Gezocht:
Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.
"Aanvaardbaar'?!
Lol, jouw eigen live-optreden opnames uit 100-man kroegen klinken zeker minstens *standaard* zoals Sad But True hier klinkt ofzo?
(disclaimer: ik zit hier niet op laptopspeakertjes te luisteren, maar op een studio-grade Beyer Dynamics DT990Pro. Just sayin'... )
En dat overstuurde, ik vermoed dat ze amateur-handy-cam opnames (het blijft '96 hè?) geknipt/geplakt hebben met de betere opnames voor de volledigheid.
Gezocht:
Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.
Gezocht:
Toen was Lars al een matige drummer dus.
Het gaat niet om mij en al helemaal niet om mij als vergelijkingsmateriaal. Ik beoordeel geluidskwaliteit op zich, niet gezien in de tijd, niet afgezet tegen gemixt met wat dan ook. En uiteraard is het een persoonlijke smaak ding. Ik vind dit gewoon niet prettig om naar te luistern, maakt mij niet uit waarom iets overstuurt, ik zit er gewoon niet op te wachten. Ik kan het ook wel in mijn studio met zeer goede Adams afluisteren of op mijn ' studio-grade Beyer Dynamics DT770-M', maar daar gaat de distortion niet van weg, daaruit komen niet opeens de details van de snelle riffs die niet opgepikt zijn tevoorschijn.
En ook al had dat allemaal het geval geweest, ik vind t altijd zo lullig om te zeggen want de arme man krijgt al zoveel negativiteit over zich heen, maar oei die drumpartijen, ik kan daar niet naar luisteren, fan of niet.
Anyway, geniet ervan, ieder zijn ding
Je mist m'n punt, licht snerende aanhalingstekens over m'n koptelefoon-disclaimer incluis...
Ja, die stukken die vanaf de amateur-camera's komen oversturen krasserig als een malle. (Haast) niet om aan te horen. En dat doe ik dan ook niet in mijn studiootje met zeer goede Focal CMS-65's.
Ook ik beoordeel geluidskwaliteit op zich, maar houd wel degelijk rekening met live vs. studio en '96 vs. 2025.
Als je loep-zuiver, strak, staccato, multi-tracked gitaarpartijen wil horen, lekker the Black Album op zetten.
Maar als je serieus beweert dat 7m04s t/m 12m49s ondermaats, te zwaar overstuurd, kut, amateuristisch of hooguit 'aanvaardbaar' klinkt voor een LIVE opname uit '96, dan rest mij niets meer te zeggen dan... nou i.i.g. niet 'agree to disagree'.
Ik zou er voor tekenen als m'n band bij live shows zo wordt afgemixt (nogmaals, als die bovengenoemde time-stamp!)
Laatst gewijzigd door Speeddemon; Vandaag om 17:08
Gezocht:
“Goed kauwen, dat ’t gelijkmatig in je bloed komp”
Van Kooten & De Bie
Gaat het er niet gewoon om dat het geweldig is om Metallica in een kroeg in fokking Brunssum tussen de boeren te zien spelen?
Favorieten/bladwijzers