Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    295

    Standaard Nieuw 1x12 cabje gemaakt.

    Hoi allemaal,

    Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest maar ben nu terug met een nieuw projectje. Na mijn 2 telecasters ben ik nu een cabje gaan maken voor mijn Vox Night Train. Ik weet dat er al honderden zelfbouwcabjes langs zijn gekomen maar ik laat het toch maar even zien met weinig tekst. Dat hapt zo lekker weg:

    Uitgangspunt:
    *18mm berkenmultiplex
    *Eminence The Wizard















    Laatst gewijzigd door Ewoud Kuijt; 3 augustus 2011 om 21:52

  2. #2

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Blijft mooi dat doorduvelen. Je zou hem bijna niet bekleden
    Nico


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    295

    Standaard





    Ik hou van netjes en heb lang nagedacht over hoe ik een jig kon maken om met mijn frees een mooi rond gat te maken. Kwam ik ineens een huplstuk tegen wat gewoon nog in de doos lag:




    Hiermee een mooie mal gemaakt:











    Nu even de kinderen naar bed en ga ik even kijken of ik met de iPad ook foto's kan posten. Stay tuned.
    Laatst gewijzigd door Ewoud Kuijt; 3 augustus 2011 om 21:45

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    295

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Blijft mooi dat doorduvelen. Je zou hem bijna niet bekleden
    Hoi Nico,
    Ik vind dat inderdaad erg leuk werk en ziet er fanatstisch uit. Bijna te mooi om te bedekken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    295

    Standaard

    Nu met bekleding. De grill past zo goed dat ik 'm niet eens heb vastgemaakt met klitteband.









    Ik weet dat ik geen enkele foto van het "tolexen" heb geplaatst. Ik was zo geconcentreerd bezig dat ik ben vergeten om foto's te maken. Ik heb nog een "Bogner-style" OS 2x12 staan die nog bekleed moet worden dan zal ik even wat posten. Ik was erg nerveus over de hoekjes maar een beetje oefenen met een papiertje en neuzen op het internet doen wonderen. Het kan nog netter maar ik ben best tevreden voor de eerste keer.

    Morgen zal ik nog wat detailfoto's posten en wat meer info geven.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Mooi. Het ziet er heel goed uit. Mocht je veel op lokatie spelen, dan is een tweede jack of een extra speakon aansluiting misschien te overwegen. Kun je namelijk doorlussen.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Waar heb je de gril van gemaakt , hoe heb je het vastgemaakt en wat voor latjes heb je gebruikt? Erg mooi geworden.
    Ik ga een Tweed Deluxe maken en dit lijkt mij ook wel wat voor een combo.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    295

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Waar heb je de gril van gemaakt , hoe heb je het vastgemaakt en wat voor latjes heb je gebruikt? Erg mooi geworden.
    Ik ga een Tweed Deluxe maken en dit lijkt mij ook wel wat voor een combo.
    Ik heb een stukje rotan bij een rotanimporteur bij mij in de buurt gehaald. Een houten lat bij de Gamma. Op één van de foto's kun je zien dat ik met wat monstertjes van het rotan en de bekleding de maat voor het frame heb genomen. Het frame met 1 schroef per hoek en met houtlijm vastgemaakt. Het frame daarna zwart gespoten.

    Het rotan heb ik een halfuur laten weken in warm water en toen niet al te strak om het frame gespannen en vastgeniet. Door het opdrogen trekt het rotan mooi strak om het frame.

    De randjes bijgeknipt en de witte piping er opgeniet.

    Na het bekleden van de cab bleek de grill zo mooi te passen dat ik er verder niets aan hoefde te doen maar meestal wordt klitteband gebruikt om 'm te bevestigen. Zorg er wel voor dat je de grill kunt verwijderen zonder de speaker te verwijderen. Raad eens hoe ik aan deze laatste wijsheid kom?
    Laatst gewijzigd door Ewoud Kuijt; 17 augustus 2011 om 15:36

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Ok bedankt . Ik ga eerst de kast maar eens maken en wat oefenen , solderen wil nog wel ,maar dit soort klusjes vind ik toch wat lastiger.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top