Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 375 van 410 EersteEerste ... 275325365373374375376377385 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.741 t/m 3.750 van 4093
    Senior Member

Standaard

Waarom ga jij niet via de pc spelen? Zoveel gemakkelijker, ik doe het tegenwoordig thuis altijd terwijl ik toch al snel een versterker of 8 heb staan dus daar ligt het niet aan.

Senior Member

Standaard

Ik heb digitale aversies.
    Zie daar ronduit stevig tegenop.
    Begrijp de mogelijkheden ervan wel, en misschien is dat te eng voor me.
    Zou wat recording ook gemakkelijker maken, en ik heb best materiaal, maarrrrrr....
    Ik ben gewoon verschrikkelijk lofi, dat is de manier waarop ik het meeste/beste bezig kan zijn met muziek maken.

Senior Member

Standaard

Dat heb/had ik ook maar ik ben aangenaam verrast door de kwaliteit en de mogelijkheden van een software pakket als Positive Grid oftewel Bias.

Senior Member

Standaard

Nou, dan zijn we wel benieuwd hoe jou gitaarspel klinkt over Positive Grid/Bias? Zou je hier een liedje kunnen posten, Erik,want ik wil op den duur ook via pc of laptop gaan spelen en ben benieuwd hoe dat is.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Nou, dan zijn we wel benieuwd hoe jou gitaarspel klinkt over Positive Grid/Bias? Zou je hier een liedje kunnen posten, Erik,want ik wil op den duur ook via pc of laptop gaan spelen en ben benieuwd hoe dat is.
    Ikzelf heb gemerkt dat het best heel goed klinkt, als niet levensecht. Maar ik speel tegenwoordig met een Mooer Radar als ampsim, en dat bevalt heel goed. Eigen pedalen plank ervoor en een Mooer Two Stone pre-amp.

Ben niet zo van altijd de PC aanhebben dus dat is wel fijn zo......

Senior Member

Standaard

Inderdaad, voor een pc zitten gitaarspelen zegt mij ook totaal niets. Ik zit voor mijn werk al een hele dag voor zo'n (on)ding. Wellicht verklaart dat veel ;-). Ik ben overigens vrij extreem want zelfs mijn backingtracks wil ik niet op een pc of een smartphone (uitzondering voor band in a box). Midi's heb ik op een midi player van Roland, andere op een mp3 speler van tascam. Opnemen doe ik via een tascam multitrack recorder. Als ik een modelingapparaat koop, let ik er altijd op dat je alles op het apparaat zelf kan doen en dus niet constant afhankelijk ben van een editor. Dit laatste heeft ook wel te maken met de te verwachten gebruiksduur van een apparaat. Ik wil niet dat de functionaliteit vermindert omdat een product niet meer ondersteund wordt door de producent wegens een nieuwe versie etc. .

Maar ik kan zeer goed begrijpen dat anderen dat helemaal anders zien. Ik moet trouwens toegeven dat opnemen via de computer eigenlijk veel meer mogelijkheden biedt.

Senior Member

Standaard

Dat vind ik het grote voordeel van de Two Notes Torpedo C.A.B. M. Je kunt 'm aansluiten op een computer, maar het hoeft niet en dan hang je er alleen monitoren aan. Het ding fungeert ook als power amp, als je 'm zo wilt gebruiken, plus de IR's. Dus preamp (pedaal) ervoor en je hebt ook geen versterker meer nodig als je dat niet wilt. Het ding kost wel wat, maar als je ziet wat je er voor terug krijgt, is dat echt niet eens zo'n heel hoog bedrag. Ook de software, voor eventueel wat EQ werk en toevoegen van IR's, het is zo gemakkelijk dat zelfs mij dat lukt. En dat zegt wat! Ik kan met 100 watt versterkers tot midden in de nacht spelen, met de versterkers op oorlogsvolume afgesteld en niemand heeft last van me. Maar ik kan even zo goed alleen een pedalboard ervoor zetten, met de C.A.B. M als pedaal er bij op, plus dus een preamp pedaal en ik hoef alleen nog maar monitoren er op aan te sluiten, of een koptelefoon. Extreem makkelijk en veelzijdig apparaat en met stip op één het beste apparaat wat ik heb aangeschaft in al die jaren zoektocht naar normaal thuisspelen. IR's klinken tegenwoordig ook nog 's dusdanig goed, dat ik er zo een album vol mee durf te spelen in de studio. Met dus een apparaatje dat dus qua formaat mee kan in je gitaartas, voor nog niet eens driehonderd pietermannen. Het kan allemaal tegenwoordig.
    Laatst gewijzigd door Brum; 5 april 2021 om 13:12

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Inderdaad, voor een pc zitten gitaarspelen zegt mij ook totaal niets. Ik zit voor mijn werk al een hele dag voor zo'n (on)ding. Wellicht verklaart dat veel ;-).
    Same here! Backingtracks etc. doe ik wel via de pc, voor het gemak. Riedeltjes uitzoeken en oefenen op de gitaar gaat of akoestisch of via effects en een kleine amp. Opnemen: mic of line-out amp -> Line6 UX1 -> pc met Audacity. KISS! Ik neem sowieso zelden iets op want als ik meerdere keren achter elkaar hetzelfde beluister ben ik er vrij snel flauw van.
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Ha ja dat van dat opnemen herken ik wel ;-).

Senior Member

Standaard

Opnemen doe ik wel per PC, met Ableton Live of Reason, maar lekker pielen het liefst op een amp en anders de amp sim......

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten