Oorspronkelijk geplaatst door
belfrink
Ben de afgelopen weken in de race voor een 7-string, met een budget tot 2500 EUR. Helaas weinig op voorraad overal met gemiddeld een aantal weken levertijd. Ben in dubio nog omdat mijn gevoel me nog wat tegenspreekt. Enerzijds neig ik naar een Ibanez Prestige, de AZ24027TFF spreekt me erg aan, met name door de veelzijdigheid van de pickups, de looks en de locking tremelo.
Afgelopen dagen ben ik me ook wat meer gaan verdiepen in Strandberg gitaren. Men is met name erg lovend over de endurance neck. Zover ik heb kunnen zien is er in NL geen shop te vinden die deze gitaren heeft staan. Kom bij Thomann uit maar de 7 strings met trem hebben allemaal forse levertijden. Het lage gewicht en de ergonomische body maakt voor mij dat dit wel een ideale gitaar is om thuis zittend achter de pc, voor meerdere uren op je schoot te hebben.
Zelf speel ik veel progressieve muziek. Sterling by Music Man vind ik fantastische modellen, met name de John Petrucci signatures. Maar goed, als ik dan de prijs plus wat je daar voor terug krijgt, afzet tegen een Ibanez prestige of een Strandberg, dan vallen deze toch eigenlijk wel af. Een echte Ernie Ball music man is me echt te duur en is geen optie.
Favorieten/bladwijzers