Hoe het elektrisch zit weet ik niet, maar vwb sound ligt een (dual) rectifier toch wel een eind af van een SLO.
Het viel me op dat vooral de eindversterkers toch best wel karakteristiek zijn voor de totale sound, had ik nooit zo sterk verwacht (bij hetzelfde type buizen).
Ja ben ik met je eens hoor. Ik geloof dat de eerste revisies er wel dichterbij zaten. Preamp iig. Maar zijn nu echt heel anders.
Van wat ik kan horen zit de 5150 wat dichterbij. Maar heb met beide amps niet heel veel ervaring.
Is wel grappig.
De laatste tijd voor mij vreemd zo nu en dan plotselinge opwellingen van GAS voor een LP.
En het enige dat ik hoef te doen dan is wat soundsamples te luisteren van zo een ding en dan weet ik weer waarom een LP niets is voor me.![]()
Dat heb ik met Strats.
Denk steeds een Strat nodig te hebben en dan heb ik 'm in handen, speel er op, luister er naar,
en dan denk ik getver wat een kutding is het toch ook.
Doe mij maar lekker mellow, een jazzbak met de neckhumbucker over een cleane Fender amp, klaar.
Laatst gewijzigd door Midwolda; 4 april 2021 om 17:39
"In God we trust, all others pay cash."
Geinig, ik heb een beetje het omgekeerde. Vind het LP geluid best gaaf, zeker met p90 pickups. Maar qua bespeelbaarheid vind ik ze een ramp, vandaar dat ik laatst dus een PRS SE heb opgepikt.
Ik heb vrijdag mijn Squier Jazzmaster verkocht maar mis die gitaar nu al, dus GAS voor een Fender. Ben normaalgesproken niet weg van de moderne modellen, maar deze uitvoering vind ik echt schitterend! Misschien maar eens aan de tand voelen ergens.![]()
Het is heel erg exemplarisch voor me met LP's, meer dan met andere gitaren.
Heb er weleens gespeeld die ik te gek vond, maar die zijn op 1 hand te tellen.
Is voor een deel misschien een puppy issue; ik houd niet van fullsized humbuckers, uitzondering weer voor bv wat op mijn SF zit.
Cleane Fender doet het altijd goed.
https://marshall.com/marshall-amps/p...s/studio/2525c
Ik loop hier toch wel erg warm voor heb ik gemerkt.
99 is opzich betaalbaar voor een experimentje... https://max.guitars/nl/mxr-csp038-br...fuzz-art-15473
Favorieten/bladwijzers