Om even terug te gaan naar een opmerking uit de beginpost:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
... En waar velen van ons in de jaren 70, 80 en 90 bezig waren met geluidsinstallaties, stereo''s, woofers en subwoofers en al wat dies meer zijt, bestaat dat amper meer.
Ik zou dat laatste ook denken, maar verleden jaar heb ik mee laten meeslepen naar Dutch Audio Event in Veldhoven en dan sta je toch te kijken wat daar nog op af komt. Laat je over een maand bij de volgende editie maar verrassen.

Er is toch nog wel wat volk mee bezig. Natuurlijk veel senioren met veel geld waarmee ze zich geen raad weten en vooral neuzelen over peperdure kabels - o nee, dat heten 'Interlinks'

Verder veel krakend vinyl, smoorhete luisterruimten met buizenversterkers en exotisch uitziende apparatuur. Er stond zelfs een luidsprekerset met een catalogusprijs waarvoor je nog niet zo heel lang geleden een huis kocht. Het is ook meer kijken dan kopen denk ik, maar het leeft nog wel.

Er zijn toch nog wel serieuze muziekliefhebbers - vaak dan zelf muzikant met kritisch oor die door de bullshit heen prikt maar wel wat meer wil dan een JBL of Dr. Beats hoofdtelefoon.

Aan de andere kant vraag ik me weleens af wat ik zou doen als ik de hoogtijdagen van de HiFi met stereotorens niet had meegemaakt. Of als ik nu ineens alles zou kwijtraken door bv. brand? Ik luister nog veel naar vinyl, omdat ik ermee ben opgegroeid en nog veel in goed onderhouden staat heb. Maar zou ik er nu opnieuw aan beginnen? Een goede versterker en luidsprekers vind ik wel een must, maar een streamingdienst - mits goede kwaliteit, geen lage mp3 bitrate natuurlijk - vind ik dan misschien ook wel goed genoeg.