al weer 2 en een half jaar geleden. Ik had sinds januari al een rol tolex liggen. Nu in de herfstvakantie even de tijd genomen om de boel af te maken. Omdat tolexen en foto's maken niet goed samen gaan (vingers met lijm en teveel concentratie) heb ik geen foto's hiervan maar wel van het eindresultaat. Als er mensen wat meer willen weten over het tolexen dan wil ik nog wel wat in elkaar flanzen met een reststukje!

    Eerst maar begonnen met de achterpaneeltjes. Dat is gelijk goed oefenen voor het grote werk:





    Ook de achterkant in verstek:



    De cab tolexen is even twee uur lang bloed, zweet en tranen. De grote vlakken gaan vrij makkelijk maar alles draait natuurlijk om de hoekjes en de bochtjes. De methode die ik gebruik wordt een aantal keer goed beschreven op het web. Ik knip één keer in, vouw de twee delen over elkaar heen en snij dan van punt naar hoek. Mocht er interesse zijn dan maak ik wel een voorbeeldje met papier. Het is even oefenen maar het werkt goed. Op onderstaande foto zie je de slechtst gelukte hoek. Ik ben natuurlijk aan de achterkant begonnen. Deze hoek moest trouwens nog worden aangedrukt, daarna zag ie er prima uit. En vergeet niet dat met beschermhoekjes erop veel schade wordt bedekt:

    Laatst gewijzigd door Ewoud Kuijt; 18 oktober 2012 om 22:28

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Ben benieuwd naar het totaalplaatje Puik stukje werk!
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Impressed

    We hebben hier duidelijk te maken met een pietje precies
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    295

    Standaard

    Een cab of amp zonder piping is als een taart zonder slagroom. Benodigdheden:



    Een lastige klus vooral in de hoeken. Een hoop gepriegel, zelfs om alles recht langs de lange kanten te laten lopen.



    Toen ik helemaal rond was even het speakerpaneel erin gedaan om te kijken hoe het stond:



    Het speakerdoek is trouwens een gewoon glitterstofje bij de boerenbonthal stoffenwinkel in Den Haag. Daar hebben ze verschillende leuke stofjes. Ik heb een dubbele laag gespannen en vastgeniet. 10 euro! Das wat anders dan de prijzen die je vaak ziet.

    Het bovenpaneel met het logo had ik 3 jaar geleden al gemaakt. Aan de onderkant een stukje piping en die kon er ook in:







    Morgen (of overmorgen) zal ik nog even wat foto's posten van het eindresultaat. De hoekjes zitten er al op. Morgen moet ik nog even de speakers erin schroeven en de piping wat bijwerken want die zit nog niet overal even netjes.
    Laatst gewijzigd door Ewoud Kuijt; 19 oktober 2012 om 08:48

  8. #8

    Standaard

    Prachtig. Hij is zo mooi, het lijkt nu net alsof je em ergens hebt besteld. Denk dat niemand zal zeggen dat je em mooi hebt gemaakt op de buhne.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Erg netjes gewerkt, fraaie afwerking en killer looks.
    Onmiddelijk herkenbaar als een echte Ewoud!
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    295

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Erg netjes gewerkt, fraaie afwerking en killer looks.
    Onmiddelijk herkenbaar als een echte Ewoud!
    Die is goed! "Thanks to the logo"!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top