Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Het kan niet anders dan dat jullie hard-core fans zijn.
    Valt best mee, maar om het 'een bak amateuristische herrie' te noemen, suggereerde mij dat je na 4-5 minuten luisteren was gestopt.

Ik heb ook een periode gehad waarin ik boos werd als ze zeiden dan Jimi vals speelde.
    Hoezo 'ook'? Ik word nergens boos hier.
    Maar goed, haters gonna hate ofzo.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Matig geluid dat van aanvaardbaar tot een grote overstuurde bak varieert.
    "Aanvaardbaar'?!
    Lol, jouw eigen live-optreden opnames uit 100-man kroegen klinken zeker minstens *standaard* zoals Sad But True hier klinkt ofzo?

(disclaimer: ik zit hier niet op laptopspeakertjes te luisteren, maar op een studio-grade Beyer Dynamics DT990Pro. Just sayin'... )

En dat overstuurde, ik vermoed dat ze amateur-handy-cam opnames (het blijft '96 hè?) geknipt/geplakt hebben met de betere opnames voor de volledigheid.
    Gezocht:
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Valt best mee, maar om het 'een bak amateuristische herrie' te noemen, suggereerde mij dat je na 4-5 minuten luisteren was gestopt.
    Nope, twee maal de hele vid afgekeken.

Hoezo 'ook'? Ik word nergens boos hier. Maar goed, haters gonna hate ofzo.
    Ik nam een voorschot op mogelijke reacties
    Maar ik vond het bar slecht; een wereld-act onwaardig.
    “Goed kauwen, dat ’t gelijkmatig in je bloed komp”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Maar ik vond het bar slecht; een wereld-act onwaardig.
    Dát is iets anders... en daar ben ik het met je eens. Ze staan onwennig, weinig publieks-interactie, gefröbel tussendoor, etc. Dat aspect / de performance an sich is knullig tot en met ja.
    Gezocht:

Senior Member

Standaard

Toen was Lars al een matige drummer dus.

Senior Member

Standaard

"Aanvaardbaar'?!
    Lol, jouw eigen live-optreden opnames uit 100-man kroegen klinken zeker minstens *standaard* zoals Sad But True hier klinkt ofzo?

(disclaimer: ik zit hier niet op laptopspeakertjes te luisteren, maar op een studio-grade Beyer Dynamics DT990Pro. Just sayin'... )

En dat overstuurde, ik vermoed dat ze amateur-handy-cam opnames (het blijft '96 hè?) geknipt/geplakt hebben met de betere opnames voor de volledigheid.
    Het gaat niet om mij en al helemaal niet om mij als vergelijkingsmateriaal. Ik beoordeel geluidskwaliteit op zich, niet gezien in de tijd, niet afgezet tegen gemixt met wat dan ook. En uiteraard is het een persoonlijke smaak ding. Ik vind dit gewoon niet prettig om naar te luistern, maakt mij niet uit waarom iets overstuurt, ik zit er gewoon niet op te wachten. Ik kan het ook wel in mijn studio met zeer goede Adams afluisteren of op mijn ' studio-grade Beyer Dynamics DT770-M', maar daar gaat de distortion niet van weg, daaruit komen niet opeens de details van de snelle riffs die niet opgepikt zijn tevoorschijn.

En ook al had dat allemaal het geval geweest, ik vind t altijd zo lullig om te zeggen want de arme man krijgt al zoveel negativiteit over zich heen, maar oei die drumpartijen, ik kan daar niet naar luisteren, fan of niet.

Anyway, geniet ervan, ieder zijn ding

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Het gaat niet om mij en al helemaal niet om mij als vergelijkingsmateriaal. Ik beoordeel geluidskwaliteit op zich, niet gezien in de tijd, niet afgezet tegen gemixt met wat dan ook. En uiteraard is het een persoonlijke smaak ding. Ik vind dit gewoon niet prettig om naar te luistern, maakt mij niet uit waarom iets overstuurt, ik zit er gewoon niet op te wachten. Ik kan het ook wel in mijn studio met zeer goede Adams afluisteren of op mijn ' studio-grade Beyer Dynamics DT770-M', maar daar gaat de distortion niet van weg, daaruit komen niet opeens de details van de snelle riffs die niet opgepikt zijn tevoorschijn.
    Je mist m'n punt, licht snerende aanhalingstekens over m'n koptelefoon-disclaimer incluis...

Ja, die stukken die vanaf de amateur-camera's komen oversturen krasserig als een malle. (Haast) niet om aan te horen. En dat doe ik dan ook niet in mijn studiootje met zeer goede Focal CMS-65's.

Ook ik beoordeel geluidskwaliteit op zich, maar houd wel degelijk rekening met live vs. studio en '96 vs. 2025.
    Als je loep-zuiver, strak, staccato, multi-tracked gitaarpartijen wil horen, lekker the Black Album op zetten.

Maar als je serieus beweert dat 7m04s t/m 12m49s ondermaats, te zwaar overstuurd, kut, amateuristisch of hooguit 'aanvaardbaar' klinkt voor een LIVE opname uit '96, dan rest mij niets meer te zeggen dan... nou i.i.g. niet 'agree to disagree'.

Ik zou er voor tekenen als m'n band bij live shows zo wordt afgemixt (nogmaals, als die bovengenoemde time-stamp!)
    Laatst gewijzigd door Speeddemon; Gisteren om 17:08
    Gezocht:

Senior Member

Standaard

[...]die stukken die vanaf de amateur-camera's komen oversturen krasserig als een malle. (Haast) niet om aan te horen.
    Ook ik beoordeel geluidskwaliteit op zich, maar houd wel degelijk rekening met live vs. studio en '96 vs. 2025.
    Als je loep-zuiver, strak, staccato, multi-tracked gitaarpartijen wil horen, lekker the Black Album op zetten.

Maar als je serieus beweert dat 7m04s t/m 12m49s ondermaats, te zwaar overstuurd, kut, amateuristisch of hooguit 'aanvaardbaar' klinkt voor een LIVE opname uit '96, dan rest mij niets meer te zeggen dan... nou i.i.g. niet 'agree to disagree'.
    Ik vind dat een band van die statuur (nagenoeg) net zo retestrak moet kunnen spelen als op een studioalbum, ongeacht dat multi-partijen live moeilijk ligt en los van de kwaliteit van geluids- en filmapparatuur.
    “Goed kauwen, dat ’t gelijkmatig in je bloed komp”
    Van Kooten & De Bie

Senior Member

Standaard

Gaat het er niet gewoon om dat het geweldig is om Metallica in een kroeg in fokking Brunssum tussen de boeren te zien spelen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FNaRK Bekijk bericht
    Gaat het er niet gewoon om dat het geweldig is om Metallica in een kroeg in fokking Brunssum tussen de boeren te zien spelen?
    Dat zou alleen in de echte wereld zijn. Hier natuurlijk niet.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten