-
Nou, had het toch al eerder geschreven maar lijk je niet op te pakken.
Je zegt dat bij een bepaalde stand de brom weg is. Dit is heel eenvoudig te verklaten, je hebt twee signalen waar brom op zit. De signalen lijken in tegenfase waarbij ze elkaar op een bepaald niveau bijna opheffen. Dit verschijnsel is niet ongewoon. Je reverb recovery is namelijk een amp op zich en legt een heel ander traject af met daarbij horende faseverschillen. Hoe pak je dit aan?
Realiseer je dat een reverb kanaal meestal bromt als je deze vol open draait. Je kan daar tegen knokken of accepteren. Ik zou voor het eerste gaan want het moet kunnen.
Je tweede factor is brom in het gewone traject. Heb je brom dan is mijn eerste vraag "IS JE RANDAARDE IN ORDE?" Zonee dan hoef je niet verder te gaan want dat is namelijk oorzaak nr1.
Heb je na het zorgen voor goede aarding nog steeds brom dan is de volgende vraag "50Hz of 100Hz". 50Hz komt namelijk uit die delen die 50Hz gevoed zijn of door instraling door slechte afscherming.
Dus, los eerst het een op voor je aan het ander begint maw reverb helemaal dicht en eerst de amp zelf bromvrij zien te krijgen.
Heb ik je klachten nou niet goed begrepen mag je dit als niet geschreven beschouwen.
Sterkte met je zoektocht.
Regels voor berichten